Gå til innhold

Ny WD 500GB oppdages ikke ?

kevve

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk om disken vises i BIOS. Prøv forskjellige SATA kontakter, er ikke sikkert alle er enablet. Noen må enables i BIOS.

Er Sata disken satt som master eller slave?

En SATA disk kan jo ikke være slave. Det er ingen master/slave problematikk med SATA.

Skrevet

Du har en nyere SATA disk og ett eldre hovedkort.

Altså har du 1ste generasjon SATA og Generasjon 2 SATA disk, disse går ikke overens, noen hovedkort i overgangsfasen takler det greit men ikke de første SATA kontrollerne.

Løsningen? Du må gire ned WD disken din, Jumper over pinne 5 og 6 skal i teorien løse det, i allefall på min WD 500Gb.

Skrevet (endret)

Teorien holdt desverre ikke :p

Finner fortsatt ingen disk :(

Har prøvd uten jumper, jumper mellom 7-8, 5-6, 3-4, bytte sata utgang på hovedkortet. WTF ?

Endret av kevve
Skrevet (endret)

Hmmm ser nå at det varierer litt innen 500Gb modellene, den nye jeg fikk fra WD selv en 500GB med modellnavnet: WD5000AAKS har ikke noen jumper instrukser for redusert fart.

Mens den gamle WD5000KS hadde denne instruksen.

Endret av 007CD
Skrevet

er det sånn at jeg kanskje må kjøpe nytt hovedkort da eller?

siden ingen av jumper inngangene fungerer, tviler da på at det har noe med Bios`en å gjøre..

sånn teoretisk værtfall:P

Skrevet

Nå er jeg ikke sikker på hvordan de har integrert SATA kontrolleren i og for seg på hovedkortet ditt, om de har gjort samme sak som på nForce 2 eller om den sitter inne i sørbrua.

For om den er innebygd så har BIOSen mye å si på utfallet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...