Gå til innhold

Endwar er i salg nå. Førsteinntrykk?


Azidops

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Vurdere å kjøpe Endwar, men synes demoen var altfor kort til å gjøre meg opp en mening. Så er det noen som har fått tid til å spille fullversjonen og kan komme med et førsteinntrykk? Er det like gøy som det høres ut til å bruke mic'en til å kommandere troppene eller er det bare en gimmick?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg føler for å bumpe denne litt...

 

Siden jeg er stor fan av hele Tom Clancy-spillsamlingen (bortsett fra GRAW som har utrolig dårlig og frustrerende coop-AI) spilte jeg demoen på 360 og syntes den var utrolig underholdende for oss som er drittlei RTS-sjangeren. Hvordan er fullversjonen av spillet?

 

Jeg kan forstå kritikken som sier at spillet er et forenklet RTS for massene, men man må tenke at det finnes forskjellige behov når det gjelder krigsstrategi. Da Dune 2 kom ut var det en revolusjon og jeg var begeistret som mange andre, og så var det Command & Conquer og Warcraft som tok over... og begeistringen var enda større. Spillene ble spilt i hjel og så klarte jeg å bli drittlei hele sjangeren på midten av første Red Alert. Jeg har jo prøvd demoer til Company of Heroes, SW Empire at War, WC3 og World in Conflict... men ingenting førte til entusiasme og de ble aldri kjøpt. Mange kjenner seg sikkert igjen i denne beskrivelsen.

 

Mitt førsteinntrykk er at EndWar fjerner det "gode gamle" som har etter hvert blitt et overflodig ork (samle ressurser, bygge bygg, bygge enhet, styre energibruk osv.) og konsentrerer seg på krigens kjerne og intensitet... samtidig som spillet gir bedre oversikt av situasjonen enn i andre RTS. Stemmekontrollen er i tillegg helt fantastisk og kamerabruket er forfriskende og nytenkende.

 

Dette tror jeg er et rått og enestående spill, og sannsynligvis det første RTS jeg kommer til å kjøpe på ca. 13 år! Dere må altså være veeeldig overbevisende for at det ikke skal bli kjøp. Kommentarer, anyone?

Lenke til kommentar
Ser at folk skriver at releasen på den var idag, men jeg kan sverge på at jeg så det på gamestop igår :roll:

 

God morgen. Spillet har vært ute en liten stund nå.

 

Noen som vet om butikker i Oslo som selger dette i dag?

Releasen er i dag. Om den kommer ut i Norge i dag antok jeg bare.

 

Hmmm, så vidt jeg ka se er det kun Gamer.no som opererer med releasedato i dag. Alle andre steder jeg har sjekket ut opererer med 7 November.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...