Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny bil, Ssangyoung Rexton RX 270?


Perazzi

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Trenger en ny bil, firehjulstrekker med litt høy bakkeklaring for å komme frem til steder der en vanlig personbil ikke strekker til.Vurderer Ssangyoung Rexton RX 270 på grønne skilter, synes man får mye for pengene men er litt usikker på kvaliteten på denne bilen. Orker ikke en bil som må inn på verksted annenhver uke for å si det sånn. Kom gjerne med innspill/synspunkter/erfaringer vedrørende denne bilen. Kan jo også legge til at jeg også kikker litt på Mitsubishi Pajero (grønne skilter)... Budsjettet er ca. 250k

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ssangyong Rexton er vel en helt vanlig suv? Mens Pajero har ordentlig 4WD. Sats på det om du trenger framkommelighet.

Kjenner ikke detaljene for Rexton, men den har vel like ordentlig 4WD som en Mitsubishi? Personlig er jeg mer skeptisk til annenhåndsverdien.

 

Ja, annenhåndsverdien og kvaliteten er vel grunn til å lure på. Et velkjent merke med gjennomgående godt rykte og god kvalitet (Mitsubishi) er vel et tryggere valg.

Lenke til kommentar

pajeroen sitt firehjulstrekksystem er utrolig bra! Super Select 4wd, med funksjoner som:

2H - vanlig bakhjulstrekk

4H - firehjulstrekk uten sperre - kan brukes året rundt

4HLc - firehjulstrekk med sperre på senterdiffen

4LLc - firehjulstrekk lavgir m/sperre på senterdiffen

R/D LOCK - med en knapp på dashbordet/midtkonsollen kopler du inn sperre bak.

 

vi skulle trekke opp en bil en bakke engang med vår pajero. var bare is og slaps. prøvde først med vanlig 4x4, men bare spant. kopla inn alt av sperre og lavgir, da drog den opp som ingenting.

etter det jeg vet, kan få firehjulstrekkere som kan måle seg med dette systemet (det er et direkte resultat av rallysatsingen i Paris-Dakar), sett bort fra Land Rover, som vel også har et ganske omfattende system.

 

annenhåndsverdien på en pajero ligger milevis over en Rexton. vet ikke hvordan rexton er satt opp, men pajero fra 3. gen pajero, er det uavhengig hjuloppheng (dvs ikke rammebasert), noe som gir langt bedre kjøreegenskaper langs vei. interiørkvaliteten er også i pajero'ens favør...

Lenke til kommentar

Du kommer fram der du ønsker med en SsangYong Rexton, det er ikke "bare" en vanlig SUV.

 

Den er rammebasert men kommer med uavhengig hjuloppheng bak på XVT versjonen. Jeg synes den er bedre og kjøre på vei en Pajeroen.

Annenhåndsverdien er muligens noe lavere en Pajero men det med milevis lavere vil jeg gjerne se dokumentasjon på. Eller er det bare synsing?

 

Ellers er det svært god kvalitet da svært mye av delene er godt utprøvde mercedes deler, så det ville jeg ikke ha vert bekymret for.

 

Min personlige mening er at den ser bedre ut både innvendig og utvendig en Pajeroen, men det er jo smak og behag.

 

post-46535-1226179046_thumb.jpgpost-46535-1226179058_thumb.jpg

Lenke til kommentar

om du ser på rexton og pajero fra samme årsrom og rundt samme km-stand, både som personbil og varebil, ligger pajeroen høyere i pris:

 

pajero 2002 7seter 96000km:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...amp;WT.svl=Link

 

rextion 2003 5seter 91500km:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...amp;WT.svl=Link

 

nå er rextonen i dette tilfellet i tillegg en nyere bil, men det er samme greia over hele linja - lavere pris. pajeroen har et godt rykte på seg helt tilbake fra 80-tallet, det samme kan ikke sies om rexton eller ssangyong generelt.

Lenke til kommentar
om du ser på rexton og pajero fra samme årsrom og rundt samme km-stand, både som personbil og varebil, ligger pajeroen høyere i pris:

 

pajero 2002 7seter 96000km:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...amp;WT.svl=Link

 

rextion 2003 5seter 91500km:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...amp;WT.svl=Link

 

nå er rextonen i dette tilfellet i tillegg en nyere bil, men det er samme greia over hele linja - lavere pris. pajeroen har et godt rykte på seg helt tilbake fra 80-tallet, det samme kan ikke sies om rexton eller ssangyong generelt.

 

Seriøst? Du tar 2 biler med helt forskjellig ny pris(og motor, utstyr osv)og så ser du den ene koster mer i dag en den andre for så konkludere med at den da har tapt seg minst i verdi. :roll:

 

Men som sagt jeg sier ikke at det ikker er forskjell i verditap men svært stor tror jeg ikke på.

 

 

P.S

Verdi tap er prosentvis, hva den koster i dag er bare relevant i forhold til hva den selv kostet da den var ny.

Endret av Andy Dufresne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...