Gå til innhold

Nikons 18-70 DX god nok for D300?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

18-70 holder sånn passe godt følge med D300'n såvidt jeg har fått med meg, 55-200 derimot er vel ikke fullt så god.

Det optimale hadde nok vært en 17/18-50/55 fra enten Nikon (hvis penger ikke er et problem) eller en av de meget gode alternativene til Sigma eller Tamron (Tokina har vel kanskje også kommet med et rundet det området nå?) prismessig rundt 2500-4000 ligger de vel på.

 

Har ved flere anledninger fått snust på D300 og testet mitt 18-70 mot en Tamron 17-50/55 og man kunne fakta se antydning til litt skarpere tegning på Tamronen, men kanskje ikke så rart da det er et dyrere objektiv..

 

Men er du fornøyd med 18-70 nå, tror jeg ikke den vil hindre deg noe veldig merkbart tbh.

Lenke til kommentar
Takk for svarene! Jeg blir nok å bytte ut 55-200mm linsa. Er ikke spesielt fornøyd med bildekvaliteten. Kan hende jeg også blir å bytte ut 18-70'en på sikt, men er student og har litt begrenset budsjett :(

18-70 er helt greit som førsteobjektiv på D300. Jeg vil ikke vite motivene dine for å bytte hus/legge til D300 nå, regner med at du har gode grunner. Skal du oppgradere 55-200, så synes jeg du skal gå for 70-300 VR. Den er "god nok". Den videre løypa mht objektiver bør du bestemme etter hvert som du ser hva du trenger/vil drive med. Lyssterke normalzoomer (16/17/18-50+/2.8), som nevnt her, er jo en opplagt mulighet. Men f.eks Tokinas 12-24/4 og nyversjonen av Sigmas 24-70/2.8 er også noe å tenke på. Ikke minst dersom du har FF-hus et sted i en mulig horisont.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...