Gå til innhold

OS beregnet for gamere


cla

Anbefalte innlegg

Er det noen som har kunnskaper om operativsystemer som er skreddersydde for gamermaskiner?

Jeg har hørt mye om slike OS, men har selv aldri prøvd eller hatt et innstalert.

 

Det sies at slike operativsystemer kun fokuserer på den applikasjonen som kjøres, et spill for eksempel. Håper noen kan gi meg noen retningslinjer og eventuelt linker til nedlastning.

 

På forhånd takk

 

//cla

Endret av cla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det som folk kaller for gamer-OS er Windows XP - 32 / 64 - bit som gjerne er strippet bort en del windows funksjoner.

Slik at Windows blir raskere.

 

-----

Siden dette omhandler Windows er denne tråden feilpostet og rapportert. Riktig plass: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=104

 

Enig med deg. Men tror ikke 64 bit kan være så strippet, som blåbær sier.

 

Fungerer utmerket på 64bit.

 

atlef.

Lenke til kommentar

Det nærmeste jeg tror man kommer et skreddersydd OS som er laget med tanke på gaming, må være firmwaren på spillkonsoller.

 

Det finnes også modifiserte utgaver av Windows XP/Vista som flyter rundt omkring på torrent-sider, noen av disse er vel laget med tanke på å kjøre spill så bra som mulig.

 

I tillegg finnes det Linux-distroer som er laget med tanke på spill. Disse inneholder ofte Wine for å kunne kjøre Windows-spill også, siden det ikke er mange store og gode titler til Linux.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...