Gå til innhold

Warhammer Online: Universet i WAR vs Azeroth


Anbefalte innlegg

Er det bare meg eller er universet i WAR veldig trist og kjedelig i forhold til, hold pusten, WoW? Jeg har prøvd å gi WAR en fair sjanse, men får ikke den samme gode "feelingen" som jeg fikk i WoW. Når jeg går rundt omkring i verden så gir jeg faen i hvor jeg er, mens i WoW så pleide jeg hele tiden å legge merke til at "hey, nå er jeg i Undercity" osv. Litt vanskelig å forklare, men for å gjøre det kort og enkelt: WAR-universet (husker ikke hva det heter engang vettu) gir meg ikke den samme gode feelingen som Azeroth gjør.

 

Er det bare jeg som føler det slik?

 

 

PS: Nei, jeg er ingen WoW fanboy. Tror jeg skal ta en pause fra mmorpgs pga lite tid uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det bare meg eller er universet i WAR veldig trist og kjedelig i forhold til, hold pusten, WoW? Jeg har prøvd å gi WAR en fair sjanse, men får ikke den samme gode "feelingen" som jeg fikk i WoW. Når jeg går rundt omkring i verden så gir jeg faen i hvor jeg er, mens i WoW så pleide jeg hele tiden å legge merke til at "hey, nå er jeg i Undercity" osv. Litt vanskelig å forklare, men for å gjøre det kort og enkelt: WAR-universet (husker ikke hva det heter engang vettu) gir meg ikke den samme gode feelingen som Azeroth gjør.

 

Er det bare jeg som føler det slik?

 

 

PS: Nei, jeg er ingen WoW fanboy. Tror jeg skal ta en pause fra mmorpgs pga lite tid uansett.

 

Ja det kan sikkert hende.

Du har aldri den samma følsen for et MMO for andre gang.

Lenke til kommentar

enig med det AtleBer sier, man får ikke den samme "oj" følelsen igjenn på sitt andre (eller sitt xx) mmo.

 

Uansett så skal ikke, og er ikke war universet et "tullested" som wow. Der det er masse tull og fjas ( enkel humor). Mens war universet skal være mørkt og mer seriøst. selvfølgelig med noe humor. I wow kan man gjøre hva som helst, lasersverd, romskip etc etc uten at det ødelegger for feelingen.

Lenke til kommentar

Det er bare fordi WoW var ditt første. Jeg hadde samma følelsen etter å ha starta med Anarchy Online og det var også en veldig useriøst verden med fiender kalt Experiment: 31337 og rotter som het Leets og lignende.

 

Hvis du leser Chapter teksten og quest beskrivelsene så gjør det veldig stor forskjell i favør WAR.

 

Spesielt for Dwarf og Greenskin parringen der det er mye humor i bildet. Hele storien i T2 for greenskins er basert på at warboss Nogaz har blitt klin sprø etter at en granat sprengte nær hodet hans og blåste ut trommehinnene. Han trur tromminga i hodet er Mork og Gork som prøver å prate til han, og oppdraga han sender folk på blir deretter ;)

Lenke til kommentar

Det er få ting i denne verden som slår wow! Så enkelt er det bare. Jeg har lagt WAR på "vent" til jeg er lei WOTLK. Det kommer en dag hvor jeg har mettet min sult etter wow for en tid...da plukker jeg WAR frem igjen:)

 

I mellomtiden har Mythic forhåpentligvis optimalisert WAR, slik at det "flyter" bedre.

 

Men uansett, ikke noe slår wow-feelingen!

Lenke til kommentar
Det er få ting i denne verden som slår wow! Så enkelt er det bare. Jeg har lagt WAR på "vent" til jeg er lei WOTLK. Det kommer en dag hvor jeg har mettet min sult etter wow for en tid...da plukker jeg WAR frem igjen:)

 

I mellomtiden har Mythic forhåpentligvis optimalisert WAR, slik at det "flyter" bedre.

 

Men uansett, ikke noe slår wow-feelingen!

 

regner med at wow var ditt første mmorpg spill. jeg hadde mye av samme følelsen da jeg spillte swg. ingen ting var bedre uansett. ettervert vil du inse at mye av wow feelingen kommer av at det var ditt første spill i den katagorien

Lenke til kommentar
Det er få ting i denne verden som slår wow! Så enkelt er det bare. Jeg har lagt WAR på "vent" til jeg er lei WOTLK. Det kommer en dag hvor jeg har mettet min sult etter wow for en tid...da plukker jeg WAR frem igjen:)

 

I mellomtiden har Mythic forhåpentligvis optimalisert WAR, slik at det "flyter" bedre.

 

Men uansett, ikke noe slår wow-feelingen!

 

regner med at wow var ditt første mmorpg spill. jeg hadde mye av samme følelsen da jeg spillte swg. ingen ting var bedre uansett. ettervert vil du inse at mye av wow feelingen kommer av at det var ditt første spill i den katagorien

 

 

<ingenting slår feelingen en fikk av UO. Har prøvd allt mer eller mindre siden den gang. WoW kommer midt på treet sånn stemningsmessig. SCorer høyt på masse brukere, og er veldig enkelt å "vinne", noe som sikker er kult nok det (prøv å nå sistelevel i AO). Første spill hvor grafikk og muligheter imponerte meg, var faktisk (helt sant) LOTRO. Har ikke rørt det på et år, men det var trivelig det, til jeg var maks level. Definitivt bedre en WoW. Spiller nå WAR i guildet som jeg har vært i siden UO, vi har prøvd alle mmorpg's sammen, og vi blir nok her en stund. Men det kommer jo nye spill fremover hele tida, heldigvis. Litt synd på dem som aldri kommer over WoW dog.

Lenke til kommentar
Det er få ting i denne verden som slår wow! Så enkelt er det bare. Jeg har lagt WAR på "vent" til jeg er lei WOTLK. Det kommer en dag hvor jeg har mettet min sult etter wow for en tid...da plukker jeg WAR frem igjen:)

 

I mellomtiden har Mythic forhåpentligvis optimalisert WAR, slik at det "flyter" bedre.

 

Men uansett, ikke noe slår wow-feelingen!

 

regner med at wow var ditt første mmorpg spill. jeg hadde mye av samme følelsen da jeg spillte swg. ingen ting var bedre uansett. ettervert vil du inse at mye av wow feelingen kommer av at det var ditt første spill i den katagorien

 

 

<ingenting slår feelingen en fikk av UO. Har prøvd allt mer eller mindre siden den gang. WoW kommer midt på treet sånn stemningsmessig. SCorer høyt på masse brukere, og er veldig enkelt å "vinne", noe som sikker er kult nok det (prøv å nå sistelevel i AO). Første spill hvor grafikk og muligheter imponerte meg, var faktisk (helt sant) LOTRO. Har ikke rørt det på et år, men det var trivelig det, til jeg var maks level. Definitivt bedre en WoW. Spiller nå WAR i guildet som jeg har vært i siden UO, vi har prøvd alle mmorpg's sammen, og vi blir nok her en stund. Men det kommer jo nye spill fremover hele tida, heldigvis. Litt synd på dem som aldri kommer over WoW dog.

 

Min beste online opplevelse er Anarchy Online - til dags dato !! Men det er som du sier ;var mitt første MMO ;)

 

Akkurat nå spiller jeg AoC,WAR,WoW - det går faktisk ann å kombinere ;)

WOTLK overasker meg en smule positivt, sånn er det med den saken ;)

Lenke til kommentar
Det er få ting i denne verden som slår wow! Så enkelt er det bare. Jeg har lagt WAR på "vent" til jeg er lei WOTLK. Det kommer en dag hvor jeg har mettet min sult etter wow for en tid...da plukker jeg WAR frem igjen:)

 

I mellomtiden har Mythic forhåpentligvis optimalisert WAR, slik at det "flyter" bedre.

 

Men uansett, ikke noe slår wow-feelingen!

 

regner med at wow var ditt første mmorpg spill. jeg hadde mye av samme følelsen da jeg spillte swg. ingen ting var bedre uansett. ettervert vil du inse at mye av wow feelingen kommer av at det var ditt første spill i den katagorien

 

Mitt første spill i denne kat var AO som jeg spilte noen uker, men ikek klarte å like. Så Stod SWG for tur...her prøvde jeg vel i 3 uker å like det....failed!..

 

Men WOW var mitt første mmo som jeg falt pladask for!

 

Siden har jeg prøvd LOTRO men dette falt også gjennom på dårlig kvalitet og det samme med AOC.

 

WAR er i mine øyne det nest beste mmo.

 

WOTLK er rett og slett bare et mesterverk!

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Når det gjelder bakgrunn/lore så har Warcraft lånt VELDIG mye fra Warhammer.

 

Warhammer og Warhammer 40k-universene ble utviklet for mer enn 20 år siden - senere kom Warcraft og Starcraft. Nå er ikke Warcraft like blåkopiert som Starcraft, men du finner fortsatt veldig mye inspirasjon osv.

 

Min personlige mening - ingenting i verden slår Warhammer/40k-settingen. Sinnsykt velutviklet og genialt designet.

Lenke til kommentar
Det er få ting i denne verden som slår wow! Så enkelt er det bare. Jeg har lagt WAR på "vent" til jeg er lei WOTLK. Det kommer en dag hvor jeg har mettet min sult etter wow for en tid...da plukker jeg WAR frem igjen:)

 

I mellomtiden har Mythic forhåpentligvis optimalisert WAR, slik at det "flyter" bedre.

 

Men uansett, ikke noe slår wow-feelingen!

 

regner med at wow var ditt første mmorpg spill. jeg hadde mye av samme følelsen da jeg spillte swg. ingen ting var bedre uansett. ettervert vil du inse at mye av wow feelingen kommer av at det var ditt første spill i den katagorien

 

Mitt første spill i denne kat var AO som jeg spilte noen uker, men ikek klarte å like. Så Stod SWG for tur...her prøvde jeg vel i 3 uker å like det....failed!..

 

Men WOW var mitt første mmo som jeg falt pladask for!

 

Siden har jeg prøvd LOTRO men dette falt også gjennom på dårlig kvalitet og det samme med AOC.

 

WAR er i mine øyne det nest beste mmo.

 

WOTLK er rett og slett bare et mesterverk!

 

Kan du utdype hva du mener med dårlig kvalitet på Lotro?

Jeg har spillt WOW, AOC, Anarchy Online og Lotro.

Når det gjelder kvalitet så ranker jeg Lotro på andre plass etter WOW. Og jeg startet å spille Lotro da det kom ut for så å gå tilbake til WOW etter ca 4 måneder.

AOC spillte jeg også fra starten av og det er jeg helt enig i at hadde dårlig kvalitet. Mye bugs, spillet krasjet osv.

 

Ble nå veldig lei av WOW og har gått tilbake til Lotro(som har fått en ekspansjon siden jeg spillte det sist).

Endret av Wowaddict
Lenke til kommentar
Begynner og bli dritlei War. Dinga 40 for ett år siden og ikke en dritt og finne på. Nesten fristende og gi bort/bytte kontoen da gitt.

Eh... Det er på 40 moroa begynner! Renown-ranken går til 80. Ta keeps, zones, cities. Har du kanskje vært med på en King-capture? Nei? Da har du ikke runda noe som helst ;)

 

Setting i WAR skal som sagt være mørk. Det er tross alt "war", er det ikke? Helvete er på døra, liksom.

 

For øvrig setter jeg AoC øverst hva setting og feeling angår. Den supre grafikken, fantastiske musikken og den flotte atmosfæren er bare til å dø for. Synd spillet ikke holdt mål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...