Gå til innhold

Hifi butikk krever at jeg betaler for reprasjon i etterkant.?


dj_vega

Anbefalte innlegg

1. Du har ikke lov å sette deg i gjeld, og det er butikkens ansvar å finne ut at du er myndig før de inngår en avtale med deg. Dersom butikken inngår en avtale med en umyndig person, så er det dems problem. Dem har ikke fulgt loven. Som nevnt tidligere.

 

2. Dem kan ikke komme i etterkant å kreve penger for en reprasjon, det skal opplyses om før kjøpet.

 

Hvordan HiFi kjeden er organisert aner jeg ikke, men når en butikk tar i mot en vare på reklamasjon eller garanti, så tar de også ansvaret for varen og for at de følger gjeldende lovverk. Dersom butikken sliter så jævlig at dem ikke tåler et tap på kr. 1800,- så er det virkelig ille. Og butikkene får gjøre opp seg i mellom...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OPPDATERING:

 

Jeg har snakket med daglig leder.

Den første reprasjonen gik ikke på garanti, men den valgte de å betale.

Jeg har ikke forsikring, og i følge pappa så viste jeg om det.

Jeg betaler 1800. MEN fordelt på 4 måneder. Noe som er 450kr i mnd.

Det er ikke store beløpet, men jeg tviler på at jeg kommer noe lenger uansett.

Eller hva tror dere?

 

EDIT: Kan også nevne at daglig leder ikke var intresert å høre på forklaringene på heller sa "Hva er poenget". I tilleg var intrisert han IKKE i at jeg skulle jobbe der for å "gjøre" opp for HFK sin feil. (til tross for at de søker etter studenter)

Da han mente at det ville ta for lang tid å lære meg opp. 1mnd i opplæring, men han ville gi meg 4mnd "nedbetaling".

Endret av dj_vega
Lenke til kommentar
OPPDATERING:

 

Jeg har snakket med daglig leder.

Den første reprasjonen gik ikke på garanti, men den valgte de å betale.

Jeg har ikke forsikring, og i følge pappa så viste jeg om det.

Jeg betaler 1800. MEN fordelt på 4 måneder. Noe som er 450kr i mnd.

Det er ikke store beløpet, men jeg tviler på at jeg kommer noe lenger uansett.

Eller hva tror dere?

 

Var det din egen feil første gangen den måtte repareres, uansett har du jo reklamasjonsretten så fremst ikke det var din feil at den ble ødelagt. Garanti er jo uvesentlig for deg som forbruker, da garanti skal gi deg utvidete rettigheter i forhold til reklamasjonsretten.

 

Den andre gangen så var det en sikring som ikke koblet seg ut når du krysset 2 kabler, selv om produktet opplyser at den har en slik for å unngå slike problemer. Det er jo helt klart en mangel på produktet hvis det burde taklet dette og ikke gjorde det. Hvis så er tilfelle gir deg dette reklamasjonsrett og butikken har ingenting å fare med.

 

Hvis du har tenkt å handle der flere ganger og føler at butikken ikke prøver å lure deg, så ville jeg muligens betalt. Men opplever du at butikken bare prøver å lure deg så ville jeg vurdere å avslutte ditt kundeforhold til butikken for evig og alltid og ikke betale et øre. De har gjort en feil, og så lenge du ikke bevisst har prøvd å lure dem, så er du på trygg grunn.

Lenke til kommentar

For meg er dette litt som å klage på at man må betale for å reparere bilen etter at man har kræsjet den.. Men skjønner jo at du har argumenter for å klage ettersom du ikke fikk opplyst om kostnadene før etterpå.

 

Nå har du hvertfall lært å kutte strømmen når du skal koble/flytte eller hva du nå prøvde på! ;)

Lenke til kommentar

Ikke grav deg dypere ned i søla nå er du snill... Ikke godta noe for så å gå tilbake for å vise noen paragrafer.

 

Punkt nr. 1 som du skal tenke igjennom: Har du snakket eller skrevet med noen som kan uttale seg om din sak?

Punkt nr. 2: Det virker ikke som butikken tar deg seriøst, og faren din spiller liksom litt i mot deg. Har du noen andre?

Punkt nr. 3: IKKE SNAKK! Skriv også. All korrespondanse mellom deg og butikk er det veldig lurt å ha på et varig skriftlig medium. Da kan ikke du eller butikken påstå at det ble sagt og det ble ikke sagt.

 

Anbefaler deg å fylle ut dette skjema:

http://forbrukerportalen.no/filearchive/Kl...20bokmal-1..pdf

Og sender til:

Forbrukerrådet Rogaland

Klubbgt. 1

4013 Stavanger

 

Samtidig sender du et brev eller en e-post til bedriften som forteller at kravet er omtvistet og at du venter på en uttalelse fra Forbrukerrådet. Svar kan du forvente å få i løpet av en ukes tid. Koster deg bare rundt 15kr også for konvolutt inkl. porto.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Slik jeg har forstått saken:

- Da du leverte den inn andre gangen var det en misforståelse og HFK sa at det ikke kom til å koste noe.

- De reparerte den og leverte den tilbake til deg uten å først opplyse om hva reparasjonen ville komme til å koste.

 

Uthevet tekst her er det viktigste. De kan ikke kreve penger for en service de har utført uten å opplyse om prisen før de utfører nevnte service.

 

Du har ditt på det tørre hvis det er slik saken har utartet seg. At du har sympati for butikken er greit nok, men den problemstillingen er uansett noe som bør tas opp mellom de 2 butikkene og er ikke ditt problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...