Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Blanke felger, hjelp


Welve88

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Billige chromefelger har ofte problemer med flassing. Noen tåler heller ikke enkelte former for avfetting. Er disse billige, eller bare gamle? På dyrere modeller hvor forkrommingsprosessen er gjort annerledes slipper du slikt. Er det billig har det som oftest en årsak dessverre :(

 

Skal du gjøre det selv må du frem med våtslipepapir og ei tube Autosol, eller andre former for krompolish. Koster ikke mer enn 2-300 kroner, ulempen er at det er TUNGT og tar tid. MYE tid.

Endret av epifant
Lenke til kommentar

Om det skal holde må du polere opp med autosol (eller liknende poleringsmidler) for så å gå over grundig med avfetting og legge klarlakk oppå. Og om klarlakken ikke får nok feste eller ikke har god nok kvalitet ender du fort opp på samme sted som du begynte...

 

Bruker du kun Autosol må du nok polere opp igjen noen ganger i året, men det tar ikke like lang tid som første gang. Dessuten er det ganske mye billigere, så alt i alt er det ikke noen gal løsning. Om du har muligheten til å jekke opp bilen kan du jo bruke motoren til å snurre hjulene så du bare trenger å holde poleringskluten. Når du er ferdig med forhjulene (om du har FWD) setter du bakdekkene foran og gjentar prosessen. Den samme teknikken kan du jo også bruke når du polerer opp første ganga ;)

Endret av epifant
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...
Jeg har felger som var blanke å fine, men nå har det blanke liksom famlet av i ytterst på felgen!

Holder det å pusse og ha på klarlakk eller må jeg gjøre noe mere?

 

bilde av felgene er vedlagt:

dsc00618cg6.jpg

w150.png

 

 

På forhånd takk :)

 

 

hade jeg vert deg av erfaring hade jeg levert felgene in til glassblåsing å fåt dem laka en anen farge for eks svare me stål kant på det holder mye bedre en di du har

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...