Gå til innhold

Butikk som fører billige metallskap skal brukes til dual atx pc)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Som tittelen skriver så lurer jeg på om noen veit om en butikk som fører billige metallskap/verktøyskap?

Eventuelt hvor dette kan skaffes billig? Tenker på helst under 1000 kroner. Har lett meg grønn på både google, finn og qxl etter noe slikt og alt jeg finner er de som tåler en bombe eller to og koster 20k+.

Planen er og bygge inn to pcer i ett slikt skap. Altså to stykker med atx hovedkort da det ikke finnes annet en lian li cube til dette. Så om noen kanskje har en ide så blir jeg fryktelig glad! :D Om nettbutikken er tvilsom for så være, eller om du veit om ett sted som selger brukt.

Takker for alle svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunnen til det er att skapet skal tåle litt mer en det plastikk gjør. Mulig det blir noe sveising også. + mye lettere og skjære i metall enn det er i plastikk. Skal også få lakkert det, dermed fungerer plast dessverre dårlig så vidt jeg veit. Men takk for forslaget :woot:

Men ser ut som ikea har redningen i enten:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20086682 (ikke veldig pent, men med en god del jobb så kanskje :p )

eller

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10146691

Skrevet (endret)

Treverk er ikke noe problem igrunn, sånn sett. Kan både lakkeres og fikses på alle mulig måter. Men innså akkurat att jeg bare kan skippe det da jeg hadde planlagt og ha radiatorer i toppen av kabinettet.

Noen som veit om noe lignende det aspvikskapet? Bare med fast topp da selvfølgelig.

Ellers blir det det første skapet jeg viste der, fjerner beina, setter inn plexi i front hvor de fæle luftehullene er, lakker det sort så kanskje det blir litt penere. Synspunkter?

Endret av mreinha
Skrevet

ikea har en stor serie med sånne metallskap i alle fall.

har et liknende det du liker til i sort,

mitt er dobbelt så stort da og de finns i mange farger.

men du må lage worklogg av dette da!

Skrevet

Kunne du tenkt deg og ta noen bilder av ditt? Så får jeg se det i noen fler vinkler enn det ikea viser frem.

Worklogg kommer når alt er bestemt, dette blir ett stort prosjekt, tror det kan bli bra! Alt blir i sort og hvit. Hovedkorta skal sitte på hver sin side, med psuene i midten. Radiatorer i toppen av kabinettet, plexiglass i front og inni kabinettet skal både dvd drev og hdder bygges inn så de ikke syntes. Alle kabler skal legges i kanaler så ikke annet en vannkjølinga blir synlig.

Sounds good :)?

Skrevet

leste om en fyr som bygde rendrefarm i et Helmer-skap fra ikea, og hyllesporene var som skapt for å plassere hovedkort på, kunne kanskje vært noe å tenke på? Da har du også muligheten til å enkelt kunne trekke ut et hovedkort om du skal koble til noe ekstra.

Skrevet

Kunne du tenkt deg og ta noen bilder av ditt? Så får jeg se det i noen fler vinkler enn det ikea viser frem.

Worklogg kommer når alt er bestemt, dette blir ett stort prosjekt, tror det kan bli bra! Alt blir i sort og hvit. Hovedkorta skal sitte på hver sin side, med psuene i midten. Radiatorer i toppen av kabinettet, plexiglass i front og inni kabinettet skal både dvd drev og hdder bygges inn så de ikke syntes. Alle kabler skal legges i kanaler så ikke annet en vannkjølinga blir synlig.

Sounds good :) ?

skulle gjerne fotografert det. men dette skapet står desverre 100 mil unna der jeg bor på hybel for øyeblikket

Skrevet

100 mil er litt langt unna ja:P

Men da er prosjektet planlagt. Skal starte etter nyttår tenkte jeg.

Pc 1 blir en amd pc med 9800gtx kort som blir en nettverkspc.

pc to blir en intel e8400/8500 med enten ati 4870 i cf eller 4870x2.

Vannkjølinga blir kjøpt fra vcore.dk, skal kjøre en serieloop. Altså to pumper i en serie. Hdd og dvd drev skal bygges inn og skjules!

Ser mye bedre ut i hodet mitt og på papir enn det jeg har forklart her :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...