Gå til innhold

Hvilken webshop?


Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å kjøpe ny pc, og siden jeg ikke er dreven i pcbygger-gamet ønsker jeg å kjøpe en ferdig bygget pc. Da slipper jeg, forhåpentligvis, å rive rundt i kabinettet. :smile:

 

Til dags dato har jeg ingen erfaringer med noen webshoper, derfor spør jeg dere hvilken webshop dere anbefaler, med tanke på pris/utvalg/service etc. ?

Gjerne også med en liten begrunnelse/referanse.

 

Har sett litt på komplett.no, og har fått det inntrykket at denne webshopen er seriøs og har et relativt godt utvalg, men ikke helt på topp med tanke på pris.

 

Hilsen

Martin Jonassen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PS Data er en flott butikk. Gode priser og den beste servicen du får. Minuset er at utvalget ikke er like bra, men jeg ville nok valg PS Data. Har handla der selv en del ganger og de er min fav sjappe. Anbefales dersom de har varene. PC byggeren de har er god også.

 

Komplett har ekstremt bra utvalg, men dem er kjent for å ha veldig lang behandlingstid på returer og mange mener at Komplett har vokst seg for store. Er ikke redd for å handle der, men dersom jeg finner produktet hos PS så velger jeg dem. Helt ok sjappe.

 

Databutikken har jeg aldri handla hos, men jeg gjør det nok snart. De selge Seagate harddisker. Prisene her er jo flotters da. Jeg ville nok valgt DB før komplett men etter PSD.

 

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-01-16 23:19 ]

Lenke til kommentar

Bare pass på å ikkje kjøp med innstalert operativsystem, kjøp heller laust sammen med maskina. Koster litt mer, men kan spare seinere "trøbbel".

GRUNN: alle PC'er levert med operativsystem enten fra Elkjøp eller alle andre leverandører, også bygde PC'er fra Kompl., PSData ++ blir levert uten operativsystem på CD. Du får et "speilbilde" som kanskje kan hentes fra disken så lenge den funker, dør den eller får mangler må en til leverandøren og få opprettet operativsystem på nytt. - Dette kan ta tid, gikk i den "fella" før jul 2000 på en "bygd PC" fra PS, IBM disken min døde før jul (ikkje den første 75GXL) skulle alt gått etter boka hadde eg fått ny disk med operativsystem denne uka. Fikk refundert utlegg til 60GB WD levert fra PS som eg fikk for 2 uker siden. La på "gammal" 98 og fikk XP Pro student i dag som skal inn snart.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-16 23:47, TVPR skrev:


Der har de i det minste Norges billigste digitalkameraer
:grin:
Så det så
:grin:
Men se under vifter, og se etter Dr. Thermal VI-77 eller.no... elsker de viftene.


[ Denne Melding var redigert av: TVPR på 2002-01-16 23:49 ]


 

Egenreklame, sleipt..

For øvrig var det vel Norges dyreste digitalkameraer du mente?

Bare sammenlign selv: prisguide.digitalkamera.no

Lenke til kommentar

Hmm... bygde nettop maskin på både PS Data, Komplett, og JRDataline. Med identisk oppsett, full pakke med alt man trenger, sånn ca da, kom jeg fram til følgende:

Komplett: 29729,-

JRDataline: 25413,-

PS Data: 27084,-

På PS Data-maskinen måtte det gjøres noen justeringer. De manglet nemlig en del av varene.

Her er maskinen, uansett:

 

Abit KR7A-RAID (Asus på PS)

512mb PC2700 333mhz DDR (PC2100 266mhz på PS)

AMD XP2000+ CPU

TaiSol CGK760092 (Titan TTC-CU4T2B på PS)

WD 100gb 2mb cache

NEC 24x CDRW (TEAC på PS)

NEC floppystasjon (Samsung på PS)

Hercules 3D Prophet III Ti500 (MSI på PS)

Creative Audigy Platinum

Chieftec Servertower DA-01W (TA-10W-D på PS)

Dexxa cordless desktop

Eizo T765 19" CRT-skjerm

 

Ok, så noen av komponentene på PS Data var dyrere enn de tilsvarende hos de andre, men på den annen side, noen var billigere. Dessuten, deres feil at de har så begrenset utvalg :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


genreklame, sleipt..

For øvrig var det vel Norges dyreste digitalkameraer du mente?

Bare sammenlign selv:


 

Hei, det om digitalkameraene har jeg bare hørt fra andre. Øh... dvs, digitale videokamera.

 

Men litt egenreklame er ikke så ille når noen ber om å bli anbefalt til en god webshop. Og når folk anbefaler microplex ser jeg ingen som protesterer :grin: Eller Komplett, PS Data, Multicom etc. Nåhvel, skal holde opp nå.

 

Mitsumi tastatur? Jooo, mener det.

Lenke til kommentar

sjekk denne hos multicom :

Komplett datamaskin med XP1700+ prosessor, 512MB, 60GB, 64MB skjermkort m/TV-utgang, 16x/40x DVD, 17' skjerm, nettverkskort, ISDN eller modem og fargeskriver.

 

ikke verst for 9.995 kr kommer med tre års garanti og support UTEN WINDOWS. Rammen som følger med er sdram men hovedkortet tar også DDR hvis du vil bytte. Jeg bestilte en sånn til en kamarat, fikk den i løpet av 2 uker . Litt prob. med skjermkortet, åpna den så at den satt litt løst (sto at alle maskiner er testet på på websiden :sad: I don't think so), satt den på plass virka uten prob. Han har hatt den i 1 uke nå uten problem, har ikke prøvd TV-ut, han har ikke kabel til det.

 

Det som er kult er det følger med både nettverkskort og ISDN eller modem, skrivern kan du yo alltid gi til lille søster eller noe, den er egentilg en greit alminnelig skriver.

 

Ellers komplett har :

AMD Athlon XP 1600+ prosessor, 1,4 GHz

256 MB minne

40 GB Western Digital harddisk

16x40x DVD-spiller

GeForce 2 MX400 grafikkort med TV-utgang

MSI hovedkort

Mus, tastatur, høyttalere

17" skjerm

Epson 580 USB fargeskriver

Windows XP

PC-en koster 9.995 kroner og kommer med tre års garanti og support.

 

PSdata :

AMD Athlon XP 1600+ prosessor (som kjører på 1.4 GHz)

512 MB minne (SDRAM)

41 GB IDE Deskstar UDMA harddisk, 7200 rpm

16x48x DVD-spiller

64 MB GeForce 2 MX400 skjermkort med TV-utgang

17" skjerm

Windows XP på norsk, OEM utgave

Mus, tastatur, 60W høyttalere

Prisen er 9.995 kroner med moms, og du får tre års garanti og support.

 

holder massevis til skolearbeid, dvd, musikk og spill. og alt for under 10000

hilsen jj

 

 

[ Denne Melding var redigert av: j_j på 2002-01-17 01:31 ]

Lenke til kommentar

Takker for all hjelpen.

 

Tror jeg går for databutikken.com/no, de har de komponentene jeg hadde tenkt meg til en god pris, pluss at de har os'en på cd. Noen som har noen erfaringer med denne webshopen ?

 

det jeg ønsker er en amd-maskin med ddr-ram, noe som psdata.no ikke hadde. :sad: (virket det som)

 

Hilsen

Martin Jonassen

Lenke til kommentar

Jeg har handlet for ca 2000.- i komponenter fra datorbutiken.comno og har aldri hatt noen problemer.

De leverer vanligvis fra 1-2 uker (de holder jo til i sverige), men enkelte ganger lenger når de ikke har komponenten på lager.

Mange klager på denne webshoppen men jeg syntes den er brilliant.

OK, de har en LANG leveringstid men det er jo en liten pris å betale når det er så billig som det er!

Gå for datorbutiken! :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-16 23:18, HAG skrev:

Bare pass på å ikkje kjøp med innstalert operativsystem, kjøp heller laust sammen med maskina. Koster litt mer, men kan spare seinere "trøbbel".

GRUNN: alle PC'er levert med operativsystem enten fra Elkjøp eller alle andre leverandører, også bygde PC'er fra Kompl., PSData ++ blir levert uten operativsystem på CD. Du får et "speilbilde" som kanskje kan hentes fra disken så lenge den funker, dør den eller får mangler må en til leverandøren og få opprettet operativsystem på nytt. - Dette kan ta tid, gikk i den "fella" før jul 2000 på en "bygd PC" fra PS, IBM disken min døde før jul (ikkje den første 75GXL) skulle alt gått etter boka hadde eg fått ny disk med operativsystem denne uka. Fikk refundert utlegg til 60GB WD levert fra PS som eg fikk for 2 uker siden. La på "gammal" 98 og fikk XP Pro student i dag som skal inn snart.


 

Dette er jo helt feil.. Bestiller du fra Komplett (KOMPLETT PC) får du egen cd med operativsystem.

Lenke til kommentar

Quote:


hehe

Olympus Camedia C-2100UZ, Uten Lader 2,1mill pix,8MB,Softw. Kabel,10x Zoom 6819 kr


Dette ga jeg 3700,- for på databutikken.

Løp å kjøp!!!! :smile:


 

Så vidt jeg ser, har de det ikke engang...

På den annen side: Jeg sa digitalt videokamera. Prøv å sammenligne der. Eller enda bedre, gå på kelkoo, der har de gjort det allerede :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...