Gå til innhold

msn pasord


Anbefalte innlegg

It's me og Eradicator:

 

Jeg jobber som lærer for voksne elever. Svært mye av min undervisning er overfor elever som har tildels store lese- og skrivevansker. Jeg kan love dere at det ikke er uvanlig i det hele tatt å skrive som den opprinnelige posten her. Det kan dere like eller ikke like men sånn er det faktisk. Og det hjelper ingen verdens ting å påpeke det.

 

Er folk late (som for eksempel at de ikke gidder å søke, at de skriver et dårlig emne etc) så er det greit å si fra. Men så lenge du ikke vet årsaken til at folk skriver som de gjør så ikke kommenter det. Det er, som nevnt her mange ganger, en grunn til at det er spesifisert i nettiketten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er, som påpekt før i posten her, ingen her med muligheten til så skille skrive-lesevansker fra slurv/latskap. Det som for de uten problemer virker banalt og slurvete kan se helt korekt ut for en med skrive/lesevansker. Under ligger et lite stykke skrevet av en 15 åring med dysleksi, hadde dere forstått at det var dysleksi, og at det for han så helt korekt ut?

jeg fine fram kler og tar de på meg. Så går jeg opp for og spise frokost tar en rask tit in i kjøle skape og forkaster tanken. Da roper pappa (vil du sitte på til skolen) raskt dropper jeg tanken på alt me mat og bad og løper ut i gangen plukker opp sekken og løper ned til garasjen der hoper jeg inn. med en gang jeg har fått på sikres selen starter vi

det tar bare 8 minutter til skolen der hoper jeg av og møter kopisen mine det va lenge til skolen bynte men vi gikk in lika vel

Om han så motok poster som kritiserte/latterligjorde dette, tror dere det hadde hjulpet noe på hans problem?

Er enig med at slurv og sms-språk ikke er positivt, men da ingen av oss har kompetanse til å skille dette fra skrive-lesevansker er det best å la disse være, og heller be om bedre forklaring om det er noe du ikke forstår.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
les retningslinjene Elling og DiMIles :evil:

jei har lest å lest menn jei har ike set att dett ike ær låv å skrive dårli nårsk. somm moralns våkter har du kansje set på inholde i inlege mit osgå? å da børr du kansje rete pekefnigeren mot den som startett inlege også...

 

Edit: Skrivfeil. Såry!

omg :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...