Gå til innhold

Miste lappen, hvilken straff?

miniPax

Anbefalte innlegg

Hvis jeg, hypotetisk sett, skulle bli stoppet av snuten for å ha ligget i...la oss si 125.89Km/t i 80 sone, dvs 14,89Km/t* over grensen for å miste førekortet, hvor lenge kan jeg da forvente meg å måtte bruke kollektiv-tilbud :cry: ? Og hvor mye av lommepengene mine må jeg sette av :evil: ?

PS: det er lov å mobbe :oops:

*EDIT: 9.89Km/t over. Mener å huske at snuten sa 10Km/t over grensen.

Videoannonse
Annonse
125kmt i 80 sonen? Er du gal eller? Du kjører ikke 125kmt i 80 sonen uten å sjekke om purken er der! Har du ikke lært noe ;)

Sivil med måleutstyr. Og jo...jeg har lært noe....nå :-?

En kompis av meg måtte akkurat inn for dette. 134 i 80 sone.  

Han mistet førerkortet i ett år og måtte 12 dager i fengsel ubetinget.

Hadde en kammerat som ble tatt i 140 i 80 sone...han mista lappen i 6mnd + bot tror jeg...men han måtte ikke i buret. Er det trynefaktor med i blidet her eller? I såfall ryker jeg inn 21år + 15år sikring :roll:

Må man ikke ta oppkjøring og/eller teorieksamen på nytt hvis man mister lappen før man har hatt den 2 år sammenhengende?

Bare oppkjøringen om du må det.

Har en kompis som hadde hatt lappen et halvt år ellerno, er ikke sikker på hvor fort det gikk, men han mista lappen i 6 mnd og måtte ta teori, alt obligatorisk praksis og oppkjøring på nytt...

Tror trynefaktor også teller en del, ei venninne klarte å snakke seg ut av 160 (på speedometeret) i 90 sona :) Snuten slo ned litt på farta sånn at hu slapp å miste lappen, men fikk saftig bot da... Urettferdig :cry:

Trodde det var 115 som var grensa i 80 sona jeg? Huffda, da ligger jeg litt for ofte i faresonen...

En smule Off-topic:  

Hva bruker du/dere til å sprenge den båten i sprengningseksperten1 videoen _StatuS_  ?

Er ikke sikker. Var ikke med på å lage den. Tror det er et vanlig knallskudd eller.no.

Trodde det var 115 som var grensa i 80 sona jeg? Huffda, da ligger jeg litt for ofte i faresonen...

Var en liten trykkleif som hadde sneket seg inn :) Rettet på det nå. Tror det er 116Km/t som er grensa. Noen som vet sikkert?

• 2 uker senere...
Gjest Slettet-QqZexW9o
fra 70kmt og oppover, så ryker lappen når du har 36kmt over fartsgrensa

70 sone = 106kmt

80 sone = 116kmt

90 sone = 126kmt

60 og under = 26kmt

90 sone = 126kmt eller 90 sone= 131kmt hvis det er Klasse A motorvei

Mister du lappen mer enn 6mnd må du regne med oppkjøring og evt. teori. Mister du lappen mer enn 1 år, så er det som regel litt tid innafor stengte murer også :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...