Gå til innhold

Ny ungdomstelefon med krav

Taraldb

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, jeg tenker på en ny telefon ettersom min iphone starter å svikte nå.

jeg vil ha:

-mp3 spiller

-mini jack standar utgang

-grei kalender

-mulighet for memory stick

-liten

-bluetooth

-infarød? (kan sløyfest)

-mulighet for synking med f.eks outlook (kan sløyfest)

trenger ikke være NYESTE BESTE osv... u get the point?

kunne Nokia 5310 vært noe? erfaringer?

takker for hjelp :D

EDIT: noe glømt

Endret av NarilS
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

begynner egentlig å bli lei iPhone ( overraskende ja jeg vet det!! )

EDIT: har vel noe med at vibrasjonen ikke fungerer den går treigt. dårlig lyd osv....

Endret av NarilS
Skrevet

jeg har nå gått møkk lei min 5310. Men det er en ganske god mobil, om man bruker den mye til musikk o.l. kameraet på den er helt greit, enkle menyer, støtte for microSD minnekort osv.

Skrevet

Med kravene dine kommer jeg frem til dette utvalget. Grunnen til at det er såpass få treff er at jeg i tillegg til kravene dine la til et par krav i forhold til batterilevetiden, som du forhåpentligvis vil sette pris på når du kjøper ny telefon. 5310 oppfyller da alle kravene, med unntak av for lite taletid, og er derfor ikke med.

5310 er som nevnt en god telefon som gir mye for pengene, men jeg forstår poenget med at når du har hatt en designtelefon som iphone, og har gått lei av den - så kan 5310 fremstå kjedeligere. I tillegg er den i grenseland batterimessig, mener jeg, men det er ikke veldig gale.

Mulighetene listet opp i søket jeg linket til strekker seg fra 1300 til 6100 kroner, så det er et stort spenn. Jeg vil anbefale N79 eller N85, som ligger noenlunde i midten. De er dyrere enn 5310, men gir også mye igjen for det. Du får større og bedre skjerm, særlig på N85. Du har alltid mulighet for de raskeste datahastighetene i mobilnettet når du skulle ha behov for det, og du kan koble deg på trådløse nett gratis når du er i nærheten av dette. Du får TV-utgang, som kan være greit i forhold til kjapp visning av bilder og video. Det føler med hhv. 4GB- og 8GB-minnekort i pakken, mot 2GB i 5310 sin pakke, og du får en god del økt batteritid, særlig på N85. Videre får du bedre radiomottaker (med RDS-mottak), FM-sender, akselerometer som automatisk snur bildet på displayet etter den veien du holder telefonen, GPS og mye bedre kamera.

N78 kan også være en mulighet, og den legger seg prismessig midt mellom 5310 og N79/N85. Den gir mange av de samme forbedringene som N79/N85, du får GPS, forbedret kamera og FM-sender, uten at det koster like mye. Men batteritiden er ikke like bra, og ligger i stedet på omtrent samme nivå som 5310.

Skrevet

@Peppep Hvordan er 5610? den virker veldig bra. Akuratt nå låner jeg en E70 av far min. tester ut nokia sitt meny system (selv om den kjører S60).

Ellers takker for godt inlegg. N85 hadde vært bra men kanskje litt dyr?

Skrevet

jeg vurderer også å velge Nokia 5610 :D

den virker jo veldig bra, i forhold til prisen

for meg var mp3 spilleren, kamera og pris viktigst og da kommer jeg nesten ikke utenom Nokia 5610.

et annet forslag er SE W595

hvilken prisklasse vil du ha mobil i?

hva er viktigst for deg ?

Skrevet (endret)

jeg MÅ ha:

-Mp3 spiller

-Kalender

-Bluetooth

-Memory stick

Jeg Vil ha (men kan droppes) :

- 3,5 mm jack innebygget (eller 2,5 med en "forlengeradapter)

- Helst Nokia. Er den SYYYYKT bra kan det være f.eks SE

Ekstra:

-???infarød???

Satser på opp til 3000. Har tilgang på innkjøpspriser så fåreslå ALT som passer! ;D

EDIT: vil helst ikke ha sony ericsson.

Endret av NarilS
Skrevet

Mine forslag :)

Nokia

5220: Billig, greit batteri, BT, 3.5mm minijack, S40, dårlig kamera.

5310: Billig, labert batteri, BT, 3.5mm minijack, S40, dårlig kamera. (kjedelig?)

5320: Billig, dårlig batteri, BT, 3.5 mm minijack, S60, dårlig kamera.

5610: Ca 2000 kr, OK batteri, BT, 2.5 mm lydutgang, S40, brukbart kamera.

N78: ca 2500, bra batteri, _alt av teknologi_, S60, stereohøyttalere, brukbart kamera.

N82: ca 3000, OK batteri, _alt_ av teknologi, S60, stereohøyttaleren, supert kamera.

N79: ca 3000, OK batteri, _alt_ av teknologi, S60 FP2, stereohøyttaleren, supert kamera.

N85: ca 4000 kr, bra batteri, _alt_ av tek., S60 FP2, stereohøyttalere, godt kamera, overlegen skjerm!

Samsung:

i450: ca 2000, greit batteri, BT, 3.5 mm minijack, S60, dårlig kamera, god lyd i MP3!

Sony Ericcson:

Ingen av SEs modeller har 3.5 mm lydutgang, og de er relativt dyre i forhold til andre meker, så jeg ville enkelt og greit ikke anbefalt noen av disse. :roll:

Håper ikke jeg skapte mer forvirring enn å hjelpe til :p

Skrevet

NarilS: Jeg har dessverre lite erfaring med og kjennskap til 5610. Men jeg skjønner ikke hvorfor du vurderer den når du har så mange andre gode alternativer med 3,5 mm jack integrert. Da slipper du styret med å hele tiden ha en overgang med deg.

Skrevet

jeg ville ha gått for Nokia N82 eller SE W902.

i Nokian for du endel teknologi som W902 mangler feks Wifi, du for også et mye bedre kamera, N82 har et av de beste telefon kameraene på markedet i dag.

i W902 for du bedre lyd i mp3spilleren, lettere og tynnere mobil + bedre taster.

jeg som er litt opptatt av kamera også hadde gått for N82 men vet ikek hvor viktig kamera er for deg:D

Skrevet (endret)

Lg KC910 eller Ku990 ? :)

Edit: Er ikke 3.5 mm minijack inngang innebygd, men følger med overgang trur jeg :)

Endret av The Fox
Skrevet
tror jeg går for N82 men ikke ta det for gitt :p gode svar aksepteres enda :D

Gå heller for Nokia N79.. bedre batteritid en N82 og kommer med en nyere versjon av Symbian s60(eller FeaturePack2, blir kanskje ikke just en nyere versjon av s60).. Nokia N82 kjører ARM 11 prosessor på 332mhz mens N79 har også ARM11 prosessor men med en hastighet på 369mhz..

Og det koster bare 200 kroner mer circa, i følge prisguiden..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...