Gå til innhold

Din forventning til "Skalden Skurres historier"


Anbefalte innlegg

Dessverre er sagaen om Harry og vennene hans slutt for lengst og man savner en god historie å glede seg til.

 

Men rett rundt hjørnet, nærmere bestemt 4 desember, kommer "Skalden Skurres historier" av JK Rowling. Her får vi alle historiene i boka Hermione arvet fra Dumbledore i Deathly Hallows.

 

VERDENSLANSERING 4. DESEMBER! Skalden Skurres historier inneholder fem helt forskjellige eventyr, men like magiske alle. Du kan glede deg til undring, latter og kildrende dødsfare, alt etter som. Rektor Albus Humlesnurr har skrevet kommentarer til dem. Der er det mye artig å lese, enten du er gomp eller trollmann. Humlesnurr filosoferer om hva hver enkelt historie har å si oss, men han røper også litt av hvert ukjent om livet på Galtvort. En virkelig magisk bok, med illustrasjoner av J.K. Rowling selv. En bok å glede seg over i årevis.

 

Forventer ikke at det skal være like spennende som Harry Potter var, men håper på at boka blir en fin samling små eventyr som jeg kan kose meg med i jula. Med andre ord, så gleder jeg meg!

 

Noen flere som gleder seg til boka og håper på litt mer magi fra Rowling denne jula?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gleder meg, men forventer ikke det helt store. Akkurat det med kommentarer fra Humlesnurr er jeg noe skeptisk til.. Kan fort bli en slik irriterende detalj som ødelegger helhetsinntrykket. Greier Rowling å linke dette til resten av bøkene på en måte som gjør det interessant er jeg uansett godt fornøyd.

Lenke til kommentar

Jeg kommer nok til å kjøpe og lese den, ettersom jeg liker Harry Potter så godt, og vil få med meg alt som med HP å gjøre.

Tror nok ikke Skalden Skurres historier blir så utrolig bra, siden det virker som den er en sånn "Harry Potter ble en stor suksess, tror jeg skriver en bok til"-type bok, men jeg gleder meg uansett :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hva skal man si?

 

For det første.. Dette er en samling av fire små historier. Hver historie kan sammenlignes med folkeeventyrene vi kjenner til bortsett fra at handlingen er lagt til en trolldomsverden. Hver historie ender på en snedig måte, som oftest fullspekket med moral. Etter hver lille historie har Albus Humlesnurr skrevet sin tolkning av historiene. Her blir det litt for useriøst for meg og jeg må innrømme at jeg ikke har tatt meg tid til å lese disse enda.

 

Uansett... Boken er grei. For de som forventer mer Harry Potter osv. er ikke dette hva som burde stå høyest på ønskelista. Bortsett fra i notatene til Humlesnurr nevnes ikke personene fra de andre Harry Potter-bøkene en eneste gang. Dette er en bok for spesielt interesserte som gjerne vil ha full oversikt over hva "Skalden Skurres historier" egentlig er og ha full kontroll over hva som skjer i Harry Potter-universet.

 

Vil ikke si at du går glipp av noe hvis du lar være å lese den, men for de mest fanatiske av dere er den sikkert artig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...