Gå til innhold

Hifi butikk krever at jeg betaler for reprasjon i etterkant.?


dj_vega

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Oppdatering:

 

Det har sjedd ganske lite, Hifi-klubben svarte ikke på det første brevet, og ble purret på for 17 dager siden, med en frist om å gi en tilbake melding innen 14 dager, altså for 3 dager siden. Jeg har ikke hørt noe fra forbrukerrådet enda, så jeg lurer på om denne saken faktisk kommer til å løse seg, da det virker som hifi-klubben i sandnes skjønner at de ikke har nok å gå imot meg og dermed forstår at de ikke har noe å vinne på det...

 

Jeg kommer (forhåpentligvis) med nermere info senere i uken.

Endret av dj_vega
Lenke til kommentar
Oppdatering:

 

Det har sjedd ganske lite, Hifi-klubben svarte ikke på det første brevet, og ble purret på for 17 dager siden, med en frist om å gi en tilbake melding innen 14 dager, altså for 3 dager siden. Jeg har ikke hørt noe fra forbrukerrådet enda, så jeg lurer på om denne saken faktisk kommer til å løse seg, da det virker som hifi-klubben i sandnes skjønner at de ikke har nok å gå imot meg og dermed forstår at de ikke har noe å vinne på det...

 

Jeg kommer (forhåpentligvis) med nermere info senere i uken.

Har lest gjennom hele tråden nå og jeg fatter bare ikke at en HiFiklubben butikk kan oppføre seg på den måten.

 

Husk, det verste som kan skje er at saken går til inkasso. Hvis saken går til inkasso ringer du bare inkassoselskapet og sier at kravet er bestridt fra deg dermed kan selv ikke inkassoselskapene røre en finger.

 

Så uansett hvordan det går skal jeg love deg at du slipper å betale en krone så lenge du står på ditt.

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg kontaktet både butikken du kjøpte forsterkeren OG HiFiklubben sentralt. Desverre kan også daglig ledere ha dårlige dager men når han innser at han tar feil så er det plutselig prestisje i saken.

 

Trenger du hjelp så er det bare å ta kontakt, tar gjerne noen telefoner for deg :thumbup:

Lenke til kommentar

Flott innlegg.

Men jeg avventer svar fra Forbrukerrådet.

Tror de har noe positivt å si, da de faktisk har purret på de folka for over 2 uker siden.

:woot:

 

Ps: Greit at folk kan ha dårlige dager, men det er en grense med hvor langt man kan gå.

Endret av dj_vega
Lenke til kommentar
Denon AVR-1907 fra Hifiklubben ikke sant? Er vel ingen grunn til å holde det hemmelig akkurat. :blink:

Var faktisk ute for noe lignende med en 2105 fra HFK. Den ble tilkoblet et par defekte høytalere fra Netthandelen og gikk ikke i protect, men sprengte utgangstrinnene. Reparasjon ble så dyr at det ikke lønte seg. Er det typisk for de rimelige modellene til Denon at protect ikke fungerer?

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke. Den har slått inn før den ble ødlagd, men ikke i dette tilfellet.

Som sagt så skulle de ringe meg på forhånd dette ble ikke gjort. Det har heller ikke lov å inngå avtaler med umyndige personer (det har de gjort, og derfor gjelder ikke avtalen) og i tilleg så har de sagt garanti på den første reprasjonen og forsikring på den andre (selv om jeg ikke hadde forsikring, men det er en feil inni systemene de har og skal ikke ruinere kunde, pga de har en feil...)

 

Men jeg har på følelsen av at Denon sine Protect funkjoner er svake.

Men det var nesten det samme som sjedde med min, bare at at var kortsluttning med banan pluggene... Har ikke du hatt en tråd på avforum om din sak?

 

Ps: Pioneer sine Protect funksjoner er veldig bra. Jeg har TILOGMED kortsluttet med vilje når jeg hadde min 916 fra pioneer og den var lynrask med å slå inn... uansett...

Jeg velger nok pioneer, Yamaha eller H/K neste gang....

Endret av dj_vega
Lenke til kommentar
Har ikke du hatt en tråd på avforum om din sak?

Stemmer nok det, men jeg kom ikke langt med reklamasjonssaken på høyttalerene i forhold til Netthandelen. Jeg har ikke kjørt reklamasjon på receiveren, men har prøvd å få kontakt med Denon via mail/kontaktskjema for å få rede på om protectfunksjonen ikke skulle beskytte apparatet mot defekte høyttalere. Der var de ikke særlig imøtekommende, kun frekkhet og ignoranse å hente der. Så jeg har nok kjøpt mitt siste Denon-produkt (det står en 2807 i kinoen som jeg rakk å kjøpe før de "hyggelige" tilbakemeldingene fra USA). I stua som erstatning for 2105`en ble det en Yamaha...

 

:)

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
Men de skrev at de vanligvis ikke behandler slike saker i FTU.

Sa dem at FTU ikke behandler sånne saker? ...

 

Svarer dem ikke får du nok tilbud om behandling i FTU. :)

Svarer dem ikke kab vel det være ett tegn på at de bare vil ha saken ut av verden på en stille og rolig måte...

Hvis dem vil ha saken ut av verden på en stille og rolig måte, er det vel best å svare?

Lenke til kommentar
Men de skrev at de vanligvis ikke behandler slike saker i FTU.

Sa dem at FTU ikke behandler sånne saker? ...

 

Svarer dem ikke får du nok tilbud om behandling i FTU. :)

Svarer dem ikke kab vel det være ett tegn på at de bare vil ha saken ut av verden på en stille og rolig måte...

Hvis dem vil ha saken ut av verden på en stille og rolig måte, er det vel best å svare?

 

 

De burde ha svart i stedet for å veeeeeeeente og Veeeeeeente til saken blir (forhåpentligvis) avsluttet.

 

Forbrukerrådet skrev i første brevet (kopi til meg) at FTU ikke normalt behandler slike saker, men i det nyeste brever skriver de at de faktisk kan behandle denne saken

Lenke til kommentar
Har ikke du hatt en tråd på avforum om din sak?

Stemmer nok det, men jeg kom ikke langt med reklamasjonssaken på høyttalerene i forhold til Netthandelen. Jeg har ikke kjørt reklamasjon på receiveren, men har prøvd å få kontakt med Denon via mail/kontaktskjema for å få rede på om protectfunksjonen ikke skulle beskytte apparatet mot defekte høyttalere. Der var de ikke særlig imøtekommende, kun frekkhet og ignoranse å hente der. Så jeg har nok kjøpt mitt siste Denon-produkt (det står en 2807 i kinoen som jeg rakk å kjøpe før de "hyggelige" tilbakemeldingene fra USA). I stua som erstatning for 2105`en ble det en Yamaha...

 

:)

 

Jeg skal selv bare lodde på en ny HDMI utgang på min denon dvd spiller og sansynligvis selge det samlet når saken (forhåpentligvis) blir avsluttet... :hmm: Er redd for å ødelegge utgangene igjen så derfor selger jeg den heller.

Lenke til kommentar

Kan nå innformere at selveste Salgssjefen har svart etter tre henvendeler.

Der de blant annet bruker innlegg fra dette forumet, lyver om datoer som forsterkeren ble levert inn på OG påstår at jeg har levert med kviteringa, den orginale kviteringa.

 

Kansje jeg kan skrive inn hele "hifi"-klubbens versjon viss dere vil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...