Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Heihei.

 

Jeg er 20 år og har tenkt på å ta en tattoo i 3 år nå, og nå er det på tide. Jeg skal til Tyrkia om to uker å fått høre om ett sted som vist skal være veldig bra. Tattoo studioet heter Medusa. Noen som har hørt om det? :)

 

Men det jeg lurer på er... Jeg har laget en kladd på hvordan jeg Ca. vi tattoveringen skal se ut. Den skal gå nedover ankelen og over foten. Tegner de det da korrekt for meg, så lenge jeg har ideen til hvordan det skal se ut? Jeg trenger vel ikke komme med en helt ferdig tegning til dem, så lenge de ser hvordan jeg vil ting skal stå i forhold til hverandre? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du er usikker på å få det frem slik du vil ha det, så er det vel greit å kunne språket som tatovøren snakker. Med andre ord så er den vanlige advarselen: Ta det i Norge, og ta det ved et studio som blir anbefalt av andre. Er mange nok som angrer, kan være greit å ikke være en av de.

Lenke til kommentar

Som de andre sier her, er det anbefalt å ta det i Norge, men om du er fast bestemt på å ta det i Tyrkia, bør du lese det psilocybe skriver om tattovering i utlandet i førsteposten.

 

Edit:

Les det her:

Tatoveringer i utlandet.

 

Joda, hovedargumentet her er godt; det er sååå dyrt her i Norge. Klart det, men vi har også høyere lønn, husleie og ymse ekstrautgifter. Det har derfor ingenting med at norske tatovører er griske mennesker, men snarere at folk i "Syden" har lavere levekostnader og følgelig lavere priser. Det blir det samme som at en boks øl koster 1kr i Spania og 20kr i Norge.

 

På samme måte som det finnes flinke og dårlige tatovører i Norge, gjør det også det i utlandet. For å unngå potensielle problemer, følg gjerne denne sjekklisten:

 

+ Vær edru når du tar tatoveringen. Vil tatovøren jobbe på deg når du er vemmelig full, forlat lokalet.

 

+ Ser lokalet rent ut, og er det godt opplyst? Hvis nei, forlat lokalet.

 

+ Ser tatovøren ren ut? Bruker han/hun hansker? Hvis nei, forlat lokalet.

 

+ Kan bilder av grodde tatoveringer fremvises? Nei, utklipp fra tatoverings-blader duger ikke.

 

+ Be om å få se autoklaven (en sak som steriliserer utstyret, ser som oftest ut som en liten vaskemaskin eller en fancy krabbekoker). Be også om å få se resultatene fra siste sporeprøve. Bruker de ikke autoklave, vil blod fra den forrige kunden være på utstyret, og du vil få eventuelle virus/bakterier han/hun har.

 

+ Når tatovøren setter opp, skal nåler og grips ("håndtaket" på maskinen) pakkes ut fra autoklave-poser. Alt annet utstyr (selve maskinen, ledning til strømforsyning, sprayflaske) skal pakkes inn i plast. Hansker skal benyttes under hele prosedyren, og tar tatovøren i noe annet enn vaselin, tørkepapir eller deg, skal hanskene byttes. Barberhøvler, resterende vaselin, blekk og annet engangsutstyr skal kastes.

 

+ Dokumentasjon på at autoklaven virker skal kunne fremlegges uten at vedkommende blir grinete.

 

Ved å følge denne lille listen vil du mest sannsynlig ikke bli smittet av en eller annen ufin sykdom. Om tatoveringen blir bra, er en helt annen ting.

 

Problemet med "syden-tatovører", er at de så og si aldri ser kundene sine igjen. En tatovering kan se helt fin ut når du forlater studioet, men når den gror, skjer ting og tang. Er blekket plassert for grunt i huden, vil det falle ut med skorven, og du vil ha en fargeløs flekk i tatoveringen. Går nålene for dypt, vil linjene flyte ut under huden, noe som ikke ser spesielt pent ut. Igjen, mange av disse tatovørene ser ikke tatoveringene når de er grodd, og fortsetter å gjøre de samme feilene, om og om igjen.

 

Skulle du være så uheldig å miste fargen to uker etter du har kommet hjem fra ferien, hva gjør du da? Betaler 3-4000 for å reise tilbake for å få den fikset? Neppe. Jobben blir nok overlatt til den lokale tatovøren, som kommer til å riste på hodet og sukke tungt for seg selv.

 

Derfor, legg gjerne til hva prisen vil koste i Norge til den prisen du får oppgitt på ferie.

Endret av Hengende Lem
Lenke til kommentar
Har planer om å ta piercing i underleppa, på den ene siden. Men, i hvilket studio bør den settes? Jeg bor nær Fredrikstad/Sarpsborg, men har relativt lite peiling på hvor de forskjellige piercingstudioene er og hvilke som duger. Har lest at pinnpoint i Oslo er av høykvalitet og det siste jeg vil ha er en piercing som er dårlig satt.

Så, er det noen steder som holder høy kvalitet i Østfold distriktet, eller ville det vært bedre å ta en tur til Oslo en dag?

 

 

Jeg tok piercing i overleppa ( madonna piercing) i Ski. Ligger i gågata. Ikkenoe å klage på der fra min side værtfall. Eller så tok vennina mi på Pinnpoint i Oslo og var veldig fornøyd. Var selv innom der å snakket med noen av folkene som jobbet der og de virket som om de kunne sakene sine veldig godt.

Lenke til kommentar

Takk,takk=) Skal nok tenke meg om to ganger ja. Kan i hvertfall gå innom å se. Vet hvertfall at man ikke får lov å tattovere seg på Medusa i Alanya før siste dagen man er der på grund av solen og hvis de misstenker at du har inntatt alkohol så blir man utvist. Men tror jeg skal tenke meg grundig om ja. :)

Lenke til kommentar

Ikke for å være skeptisk, men er det kanskje slik at man ikke rekker å klage?

Det er fullt mulig at det er et bra studio osv, er ikke det, men man hører mange som drar til Tyrkia, Spanina osv for å tatovere seg, sjeldent man hører fra de etterpå. Mange som blir misfornøyd.

 

Hvordan kom du over studioet? Noen du kjenner som har brukt det, hvis ja, hvordan ser deres resultat ut?

Lenke til kommentar

Hei hei!

 

Har seg slik at jeg tatoverte meg på underarmen på lørdag. En enkel SlipKnoT logo.

Gikk med sånn plast jeg fikk beskjed om frem til natten, tok den av og vasket godt. Jeg har vasket den fler ganger daglig for å unngå skorpe på den.

 

Men nå ser den gråere ut og nesten som om den har sprekker. Og når jeg tar på den så kjennes det ut som skorpe, men det er ingen skorpe på utsiden av huden, kjenns ut som om det er under huden på en måte.

Er dette normalt? Gjorde det hos et seriøst tatoveringsstudio i Oslo. Norway Ink. House of pain.

Skal det være slik at den liksom kjenns hoven ut over blekket? Så klart er det ømt enda, men det kjenns ut som en skorpe under huden, det er ikke glatt på en måte.

 

Takk

Lenke til kommentar

Når man gjør det måten du har gjort det på så blir det aldri sikkelig skorpe, men huden skal skiftes uansett så det blir en slags groing...men ikke sånn du er vant med;)

Så slapp av og så skal du se om 5-6 dager at huden din begynner og bli glatt og har en skinnende greie over seg. Og slik kommer huden til og være til den har skiftet et par ganger og kanskje lengre.

Så take it easy og sett på Surface;)

Lenke til kommentar
Nå har kanskje jeg vært heldig, men det jeg har gjort ser bra ut.

Farger over svart.

Men kommer veldig an på, har sett piecer som har sett ræva ut.

Men jeg mener bare at hvis man har en sikkelig tattovør så kan det ihvertfall få det til og se greit ut, det perfekte er og ha tom hud....men av og til må man inngå kompromiss.

 

 

 

Har du før og etter bilder?

Lenke til kommentar
Vel, det kommer jo helt an på hva man skal dekker over med. Er det snakk om farger eller gråtoner, så er det surt å ha en gammel tribal (eller en hvilkensomhelst tribal, egentlig) skinne gjennom. Det er fryktelig dumt å måtte inngå kompromiss med en helt ny tatovering, som f.eks. å flytte eller krympe elementer for å kunne dekke over gammelt skrot.

 

Men, ja, dette harve-opp-huden-med-vann-opplegget blir en slags ghetto-laserbehandling. Blekket forsvinner gradvis, så om du allerede skal dekke over med noe, kan du la tatovøren avgjøre når det gamle motivet er blekt nok. Det er gjerne noe dere kan gjøre på slutten av en vanlig tatoveringsøkt.

 

 

 

Takker for svar :)

Hva koster det sånn ca å gå over med destillert vann?

Lenke til kommentar
Nå har kanskje jeg vært heldig, men det jeg har gjort ser bra ut.

Farger over svart.

Men kommer veldig an på, har sett piecer som har sett ræva ut.

Men jeg mener bare at hvis man har en sikkelig tattovør så kan det ihvertfall få det til og se greit ut, det perfekte er og ha tom hud....men av og til må man inngå kompromiss.

 

 

 

Har du før og etter bilder?

 

Ja, når alt er totalt ferdig

Ene er snart ferdig...den andre er en sleeve med 2 cover-up i( og siden han er sykt dyr han som driver på med så tar det desverre litt tid)

 

 

Jegundres: Lucky 7 kan jeg på det varmeste anbefale;)

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Ikke for å være skeptisk, men er det kanskje slik at man ikke rekker å klage?

Det er fullt mulig at det er et bra studio osv, er ikke det, men man hører mange som drar til Tyrkia, Spanina osv for å tatovere seg, sjeldent man hører fra de etterpå. Mange som blir misfornøyd.

 

Hvordan kom du over studioet? Noen du kjenner som har brukt det, hvis ja, hvordan ser deres resultat ut?

 

 

Ja tenkte litt på det jeg og når jeg skrev det. Men en vennine er der nede nå og skal ta tattoo der. Men jeg har bestemt meg for å heller ta tattoveringen i Norge ved Pinnpoint i Oslo. Max tattoo eller hva det heter. Så er jeg værtfall på den sikre siden. takk for tips

Lenke til kommentar
Glad det er liv i tatoverings-tråden. En veninne av meg fikk tattovering for to uker siden, en tattovering som betydde mye for henne å få. På tattoveringen skulle det stå fødselsdatoen og dødsdatoen til moren, og det å skrive datoene rett var altså relativt viktig. Tattovøren greide det utrolige og skrev 12 der det skulle stå 19, ikke den verste feilen med tanke på hvor like tallene er, men en veldig stygg feil. Det var nok litt veninnen min sin feil også i og med at hun ikke la merke til feilen da han la på "kladden", men nervøsiteten og spenningen var nok viktige faktorer for manglende oppmerksomhet. Spørsmålet nå er hva vil dere anbefale henne å gjøre for å få rettet opp feilen, skal hun betale noe for denne tatoveringen, og dersom eventuell laser-behandling, hvem betaler? Og hva vil en slik behandling koste?

 

432279-1-1246910158258-n400.jpg

 

Det nederste 12-tallet skal vere 19. Som dere ser er det bare å fjerne streken nede på 2-tallet for å få et fint 9-tall.

Har noen noe flere forslag til hvordan feilen kan bli rettet opp?

 

 

Tja, ikke godt å si. Som du sier, begge parter har skyld i dette, selv om tatovøren på en måte har sitt på det rene om venninnen din så på plasseringen og motivet etter avtrykket var lagt på, og så godkjente det.

 

Men, når det er sagt, så tror jeg ikke det er mange tatovører som vil være vanskelig i en slik situasjon. Det er en lett feil å ordne opp i. Å få det korrigert med laser tror jeg blir uforholdsmessig dyrt, da det strengt talt bare er to streker som må fjernes (jeg syns den vertikale streken i 9-tallet skråner for mye til venstre om bare den nederste streken i 2-tallet fjernes). Det hun kan få gjort, er at tatovøren går over strekene på nytt, bare med destillert vann. Dette ødelegger huden hvor blekket sitter, slik at den byttes ut med nytt vev. Det tar gjerne noen omganger med dette før streken er borte (eller blek nok) og hun kan få den nye streken på plass.

Tusen Takk!

Hva menes med å gå over strekene med destillert vann, vil det si å bruke vann i steden for blekk? Har noen noe å si om House of pain studio på Stord? Og er det noen steder som annbefales å gå på for å få fikset opp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...