Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Jensen ISDN-kort under XP funker ikke?


Anbefalte innlegg

Jeg har et Jensen ISDN Easy-kort, men jeg får ikke dette til å fungere hverken under 2000 eller XP.

Etter å ha lagt inn drivere ser alt bra ut, og device manageren er lykkelig.

Men etter en reboot, henger OS'et seg under oppstarten (Ved XP-logoen og den blå loading-bar'en).

Hvis jeg nå starter opp i safe-mode og disabler ISDN-kortet, går alt etterpå som normalt.

 

I 2000 fikk jeg ikke heng under oppstarten, men ISDN-kortet fungerte bare ikke (Hvis jeg prøvde å ringe opp en forbindelse, kom den aldri lengre enn til "Dialing [nummer]".

 

Og ja, jeg prøver med driverne merket XP. Har også prøvd 2000-drivere. Reinstall av XP fungerte ikke, heller ikke å sette kortet i et annet PCI-spor.

 

Hvis jeg starter opp pc'en i WinME, fungerer alt som normalt, så kortet i seg selv burde være ok?

 

Mvh,

Papirpose

 

[ Denne Melding var redigert av: Papirpose på 2001-09-29 13:35 ]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ikke kjøp nytt kort dette er tull. Jeg hadde også problemer under WINxP men jeg klundra litt men fikk det til til slutt. Pass på og ha de siste driverne for ""XP"" fr jensen. Prøv og legge inn driverne manuelt via add hardware manager. Hvis du velger og kjøpe nytt kort styr unna jensen. Det er noe dritt.

 

BobboZ

 

Athlon RuleZ

Lenke til kommentar

Bekreftes, slet livet av meg for å få et jensen kort til å virke under ME. Det du kan prøve på, er å finne ut hvem som har laget kortet og om du kan bruke andre drivere til det. Ta en titt på chipsettet og søk litt på google.

 

Kjøpte meg et Diva pro kort og har ikke hatt problemer siden, anbefales.....

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Rebihp på 2001-10-10 16:27 ]

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Kortet funker fett med Win98SE, og enda fetere med WinMe... Kræsjer i Win2kPro hos meg også... Men det trur eg også har endel å gjøre med mine eksellente evner til å finne på noe så teit som å legge to Win-Os'er på samme harddisk-partisjon...

(Win2kPro og WinMe, til opplysning...)

Mange ting takler ikke det, sånn som AudioCatalyst2.1, blant annet... Utrolig bedritent... (Har et gammelt ISA-ISDN-kort liggende, men kan ikke bruke det i mine pene PCI-slot's...)

Lenke til kommentar

Drivere kan hentes ned fra http://www.bgc.no (de siste driverene til kortet ditt er datert 12.12.01 så de bør fungere bra)

 

Det skal også være sagt at de fleste billig kortene har drivere som kan hentes ned fra denne adressen. Og det er meget gode og hyppige driver oppdateringer til å være så rimlige kort. (iallefall iforhold til billion kort)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...