Gå til innhold

Endwar er i salg nå. Førsteinntrykk?


Azidops

Anbefalte innlegg

Ser at folk skriver at releasen på den var idag, men jeg kan sverge på at jeg så det på gamestop igår :roll:

 

God morgen. Spillet har vært ute en liten stund nå.

 

Noen som vet om butikker i Oslo som selger dette i dag?

Releasen er i dag. Om den kommer ut i Norge i dag antok jeg bare.

 

Hmmm, så vidt jeg ka se er det kun Gamer.no som opererer med releasedato i dag. Alle andre steder jeg har sjekket ut opererer med 7 November.

*Kremt* hehe ja dreit meg litt ut der ja, så feil på datoene hehe :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Koghn: EndWar bringer ingenting nytt til strategisjangeren bortsett fra noen overraskende gode kontrollere og en dårlig stemmekommando funksjon.

 

Spillet har alvorlige mangler i alle viktige deler, inkludert antall enheter, muligheter for taktikker(med det mener jeg at det er et tungt stein-saks-papir fokus), de tre sidene er nærmest identiske(mer identiske en de er i SupCom faktisk), storyen er nær ikkeeksisterende, det mangler et lineært gameplay noe som jeg finner kjedelig. Det prøver seg på et system for tilkalling av enheter mye likt det World in Conflict har, forskjellen er bare at WiC er mye bedre på alle områder.

Lenke til kommentar
Koghn: EndWar bringer ingenting nytt til strategisjangeren bortsett fra noen overraskende gode kontrollere og en dårlig stemmekommando funksjon.

 

Spillet har alvorlige mangler i alle viktige deler, inkludert antall enheter, muligheter for taktikker(med det mener jeg at det er et tungt stein-saks-papir fokus), de tre sidene er nærmest identiske(mer identiske en de er i SupCom faktisk), storyen er nær ikkeeksisterende, det mangler et lineært gameplay noe som jeg finner kjedelig. Det prøver seg på et system for tilkalling av enheter mye likt det World in Conflict har, forskjellen er bare at WiC er mye bedre på alle områder.

Det jeg synes er "nytt" er at alt skjer fra bakkenivå. Du har riktig nok en taktisk map, men den skal ikke brukes hele tiden. Du kan selvsagt også zoome i alle moderne RTS, men det er bare en skjønnhetsdetalje i spillet og du kan ikke spille utelukkende med zoom.

Jeg er forresten uenig ang. stemmekommando, jeg synes det funker overraskende godt. Det tar riktig nok litt tid for å bli vant til det... men er du vant så funker det som fjell.

 

Spillet mangler mange av de typiske elementene som definerer et moderne RTS, det er sant. Men samtidig er kanskje disse elementene etter hvert blitt en pine for enkelte gamere... som meg. Jeg likte som sagt godt RTS før i tiden, men etter hvert ble jeg lei av å se alle de typiske elementene på gjenbruk. De er ikke underholdende lenger, og de suger ut spillets drivkraft etter min mening.

 

Jeg får likevel inntrykket på at EndWar ikke er et kjempestort spill som holder seg godt lenge, men et koselig "liksom-RTS" som er gøy å spille i små doser. Noe jeg trenger som "pause" fra FPS og RPG :)

Jeg kan godt tenke meg at de største fans av sjangeren vil synes EndWar er bare en light versjon. Godt mulig. Jeg velger for min del å se på produktet som noe alternativt og mindre "masete".

Lenke til kommentar

EndWar er ikke en "light" versjon, EndWar er en "dårlig" versjon. Spillet er veldig identisk med WiC, bare dårligere. Det ligger milevis bak blant annet CoH når det kommer til taktisk gameplay, og som jeg sa tidligere ligger det milevis bak WiC når det kommer til enhetsproduksjonen til tross for at dette elementet er veldig likt.

 

Og når det kommer til stemmefunksjonen har jeg misstanke om at det bare er på grunn av stemma mi en fungerer så dårlig.

 

Faktisk kan jeg ikke skjønne at du synes EndWar er nyskapende. Spesielt i og med at du har spill som WiC og CoH. Jeg synest du bare drar inn detaljer som "kameraet ligger ved bakken" som grunner for det er bra, noe som er rart når det har så åpenbare mangler.

Lenke til kommentar
EndWar er ikke en "light" versjon, EndWar er en "dårlig" versjon. Spillet er veldig identisk med WiC, bare dårligere. Det ligger milevis bak blant annet CoH når det kommer til taktisk gameplay, og som jeg sa tidligere ligger det milevis bak WiC når det kommer til enhetsproduksjonen til tross for at dette elementet er veldig likt.

 

Og når det kommer til stemmefunksjonen har jeg misstanke om at det bare er på grunn av stemma mi en fungerer så dårlig.

 

Faktisk kan jeg ikke skjønne at du synes EndWar er nyskapende. Spesielt i og med at du har spill som WiC og CoH. Jeg synest du bare drar inn detaljer som "kameraet ligger ved bakken" som grunner for det er bra, noe som er rart når det har så åpenbare mangler.

Spillet har jo fått ganske gode anmeldelser ca. overalt, så at det er dårlig forblir din subjektive mening :) Hovedkritikken som er rettet mot spillet er at det mangler de viktige RTS-elementene. Jeg er klar over dette, men føler ikke noe behov for å ha disse elementene med.

 

Jeg synes ikke at synsvinkelen er en detalje, som du sier. Det er bare at fokuset ligger mer i selve kampens aksjon enn i den strategiske delen, i motsetning til et vanlig RTS. På samme måte synes jeg det er ekstremt avgjørende for en shooter å være i første- eller tredjeperson. Kamera har faktisk mye å si, i hvert fall for meg. Jeg liker Dead Space og Gears of War, men jeg blir aldri like engasjert i disse spillene som i store FPS.

 

Men jeg mener heller ikke at det er dette som gjør spillet "bra". Det jeg liker er at EndWar er et RTS nedstrippet for de elementene som gjør at jeg er blitt lei av sjangeren etter hvert. Jeg skjønner selvsagt veldig godt at det er nettopp dette som gjør at RTS-fansen misliker spillet, men for meg er det faktisk et positivt punkt... og en ny vri i en sjanger der utviklerne kopierer hverandre og nøyer seg med å oppdatere en gammel oppskrift.

Endret av Khogn
Lenke til kommentar
Koghn: Har tydeligvis missforstått hva du mente med den kamera saken, det beklager jeg.

 

ATi vs GeForce summerer opp inntrykket mitt ganske godt synes jeg og legger saken død for min del. Skal få se om jeg får bytta spillet inn på Game eller noe.

Ingenting å beklage for :)

 

Siden din PSN ID ligger i signaturen din antar jeg at det er PS3-versjonen du sitter på? Jeg hadde gjerne kjøpt en 360-versjon brukt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...