Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan si "jeg elsker deg"


Gjest Guest_1337_*

Anbefalte innlegg

.... Man trenger en hvis setting det er alt. Bare å samle selvtilit er ikke noe metode for de sjenerte her :p

 

Men seriøst hva skjer med alle som kommer med disse ideene sine om at du ikke skal si "Jeg elsker deg" etter så så lang tid osv. det er jo helt bort i natta. At man elsker noen det er jo bare en ordlegging vi har funnet på. Den brukes til å beskrive den rus følelsen du får av de forskjellige stoffene i hjernen som begynner og sirkulere. Love at first sight er akurat som resten. Bygger bare på kjemi det her det er ikke noe hellige saker innblandet. Faktisk syns jeg det er latterlig hvor stor deal folk gjør ut av det. Jeg elsker sånn 15 forskjellige jenter jeg :p Elsker er her et lavt nivå da, tiltrekning/kåt. Og jepp all kjærlighet starter med begjær fins ikke forskjell. Bare vi som gjennom sosiale og kulturelle forhold har lurt oss in i rare "selvsagtheter".

 

Dude, du er delvis ute på jordet. Du blander forelskelse og elske. Det er 2 vidt forskjellige ting. Det ordet som beskriver den "rus-følelsen" du får av en annen person, kan vi kalle eksempelvis forelskelse, eller at man er betatt. Å virkelig elske noen er en så herlig, deilig, avslappende, trygg følelse at du kan ikke ha vært i nærheten av å elske noen. Det er egentlig litt vanskelig å forklare, men man bare vet når man elsker noen. Sånn var det ihvertfall med meg.

 

Som brutal_mann sa, du sier bare "jeg elsker deg" om det kommer rett fra hjertet, og du virkelig mener det.

 

LOL du snakker om din egen definisjon av å elske som betyr det er du som er på jordet det var jo nettopp det jeg kritiserte. Vi må forholde oss til noe likt for alle ellers kan man ikke debatere. Det jeg prøvde å si noe om var at det er ikke noen absolute regler som dere hersker over når det kommer til ordleggingen. Det er faktisk slik at de følelsene du snakker om er de samme stoffer i hjernen igjenn. Forskjell mellom forelskelse å elske trenger det ikke være. Man kan elske på forskjellig vis er et viktig poeng å få med seg her. Mulig jeg skrev på en missvisende måte ved å snakke så mye om kjærlighet etter poenget mitt. Men det var jo fordi det var denne formen for elske jeg oppfattet det var snakk om i tråden. Uanset det fins ikke noe naturlig, bare regler vi har funnet på så ikke lag dumme regler om når du kan si at du elsker noen det er poenget her.

BTW: kommer fra hjertet ? jasså en muskel som har noe å si om det som foregår i hjernen det var nytt. Seriøst slike formuleringer er så meningsløse at jeg hater dem :s Hjerte øker hastighet når hjernen er lit oppspilt. Eller du kommer i et annet følelsemodus og legger mer merke til hjerte. Det er forbindelsen mellom hjerte og elskingen din. Ikke noe mer takk .... Betyr ikke annet en at personen er viktig for deg på en eller annen måte. Det blir ikke det samme. Virkelig mener det er et annet spørsmålsteng for meg. Det du mener er din egen situasjonsbestemte betydning av ordene og aldri noe annet. Det blir heller aldri helt det samme. Ganske meningsløst. kansje du skulle si ikke missvise. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
.... Man trenger en hvis setting det er alt. Bare å samle selvtilit er ikke noe metode for de sjenerte her :p

 

Men seriøst hva skjer med alle som kommer med disse ideene sine om at du ikke skal si "Jeg elsker deg" etter så så lang tid osv. det er jo helt bort i natta. At man elsker noen det er jo bare en ordlegging vi har funnet på. Den brukes til å beskrive den rus følelsen du får av de forskjellige stoffene i hjernen som begynner og sirkulere. Love at first sight er akurat som resten. Bygger bare på kjemi det her det er ikke noe hellige saker innblandet. Faktisk syns jeg det er latterlig hvor stor deal folk gjør ut av det. Jeg elsker sånn 15 forskjellige jenter jeg :p Elsker er her et lavt nivå da, tiltrekning/kåt. Og jepp all kjærlighet starter med begjær fins ikke forskjell. Bare vi som gjennom sosiale og kulturelle forhold har lurt oss in i rare "selvsagtheter".

 

Dude, du er delvis ute på jordet. Du blander forelskelse og elske. Det er 2 vidt forskjellige ting. Det ordet som beskriver den "rus-følelsen" du får av en annen person, kan vi kalle eksempelvis forelskelse, eller at man er betatt. Å virkelig elske noen er en så herlig, deilig, avslappende, trygg følelse at du kan ikke ha vært i nærheten av å elske noen. Det er egentlig litt vanskelig å forklare, men man bare vet når man elsker noen. Sånn var det ihvertfall med meg.

 

Som brutal_mann sa, du sier bare "jeg elsker deg" om det kommer rett fra hjertet, og du virkelig mener det.

 

LOL du snakker om din egen definisjon av å elske som betyr det er du som er på jordet det var jo nettopp det jeg kritiserte. Vi må forholde oss til noe likt for alle ellers kan man ikke debatere.

 

Jeg begynner å tvile på din seriøsitet etter LOL... Men ser du ikke din egen ironi her? Du kritiserer meg for å gi min egen mening av det å elske, og så sier du at vi må forholde oss til noe likt??

 

Uanset det fins ikke noe naturlig, bare regler vi har funnet på så ikke lag dumme regler om når du kan si at du elsker noen det er poenget her.

 

Finnes ikke noe naturlig? Det å være forelsket, og å elske noen er jo noe av det mest naturlige som finnes! Og har jeg laget regler for når man kan si "jeg elsker deg"?? Jeg sier at det er feil å si at man elsker noen etter noen dager eller uker. Ja, det er FJORTISS! Det er så typisk å se 14-15 år gamle jenter skrive: "omg omg elsker deg baby oss 2 for alltid <33333333", og så blir det slutt 2 uker etterpå. Hva slags måte å elske noen på er det?

 

BTW: kommer fra hjertet ? jasså en muskel som har noe å si om det som foregår i hjernen det var nytt. Seriøst slike formuleringer er så meningsløse at jeg hater dem :s

 

Jeg hater sånne utsagn som det der....

 

 

Summa sumarium, ja det er opp til hver enkelt å vite når man faktisk elsker en person. Men jeg nekter å tro at man kan "elske" noen etter 2-3 uker. Og mye mindre å elske 14-15 jenter som du sier. Å være kåt/tiltrukket av en jente vil ikke være det samme som å elske noen, da har du bomma totalt. Når man sier til en person at man elsker han/henne, så skal man mene det, og ja, det skal komme rett fra hjertet!

 

Og jeg har fryktelig lyst til å kommentere norsken din, men jeg skal heller la det ligge...

Lenke til kommentar
Gjest ToreKlorin

Følelser som å elske noen er veldig flytende.. Hvorfor si noe i det hele tatt? Sjansen for at det magiske ordet i seg selv vil få henne til å elske deg tilbake er liten. Ta heller å bruk tid med henne, dyrk grunnlag for følelser. Vis at du har følelser for henne, du trenger ikke engang å si det, hun merker det helt automagisk.

Lenke til kommentar
.... Man trenger en hvis setting det er alt. Bare å samle selvtilit er ikke noe metode for de sjenerte her :p

 

Men seriøst hva skjer med alle som kommer med disse ideene sine om at du ikke skal si "Jeg elsker deg" etter så så lang tid osv. det er jo helt bort i natta. At man elsker noen det er jo bare en ordlegging vi har funnet på. Den brukes til å beskrive den rus følelsen du får av de forskjellige stoffene i hjernen som begynner og sirkulere. Love at first sight er akurat som resten. Bygger bare på kjemi det her det er ikke noe hellige saker innblandet. Faktisk syns jeg det er latterlig hvor stor deal folk gjør ut av det. Jeg elsker sånn 15 forskjellige jenter jeg :p Elsker er her et lavt nivå da, tiltrekning/kåt. Og jepp all kjærlighet starter med begjær fins ikke forskjell. Bare vi som gjennom sosiale og kulturelle forhold har lurt oss in i rare "selvsagtheter".

 

Dude, du er delvis ute på jordet. Du blander forelskelse og elske. Det er 2 vidt forskjellige ting. Det ordet som beskriver den "rus-følelsen" du får av en annen person, kan vi kalle eksempelvis forelskelse, eller at man er betatt. Å virkelig elske noen er en så herlig, deilig, avslappende, trygg følelse at du kan ikke ha vært i nærheten av å elske noen. Det er egentlig litt vanskelig å forklare, men man bare vet når man elsker noen. Sånn var det ihvertfall med meg.

 

Som brutal_mann sa, du sier bare "jeg elsker deg" om det kommer rett fra hjertet, og du virkelig mener det.

 

LOL du snakker om din egen definisjon av å elske som betyr det er du som er på jordet det var jo nettopp det jeg kritiserte. Vi må forholde oss til noe likt for alle ellers kan man ikke debatere.

 

Jeg begynner å tvile på din seriøsitet etter LOL... Men ser du ikke din egen ironi her? Du kritiserer meg for å gi min egen mening av det å elske, og så sier du at vi må forholde oss til noe likt??

 

Uanset det fins ikke noe naturlig, bare regler vi har funnet på så ikke lag dumme regler om når du kan si at du elsker noen det er poenget her.

 

Finnes ikke noe naturlig? Det å være forelsket, og å elske noen er jo noe av det mest naturlige som finnes! Og har jeg laget regler for når man kan si "jeg elsker deg"?? Jeg sier at det er feil å si at man elsker noen etter noen dager eller uker. Ja, det er FJORTISS! Det er så typisk å se 14-15 år gamle jenter skrive: "omg omg elsker deg baby oss 2 for alltid <33333333", og så blir det slutt 2 uker etterpå. Hva slags måte å elske noen på er det?

 

BTW: kommer fra hjertet ? jasså en muskel som har noe å si om det som foregår i hjernen det var nytt. Seriøst slike formuleringer er så meningsløse at jeg hater dem :s

 

Jeg hater sånne utsagn som det der....

 

 

Summa sumarium, ja det er opp til hver enkelt å vite når man faktisk elsker en person. Men jeg nekter å tro at man kan "elske" noen etter 2-3 uker. Og mye mindre å elske 14-15 jenter som du sier. Å være kåt/tiltrukket av en jente vil ikke være det samme som å elske noen, da har du bomma totalt. Når man sier til en person at man elsker han/henne, så skal man mene det, og ja, det skal komme rett fra hjertet!

 

Og jeg har fryktelig lyst til å kommentere norsken din, men jeg skal heller la det ligge...

 

Kansje fordi du begynte å tvile på min seriøst stilte du deg i en spykisk tilstand hvor du ikke kunne oppfatte mine poenger ...

Nei jeg ser ikke ironien i at jeg forteller deg at din egenoppfatning av enkeltord ikke kan få oss noen sted i en debat og at vi må forholde oss til noe likt se litt i ordbøker så kjønner du kansje mer. Hva ironi så du i det ? Utdype ?

 

I for eksempel sosiologi er det tabu å bruke ordet naturlig ettersom ting ikke er naturlige det er skapt gjennom sosiale relasjoner og kultur osv. Og jeg refererte til hva vi mennesker ser i konseptet noe som forandrer seg over tid og blir da vankselig å kalle naturlig ? Selvfølgelig hater jeg også fjortisene som løper rudnt og viser venninene sine bilder av den eldre kjæresten med masse hjerter tegnet på og opproper det til kjærlighet. Men dette kan ses på som en læringsprosses hvor de blir kjent med fenomenet. Noe som igjenn støtter til det jeg tidligere har sagt om "naturlig".

 

Så du hater mitt utsagn om å hate dit. Det er kansje fordi vi befiner oss på to forskjellige plan. Og fordi det er naturlig å gjengjelde hat mot en selv.

 

Altså det du sier til slutt blir liksom gjentagelse og du har ikke tatt mit poeng i det hele tatt jeg orker ikke skrive 10 sider om dette komplekse tema for å deg til å se poenget mitt så jeg lar det ligge.

Men jeg syns det er bra du lot være å kommentere norsken min til nå selv om du bare måtte legge inn en kommentar til slutt. Da vet jeg at du holder deg unna det fjortisyndromet. Enhver smart person vet at innhold er 99% av teksten.

Lenke til kommentar

Det spørs jo.. Hvis hun ikke vet hva du føler så kan det være litt mye å si "jeg elsker deg", sånn rett uten videre. Da vil hun sannsynligvis bare bli skremt.

 

Hvis dere er sammen og har vært det en god stund, og du vil få sagt dette til henne så er det flott :) Jeg og kjæresten sa det til hverandre for et par dager siden, i et intimt øyeblikk og det funka veldig bra for da var nærheten til hverandre alt vi tenkte på!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...