Gå til innhold

Nokia lanserer sju nye


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulighet for å lagre 5 numre? 5?! Selv om telefonene er billig, var da 5 veldig lite. Og jeg tviler på at Nokia ville hatt større utgifter dersom de hadde gitt mulighet til noen flere. Kan nesten tenke meg at det er en begrensning Nokia har lagt med vilje for å skille den mer fra dyrere telefoner, er jeg helt på jordet da? Konspirasjonsparanoid? :)

Lenke til kommentar
Mulighet for å lagre 5 numre? 5?! Selv om telefonene er billig, var da 5 veldig lite. Og jeg tviler på at Nokia ville hatt større utgifter dersom de hadde gitt mulighet til noen flere. Kan nesten tenke meg at det er en begrensning Nokia har lagt med vilje for å skille den mer fra dyrere telefoner, er jeg helt på jordet da? Konspirasjonsparanoid? :)
Det er teksten som er på jordet. Nokia 12xx har mulighet til å ha inntil 5 ulike kontaktbøker, slik at telefonen kan benyttes av flere brukere og likevel være litt personlig.
Lenke til kommentar

Nokia befester igjen sin posisjon som det eneste reelle alternativet om man vil ha mest for pengene, og gjerne et enkelt brukergrensesnitt med på kjøpet. Altså, de to viktigste egenskapene for billige modeller.

 

Strålende.

 

Likte spesielt Nokia 2330 Classic, som klart låner design fra storebror og gigantsuksess Nokia 6300.

 

Også fint å merke seg at alle modellene, unntatt 1661 og 7100 Supernova, støtter batterier på 1080mAh..!

Lenke til kommentar
Nokia befester igjen sin posisjon som det eneste reelle alternativet om man vil ha mest for pengene, og gjerne et enkelt brukergrensesnitt med på kjøpet. Altså, de to viktigste egenskapene for billige modeller.

 

Strålende.

 

Likte spesielt Nokia 2330 Classic, som klart låner design fra storebror og gigantsuksess Nokia 6300.

 

Også fint å merke seg at alle modellene, unntatt 1661 og 7100 Supernova, støtter batterier på 1080mAh..!

 

Nå er du optimistisk. Dette var alt annet enn spennende. Har jo sett dette hundre ganger før fra Nokia. Ønsker man en pen telefon, som har et flott UI, er ikke dette noe å vurdere. Trist, trist og atter trist. Og tilogmed Nokiafanboysa blir forvirret i navnejungelen til Nokia nå. Snakk om å spy ut "dritt". Dette kunne de spart oss for...

 

Ønsker man en stilig telefon, så går man opp et par 100 lapper og får f.eks en SE F305. Eller så kan man gå ned en klasse og kjøpe den stilige T280i. De ser iallefall ikke ut som plasleketøy... ;)

Lenke til kommentar

Joda, T2x0i har fint design til sin prisklasse, men det er alt. Har hatt masse tilbakemeldinger fra kunder på disse telefonene, alt fra at det ikke går å lagre ord i ordboken, til å være misfornøyd med hastighet, skjerm og grensesnitt.

 

Det er svært svært svært få som etter noen minutter med en billig-Nokia ville valgt et annet merke i samme prisklasse. Brukervennligheten er som dag og natt.

Lenke til kommentar
Joda, T2x0i har fint design til sin prisklasse, men det er alt. Har hatt masse tilbakemeldinger fra kunder på disse telefonene, alt fra at det ikke går å lagre ord i ordboken, til å være misfornøyd med hastighet, skjerm og grensesnitt.

 

Det er svært svært svært få som etter noen minutter med en billig-Nokia ville valgt et annet merke i samme prisklasse. Brukervennligheten er som dag og natt.

 

Hvor jobber du? Jeg har akkurat motsatte erfaring som du. Mange av Nokias billigmodeller har så dårlig mikrofon at man har problemer med å høre hva som blir sagt. Og UI-et er og blir trist, iallefall sammenlignet med SE sitt flotte UI.

Lenke til kommentar

Jeg har bestandig vært mer enn gjennomsnitlig Nokiafan, men er etterhvert blitt mer og mer skuffet over Nokia. Må si meg enig med Poe. Det skjer lite grensesprengende. Ei stund kunne man glede seg til nylanseringene, men nå??!! For hver telefon eller som i det siste, 6-7 i slengen, er alt likt det gamle. Bare litt nye farger og det triste serie 40 grensesnittet. Ikke skjer det noe revolusjonerende med serie 60 heller. Blir jo spennende å se 5800 da.

Ellers ser alt ut til å kunne tilbys for ei krone + kontantkort!

Nei våkne opp designere og utviklere i Nokia før dere også blir oppsagt!!! Konkurrentene lanserer jo spennende nyheter i hytt og pine!!

Lenke til kommentar

Anemona:

Hvilke nye funksjoner ville du hatt i din telefon til 300 kr, AneMona? Aksellerometer? Megapixelkamera? GPS?

 

Nokias billige mobiler har fokus på akkurat det målgruppen trenger. Solid byggekvalitet (ikke det samme som ekslusiv, eller lekkert, nei), enkelt grensesnitt og nyttige funksjoner som lommelykt og fler kontaktbøker. At de er billigst også får være et pluss.

 

Forøvrig enig i at det er lite grensesprengende nytt i deres toppmodeller om dagen, men det hører til en annen diskusjon.

 

Poe:

Hvilken kjede jeg jobbet for har lite relevans til hvilke problemer kunder opplever med hvilke produkter, så holder det utenfor. Er dog en butikk som i perioden jeg jobbet der omsatte svært mye innfor de laveste priskategoriene innenfor telefoner, såkalte "kontanttelefoner".

 

I perioden jeg jobbet der solgte vi bøttevis av mobiler som 2760, 120*, 2630, T2*0i, W200i og Z310i. T2*0i var utvilsomt de, av de nevnte, jeg fikk mest negative tilbakemeldinger på.

 

edit:

Også verdt å merke seg at mens SE's billigste telefon i prisguiden koster 690 kr. Nokia har 10 telefoner (!) som er billigere enn det.

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Finner det egentlig litt morsomt å sammenligne denne tråden med den som var for Moto Aura. Fylt med oppgulp og kritikk fra folk som ikke er i nærheten av målgruppen. Når markedet åpenbart er der, syns jeg man bør vokte seg for å kritisere for mye.

 

Egentlig syns jeg Nokia viser baller med lanseringen av disse telefonene. Gjennom å bundle det med egne tjenester viser de at de ikke er intresserte i å gi fra seg grepet over telefonene til operatørene. Forretningsmodellen går ut på å tjene penger på telefonene også etter at telefonene er solgt. Gjennom det kan de konkurrere ut andre leverandører på pris og bygge merkevaren Nokia i nye viktige marked.

Lenke til kommentar
Jeg har bestandig vært mer enn gjennomsnitlig Nokiafan, men er etterhvert blitt mer og mer skuffet over Nokia. Må si meg enig med Poe. Det skjer lite grensesprengende. Ei stund kunne man glede seg til nylanseringene, men nå??!! For hver telefon eller som i det siste, 6-7 i slengen, er alt likt det gamle. Bare litt nye farger og det triste serie 40 grensesnittet. Ikke skjer det noe revolusjonerende med serie 60 heller. Blir jo spennende å se 5800 da.

Ellers ser alt ut til å kunne tilbys for ei krone + kontantkort!

Nei våkne opp designere og utviklere i Nokia før dere også blir oppsagt!!! Konkurrentene lanserer jo spennende nyheter i hytt og pine!!

Disse mobilene er lagd for å være billig og ikke annet. Skal du ha noe "grensesprengende" må du nok se på andre Nokia telefoner, ikke de absolutt billigste.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...