Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen slår seg av helt random


Anbefalte innlegg

Hardware:

1 Asus M2N32-SLI Deluxe, nForce 590 SLI, Socket-AM2, DDR2,2xGbLAN,ATX, 2xPCI-Ex16

1 AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket AM2 1MB, BOXED m/vifte

1 Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4, Kit w/two 1GB Dimm's, E.P.P Technology

1 Chieftec BH-02 ATX Medium Tower Sort m/USB, Firewire og Audio, m/400W PSU

1 XFX GeForce 8800GTS 500M 320MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP,500/1600Mhz

1 Western Digital Caviar SE16 400GB SATA2 16MB 7200RPM

1 LG DVD-brenner GSA-H50N IDE Black OEM

1 Corsair Powersupply 520W, 120mm Vifte, 4xSATA, ATX/EPS, 2xPCI-E, 20/24pin

 

Software:

Windows Vista Ultimate 32bit OEM med Windows Update frem til Oktober

 

Symptomer:

Som nevnt i topic slår pcen seg av helt random, den kan slå seg av etter 2minutter, 2timer eller 1dag. Men i det siste har det økt, før kunne den stå på i 1 uke før den slo seg av.

 

Så jeg leverer den inn på SåLett for rep, de konkluderer med at det er software feil og jeg får den tilbake med ny software. Hva skjer? Den slår seg av igjen.

 

Men igår tok saken en ny vendig, pcen slår seg av igjen for femte gang denne kvelden. MEN når jeg slår den på igjen nå får jeg ikke skjermbilde. Så jeg håpet at nå må det vel være mulig å finne feilen.

 

Jeg prøver å slå den på i flere timer uten hell. Men før jobb idag prøver jeg å slå den på igjen bare for å sjekke. Hva skjer ? Jo skjermbilde.

 

Hva kan problemet være? Hva skal jeg gjøre.. Orker ikke dette mer.

 

Jeg har også testet:

Inst av Windows XP Original Retail. Da får jeg ikke kontakt med hverken mus eller tastatur USB ved første oppstart og får derfor ikke gjort en dritt.

 

Bruker jeg derimot dongle PS -> USB får jeg kontakt. Men nVidia driverne vil ikke legge seg inn ordentlig og skjermbildet blir helt vrak.

 

Dette lander på en konklusjon om at hovedkortet mitt kanskje er defekt?

 

Pcen er også helt renset og vasket for støv.

Endret av LekebiL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags software mente de det var feil på?

 

Litt dumt å legge frem her at du benyttet pirat-Vista, men tydeligvis ikke dette som var årsaken siden du har forsøkt Original XP også.

 

Har du sjekket CPU-kjøleren, eventuelt testet med den originale PSU som fulge med kabinettet?

 

Prøv å ta ut alle minnebrikkene bortsett fra 1, og eventuelt også flytt på denne fra plass til plass.

 

Prøv også å sette BIOS tilbake til "Safe Mode" eller liknende.

 

Skru AV PSU helt - dvs slå av bryteren i 10 minutter - eller dra ut kabelen.

 

Tja - dette var da NOEN tips ihvertfall før man konkluderer med at det er noe annet feil.

Lenke til kommentar

De mente det var feil på Windows Vista, men får jo ikke inst XP -> Feil nevnt over.

 

Har prøvd XP x64 Pro Corp, da låser inst seg. Så er bare Vista jeg har fått inn atm.

 

Den har alle nyeste drivere, regner med SåLett har testet dette opp mot andre pcer. Har planer om å levere den ned igjen, og be de teste forskjellige deler opp mot andre pcer om dette ikke er gjort.

 

Syntes også det er rart de kunne kjøre 3dmark 2dager i strekk som de sa uten at den slo seg av, og så fort jeg får den tilbake slår den seg av igjen.

 

Men jeg HÅPER jo at det er HK det er noe galt med, er kjedelig å ikke ha en fungerende pc.

 

PSUen som fulgte med kabinettet manglet en pin til skjermkortet, derfor det ble kjøpt med corsair.

 

Men han kompisen din kjøpte bare nytt HK eller også CPU ?

 

Det som er rart er at pcen har fungert helt fint siden jeg kjøpte den, eneste er at hden tryna en gang .. Den ble byttet ut med en helt ny.

 

Så sluttet jeg å bruke WoW, og da startet også dette ustabilitetsproblemt. Jeg ville ikke tror at WoW har noe med dette å gjøre men, skriver nå alt ned uansett.

Endret av LekebiL
Lenke til kommentar

375509 Asus M2N68, nForce 630a, ATX, DDR2, Socket-AM2+, GBLAN, (140W), PCI-Ex16

1 stk i levering 804596627

Plukking begynt: 2008-11-07T13:37 Frigjort for plukk 1.00

349824 AMD Phenom 8450 Triple-Core 2,1 GHz Boxe 3,5MB Cache, Socket AM2+

1 stk i levering 804596627

Plukking begynt: 2008-11-07T13:37 Frigjort for plukk 1.00

 

Skal prøve med disse etterpå, så får vi se åssen det går.

Lenke til kommentar
Kan god mulig det er HK ja, kompisen min hadde akkurat samme symptomene med sin PC, fiksa seg når han kjøpte nytt HK, CPU. Regner med at det var HK da også siden temp på CPU var grei og hadde sjekka CPU i min PC. har du en PC og sjekke mot?

 

Dette var løsning. Alt funker fint nå ser det ut som.

 

KUDOS Gernia

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...