Gå til innhold

Den offisielle Merkeklær tråden!


Anbefalte innlegg

Kvalitet, snitt, passform, utseende...

Dette får man da vitterlig på andre klær også. Men det er kanskje viktig hva dere tror andre mener om dere ut fra påkledning. Om noen går i en klasse/skole med mote-press er det bare trist.

 

 

gtfo.gif Dette er tydeligvis ikke stedet for deg.

Heldigvis ikke. Well i'm outta here, sir.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så så, la oss ikke holde den tonen. De fleste som er motebevisste er også fullstendig klar over at pris ikke trenger å bety noe som helst. De vet også at mote går i bølger og at svært mange kjøper dyre moteklær uten å gjøre det minste forsøket på å få en gjennomført stil ut av det. Enten man kjøper klær på Jack & Jones eller Egoiste så må man i tillegg vite hva som passer sammen, hva som ikke passer sammen, osv.

 

Personlig er jeg, som mange vet, glad i å bruke så lite penger som mulig. Hvis jeg klarer å finne et antrekk på Fretex, HM eller lignende så gjør jeg mye heller det, fordi da tar man utgangspunkt i det andre gjør og ender likevel opp med å se bedre ut. Det ser jeg på som en større utfordring, samt at det passer bedre til min stil. Som jeg innrømmer ikke er like populær hos alle. ^^

Lenke til kommentar
Så så, la oss ikke holde den tonen. De fleste som er motebevisste er også fullstendig klar over at pris ikke trenger å bety noe som helst. De vet også at mote går i bølger og at svært mange kjøper dyre moteklær uten å gjøre det minste forsøket på å få en gjennomført stil ut av det. Enten man kjøper klær på Jack & Jones eller Egoiste så må man i tillegg vite hva som passer sammen, hva som ikke passer sammen, osv.

 

Personlig er jeg, som mange vet, glad i å bruke så lite penger som mulig. Hvis jeg klarer å finne et antrekk på Fretex, HM eller lignende så gjør jeg mye heller det, fordi da tar man utgangspunkt i det andre gjør og ender likevel opp med å se bedre ut. Det ser jeg på som en større utfordring, samt at det passer bedre til min stil. Som jeg innrømmer ikke er like populær hos alle. ^^

 

Dette er da de fleste av oss klar over, men jeg er lei av folk som kommer inn her og gnåler på at vi prioterer penger på klær istedenfor WoW sub.

Lenke til kommentar

hvorfor er det ikke lov for gutter å kle seg i finere merkeklær uten at folk skal begynne å spekulere i din seksuelle legning?

 

her om dagen ble jeg stemplet som homo pga jeg gikk med en blå,stripete hugo-boss piquet, orange ralph-lauren kortbukse med et hvitt j.lindeberg belte og noen mørkeblå stoffsko fra lacoste.

 

har "dessverre" ganske mye av disse finere merkeklærene i min garderobe akkurat nå. har selvsagt litt annet som er mer laidback og ikke like fisefint.

 

jeg handler sjeldent på slikt som urban,carlings ol.hender jeg svinger innom,men da blir det somregel bare pga en t-skjorte jeg synes var litt kul. med mine 20år synes jeg at jeg har vokst forbi den stilen. på tidet å begynne med noe litt mer voksen klesstil.

 

bukser/kortbukser: hugo-boss,gant,ralph-lauren,marlboro classic,batistini,tommy hilfiger og noen andre merker jeg ikke husker i farta. har mest marlboro classic og hugo-boss.

 

gensere/skjorter/t-skjorter: hugo-boss,ralph-lauren,lacoste,lyle & scott,jean-paul,batistini,marlboro classicl,poco-loco,riccovero,gant og noen andre merker jeg ikke husker.

 

jakker: jean-paul og bergans + et par andre merker jeg ikke husker.

 

sko: lacoste,nike og k-swiss

 

belter: j.lindeberg,ralph-lauren og jean-paul + et par standard armybelter.

 

boksershorts: bjørn-borg og sand.

 

solbriller: emporio armani og givenchy

 

hva synes dere?

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Bare å liste opp merker hjelper strengt tatt ganske lite, jeg klarer ikke å danne meg et ordentlig inntrykk av stilen din.

Dog, jeg får et par tanker og idéer, og det er ikke så fantastisk flott - virker som du har bukser fra merker som ikke har perfekt passform, og gjerne bukser som da ikke er sydd inn f.eks. på leggen.

Jakkene skal jeg ikke si noe særlig om, men Jean Paul (som er norsk) og Bergans er jeg ikke så superstor fan av.

Beltene virker på meg også litt fjortiss, J. Lindeberg har mange pene og mange mindre pene belter - og du sier ikke noen om hvilke.

Sko fra Lacoste er jeg i utgangspunktet litt småskeptisk til uten å se bilder, for det er ganske mange som er mindre pene, og jeg aner ikke hvilke du går med.

 

Bare utifra det jeg leser virker det kanskje som du har en litt Carlings-stil. Med det mener jeg klær som kan være helt greie, men har litt halvdårlig passform, og som egentlig ikke er noe å rope hurra over. Eneste forskjellen er at dette da er merkeklær.

Post gjerne bilder i bildetråden og vis at jeg tar feil!

 

(Forøvrig kan man ikke erstatte mellomrom med bindestrek, heller ikke i egennavn)

Lenke til kommentar
*snip*

hva synes dere?

 

Hva er det vennene dine kler seg i da?

Ang. merkene er de greie, men er ikke fan av alle de (siden du ber hva vi mener). Jean-paul, Lacoste (liker ikke skoene) og er heller ingen stor fan av batistini (men har ikke mye kunnskap til det). Marlboro classics har jeg heller aldri sett et eneste plagg av, da dette ikke er noe de har her jeg bor.

 

Bli stemplet for homo fordi man bryr seg om hva man går med er jo bare absurd. Ytterst umodne folk.

Endret av AnewZ
Lenke til kommentar

vennene mine kler seg i alt mulig rart. har venner fra alle kanter når det gjelder klesstil.

 

batistini fra dressmann er greit brukstøy som man kan bytte på synes jeg.

 

jeg tenker ikke så mye over hvordan jeg kombinerer det faktisk. går mest bare etter merkene.

 

beltene har jeg fra golfbanen. da j.lindeberg i utgangspunktet er et golfmerke. utviklet i samarbeid med den profesjonelle golfspilleren Jesper Parnevik.

 

skal se om jeg kan fikse et par bilder av min gjengs klesstil og kombinasjoner.

 

(angående "-", så beklager jeg det.var litt usikker,men skal huske det til nestegang)

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Så det du sier er at du egentlig bare er interessert i merket og ikke hvordan klærne ser ut og hvordan de er kombinert?

Føler at mine mistanker stemmer litt, du skal ha pene klær men vet ikke helt hvordan det skal kombineres, så du kjøper heller masse merkeklær og håper det går bra.

Lenke til kommentar

SLIguy: Det høres mer ut som du blir kritisert for stilen, hadde alt vært kjøpt på HM til 49kr plagget så hadde du nok hørt det samme. Jeg ville for eksempel ikke kritisert noen som kjøpte dyre klær av høy kvalitet som de kombinerte til stilige antrekk, men "jeg tenker ikke så mye over hvordan jeg kombinerer det faktisk. går mest bare etter merkene." får meg til å tenke at du ikke er mer motebevisst enn de som kjøper på J&J, du bruker bare mer penger.

Lenke til kommentar

tenker selvsagt på det,jeg både tror og håper at jeg ikke er helt på jordet. har egentlig aldri tenkt så mye over klær, det var først i 3.gym at jeg begynte å tenke litt på hvordan jeg kledde meg.

 

men somsagt, jeg skal ta noen bilder som kan illustrere min gjengs klesstil og kombinasjoner.

Lenke til kommentar
Kvalitet, snitt, passform, utseende...

Dette får man da vitterlig på andre klær også. Men det er kanskje viktig hva dere tror andre mener om dere ut fra påkledning. Om noen går i en klasse/skole med mote-press er det bare trist.

 

Det er desverre slik at pris ofte er en indikasjon på kvalitet! Sier ikke at man ikke kan få et plagg av god kvalitet på H&M, og et plagg av dårlig kvalitet fra Dior, men som oftest vil kvaliteten stige med prisen. Ta som et eksempel en trench fra H&M vs en fra Burberry. Jeg har begge deler, og jeg kan si deg at mens den fra Burberry kommer til å vare meg hele livet, kommer antagelig den fra H&M til å gå i stykker innen et par år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...