ksskaret Skrevet 7. november 2008 Skrevet 7. november 2008 (endret) Hi, har en DIR-655 med trådløst nettverk i huset mitt. Jeg ønsker å utvide nettverket til nabohuset sik at man kan komme på internett der. Hva trenger jeg av hardware for å utvide nettverket til nabohuset slik at min laptop med wi-fi kan få aksess? Noen råd om hvilke "dingser" jeg trenger hadde vært flott! Endret 7. november 2008 av ksskaret
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 http://www.ps.no/artdtl.aspx?i=113184 Det avhenger jo av avstand og demping i vegger etc. Greier du å ta inn noe signalstyrke i nabohuset?
ksskaret Skrevet 9. november 2008 Forfatter Skrevet 9. november 2008 Hei, takk for svar. Ja jeg får et svakt signal i nabohuset så den trådløserouteren klarer å sende til .11g kortet, men det er for svakt til å koble opp. Hvis jeg bruker en Wireless Range Extender vil dette da måtte settes opp som et aksesspunkt? I såtilfelle, trenger jeg å konfigurere min DIR 655 på noen måte? mvh Knut
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Du behøver ikke endre på noe i routeren din. Du må bare sette opp repeateren slik at den mottar signalet ditt. Får du tilstrekkelig signal ved å sette den i vinduskarmen så vil det fungere fint til å videresende internett. I verste fall kan du sette på en antenne med høyere forsterkning.
ksskaret Skrevet 9. november 2008 Forfatter Skrevet 9. november 2008 Har tilfeldigvis en slik http://www.netgear.co.uk/rangemaxnext_wire...pter_wn121t.php Kan denne nyttes til dette formålet? mvh Knut "ti tommeltotter!"
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Den kan ikke brukes til repeater men du kan jo sette den i vinduskarmen og bruke en lang usb-kabel bort til PC om det gjør nytten for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå