Gå til innhold

Sette ut oppsett av større trådløst nett


enden

Anbefalte innlegg

Jeg har en kunde som vil dekke et senter med trådløst nett for kunder. Planene er nok enda ganske ferske slik at de ikke har utarbeidet non spec eller sett på muligheter og løsninger. Jeg har ikke lyst til å ta jobben med verken prosjektering eller oppsett av noe slikt. Hvem bør jeg ta kontakt med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en kunde som vil dekke et senter med trådløst nett for kunder. Planene er nok enda ganske ferske slik at de ikke har utarbeidet non spec eller sett på muligheter og løsninger. Jeg har ikke lyst til å ta jobben med verken prosjektering eller oppsett av noe slikt. Hvem bør jeg ta kontakt med?

Hei

Jeg arbeider med nettopp oppsett av trådløst nett som kompetanseområde i mitt eget firma. Vi arbeider for tiden med å dekke hele Frogn kommune med et slikt nett, og har kommet veldig langt. Vår samarbeidspartner på området har markedets beste kompetanse på dette området, og har snart lagt hele Østfold kommune trådløst. Vi har stor erfaring med trådløse nett på butikksentre og i butikk-kjeder. Oppgir ikke med hensikt mitt firmanavn her, men vil du ha kontakt med STOR ekspertise på området, tar du kontakt med meg på [email protected]

 

Hilsen Kjell :)

Lenke til kommentar

Jørgen, her har vi brukt Datametrix til et større prosjekt (70 skoler, med full wifi dekning i alle rom)

 

Cisco basert løsning, med Cisco WLC, WCS og WISM kontroller. Da fungerer access punktene om en "switch" dvs den har støtte for flere vlan og ssid.

Løsningen lar deg også enkelt administrere og utvide nettet. Man kan kjøpe en ap, koble den til wireless vlanet, og den vil konfe seg selv og være oppe å gå med en gang.

Endret av semtex
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg har en kunde som vil dekke et senter med trådløst nett for kunder. Planene er nok enda ganske ferske slik at de ikke har utarbeidet non spec eller sett på muligheter og løsninger. Jeg har ikke lyst til å ta jobben med verken prosjektering eller oppsett av noe slikt. Hvem bør jeg ta kontakt med?

 

LOS Bynett Bedrift har mye erfaring med HP WLAN.

 

Nortel har mye å by på, hvis dere er ute etter mye funksjonaliteten for eks. lever ut 3 virtuelle ssid'er på ett vlan på samme AP, eks. Administratornett, Gjestenett og Wireless-IPtlf (trådløse håndsett)

 

En Nortel WLAN Security Switch 2380 (takler 40 AP, mulighet for 120 ved lisenser) som styrer alle 2330 AP'ene, da jobber de sammen og sikkerheten er høy! Som for eks. MAC filtering.

 

Ellers har du jo Cisco el. Meru Networks

 

Den store jobben er jo å finne dekningsbehov og ta et dekningssøk!

Lenke til kommentar
Nortel har mye å by på, hvis dere er ute etter mye funksjonaliteten for eks. lever ut 3 virtuelle ssid'er på ett vlan på samme AP, eks. Administratornett, Gjestenett og Wireless-IPtlf (trådløse håndsett)

 

En Nortel WLAN Security Switch 2380 (takler 40 AP, mulighet for 120 ved lisenser) som styrer alle 2330 AP'ene, da jobber de sammen og sikkerheten er høy! Som for eks. MAC filtering.

 

Ellers har du jo Cisco el. Meru Networks

 

Den store jobben er jo å finne dekningsbehov og ta et dekningssøk!

 

Vill avråda från att gå för en Nortel lösning, det är OEMat från Trapeze som jag personligen har haft många kunder som sliter med. Nortel har inget unikt att ställa med på WLAN sidan såsom Cisco, Meru och HP kan. Sen måste jag bara nämna att kalla MAC filtrering för hög säkerhet är, ja vad ska vi säga, kreativt :p

Endret av ior
Lenke til kommentar
Nortel har mye å by på, hvis dere er ute etter mye funksjonaliteten for eks. lever ut 3 virtuelle ssid'er på ett vlan på samme AP, eks. Administratornett, Gjestenett og Wireless-IPtlf (trådløse håndsett)

 

En Nortel WLAN Security Switch 2380 (takler 40 AP, mulighet for 120 ved lisenser) som styrer alle 2330 AP'ene, da jobber de sammen og sikkerheten er høy! Som for eks. MAC filtering.

 

Ellers har du jo Cisco el. Meru Networks

 

Den store jobben er jo å finne dekningsbehov og ta et dekningssøk!

 

Vill avråda från att gå för en Nortel lösning, det är OEMat från Trapeze som jag personligen har haft många kunder som sliter med. Nortel har inget unikt att ställa med på WLAN sidan såsom Cisco, Meru och HP kan. Sen måste jag bara nämna att kalla MAC filtrering för hög säkerhet är, ja vad ska vi säga, kreativt :p

 

hehe.. MAC filtrering er en av de mange funksjoner de har.. men jeg ser ingen relevant begrunnelse for hvorfor de ikke skal bruke Nortel!? Hvis det er DIN personlige mening så er ikke det så relevant for saken! Her går det på pris og leveranse.. Hva er det Cisco, Meru og HP kan levere som Nortel ikke kan levere?

Lenke til kommentar

Inte nödvändigtvis min, mina kunders mening.

 

Cisco kan levera end2end lösningar med LAN, WAN, NAC, WiFi, RFID, Mobility, Voice, Video, Säkerhet osv.

Meru har sin 1-kanals topologi och andra kreativa lösningar.

HP har pris.

 

Nortel har ..... ett produkt de OEMar från en 3e part då Cisco köpte upp deras gamla WLAN portfölj. Lägg märke till hur DLINKs 'enterprise' accesspunkter ser ut så ser du snabbt att det är precis det samma som Nortel leverar :)

Lenke til kommentar
Inte nödvändigtvis min, mina kunders mening.

 

Cisco kan levera end2end lösningar med LAN, WAN, NAC, WiFi, RFID, Mobility, Voice, Video, Säkerhet osv.

Meru har sin 1-kanals topologi och andra kreativa lösningar.

HP har pris.

 

Nortel har ..... ett produkt de OEMar från en 3e part då Cisco köpte upp deras gamla WLAN portfölj. Lägg märke till hur DLINKs 'enterprise' accesspunkter ser ut så ser du snabbt att det är precis det samma som Nortel leverar :)

 

D-Link og Trapeze ble enige om OEM Partnership i 2005 mens Nortel Networks og Trapeze hadde bare strategiske allianse.. men uansett så kjører jeg Cisco sine AP'er på Nortel sin Security Switcher.

 

Men jeg hadde ikke vært i tvil om å velge en leverandør, ett merke å forholde seg til! Og ikke som oss.. Nortel, HP, Cisco, Ericsson, Juniper osv. Ikke det at det gjør noe å blande litt men det er mye greiere hvis man kan velge å ikke gjøre det..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+6132

Synes det er merkelig at ingen snakker om Motorola (Symbol før de ble kjøpt opp av Motorola), Ciscos største konkurrent på WLAN og en god, gammel traver i WLAN verden. De er jo mye større enn Meru og HP på WLAN og kan på flere områder utkonkurrere samtlige på funksjonalitet. Det var de som kom først med en switchet arkitektur (en sentral boks som styrer alle APene sentralt), Cisco klarte ikke å spytte ut det samme før et år senere.

 

Cisco = LAN

HP = printere

Meru = interessant løsning, men hvorfor er ikke singel channel architecture mer populært?

Motorola = WLAN

Lenke til kommentar
Synes det er merkelig at ingen snakker om Motorola (Symbol før de ble kjøpt opp av Motorola), Ciscos største konkurrent på WLAN og en god, gammel traver i WLAN verden.

 

Gammel ja, god, knappast :) Själv nämner jag dem inte då jag tycker inte de är relevanta, har satt upp Symbol förr och är väldigt lite imponerad av både supportsystem och produkter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Synes det er merkelig at ingen snakker om Motorola (Symbol før de ble kjøpt opp av Motorola), Ciscos største konkurrent på WLAN og en god, gammel traver i WLAN verden.

 

Gammel ja, god, knappast :) Själv nämner jag dem inte då jag tycker inte de är relevanta, har satt upp Symbol förr och är väldigt lite imponerad av både supportsystem och produkter.

 

Ifølge Gartners Wireless Lan Magic Quadrant 2008 som du sikkert kjenner til så er Motorola en direkte konkurrent til Cisco, HP er visjonær sammen med Meru. Jeg ville ikke påstått at Moto ikke er relevant etter en slik kategorisering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...