Gå til innhold

Hvordan får man bort en linje i Word ?


elwapo

Anbefalte innlegg

Hei.. har ett lite problem..

Hvordan får jeg bort en linje i Microsoft Word 2007 ?

 

altså du vet du skriver ------------------------------------------------------- også trykker enter:

så blir den som på vedlagt bilde. (en rett stek uten stipling)

 

hvordan blir jeg så kvitt denne igjen ??

post-164467-1226753871_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er bare å markere den og slett.

 

Nei, det er det ikke. Linjen er ikke grafikk og kan ikke merkes. Det er en kantlinje som er en egenskap for avsnittet. Det er heller ikke bare å slette siste tegn i avsnittet over da kantlinjen hører til hele avsnittet.

 

Måten du fjerner den på er å klikke i avsnittet rett over linjen, gå til Hjem -> Avsnitt ->

klikk knappen Kantlinjer og velg Ingen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Det er bare å markere den og slett.

 

Nei, det er det ikke. Linjen er ikke grafikk og kan ikke merkes. Det er en kantlinje som er en egenskap for avsnittet. Det er heller ikke bare å slette siste tegn i avsnittet over da kantlinjen hører til hele avsnittet.

 

Måten du fjerner den på er å klikke i avsnittet rett over linjen, gå til Hjem -> Avsnitt ->

klikk knappen Kantlinjer og velg Ingen.

Det fjerner alle ja, men kva om ein kun vil fjerne ei linje?

Lenke til kommentar

Men hvorfor gjøre det vanskeligere enn nødvendig? Det aller enkleste er altså å slå av kantlinjer for avsnittet det gjelder.

 

Dette er foressten grunnen til at jeg lenge foretrakk WordPad ovenfor Word. Rett og slett fordi Word er super-ikke brukervennlig.

 

Dette er grunnen til at vi som bruker Word daglig slår av disse funksjonene før de får tid til å irritere vettet av oss. :)

Lenke til kommentar
Men hvorfor gjøre det vanskeligere enn nødvendig? Det aller enkleste er altså å slå av kantlinjer for avsnittet det gjelder.

 

Dette er foressten grunnen til at jeg lenge foretrakk WordPad ovenfor Word. Rett og slett fordi Word er super-ikke brukervennlig.

 

Dette er grunnen til at vi som bruker Word daglig slår av disse funksjonene før de får tid til å irritere vettet av oss. :)

 

Ja, det var jo ikke bare det da :p Men Word 2007 saved my day.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...