Gå til innhold

18 år + lappen


WD40

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er godt å kunne stå opp en time senere å ta bilen rett til skolen istedet for å vente på bussen nå i kulda :D

 

:wow: Har du bil disponibel til sånt ? Er du pappagutt fra Bærum eller mammagutt fra Kløfta ? :p

 

Jeg er ingen av delene, trenger vel ikke være pappagutt for å ha en bil verdt 15k :ermm:

Lenke til kommentar
Kjøre bil i stedet for å satse kollektivt. Helt utrolig hvordan det utvikler seg. Folk må snart få øynene opp.

 

Gratulerer uansett...

Kjører du bare kollektivt?

 

De som gjøre det, er det enten enklere å kjøre kollektivt, billigere, eller rett og slett ikke klarer å få bil lappen eller lignende.

 

I område jeg bor er det kollektivet helt elendig. Bor i ski, rett utafor oslo. Jeg kjører kun 3.5 km til jobb, og bruker selvfølgelig bil. Skulle jeg tatt toget, måtte jeg ha gått ned til stasjonen(10min), sitti på toget i 2 min gått til jobben på 10min, det er tilsammen 22min. Istedet for å kjøre bil som tar 5min. I tillegg så må jeg dra hjemmeifra 30min om jeg skal kjøre kollektivt. I tillegg må hjemreise klaffe, og da må jeg vente 20min.

Lenke til kommentar

Med bil hadde jeg brukt 25 min, på bussen bruker jeg 50 minutter, samt 5 minutter gange. Jeg har ingenting i mot dette. Tingen er vel at folk ikke finner noe fornuftig å ta for seg når de venter på buss eller sitter på bussen. De setter bare Mp3en på full styrke og glor ut vinduet. Det er sjeldent jeg ser noen som sitter med laptopen på fanget eller en bok i hendene, men selv gjør jeg nesten alltid dette.

 

Det er ikke enklere for meg å reise kollektivt, men det er billigere. I tillegg er det bedre for miljøet. Nei, jeg er ikke en del av "verden går under på grunn av bil"-hypen, men jeg er for kollektivt. Hvorfor kjøre bil om du kan ta buss/tog? Spesielt du Shark hadde ikke et slående argument for å kjøre bil. Så sant det er mulighet for at du kan gå eller sykle dine 3.5 km bør du gjøre det. Det er godt for kroppen, vet du.

 

Ufattelig at folk kan klage over 22 minutter reisevei eller at de faktisk tyr til bil 3,5 km. Nå vet ikke jeg om du har gangsti/sykkelvei, men jeg vet om flere gode alternativer til bilvei på lignende strekninger hvor folk faktisk allikevell tyr til bil.

--------

 

Bil har jeg ikke selv, da jeg kun er 16 år gammel. Jeg har ingen planer om å anskaffe bil før jeg er minst 27 år gammel (studier). Jeg tar heller bussen 30 minutter ekstra, og jeg slipper alt som heter veiavgift, bomring og vedlikehold. Bil er dyrere enn kollektivt, i hvert fall så lenge jeg betaler det jeg gjør. Så får jeg heller vurdere de forskjellige "variablene" opp mot hverandre og ta et valg når jeg må ut med mer penger for kollektivt.

Endret av Expired product
Lenke til kommentar

Ja ikke det beste argumentet. Men jeg har bedre ting å gjøre enn å sitte på bussen/toget. Om sommeren hender det at jeg sykler, men nå som det er så guffent og kaldt ute- samt at snøen er rett rundt svingen, så er syklen parkert for sesongen.

 

Bruker jo ikke bilen kun til jobb da, blir jo brukt aktivt utenom jobben. Og da er det kjekt å ha egen bil, da jeg ikke får lånt bil til tider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...