Gå til innhold

Spill utvikler??


Anbefalte innlegg

Glem Mikke-Mus utdanning på 1-2 år fra Noroff o.l. Disse har hos deler av it-bransjen et forferdelig dårlig rykte.

Forvent også å jobbe noen år innen it før du får jobb som spillutvikler, så

slipper du å bli skuffet når du er ferdig med skolen.

 

Nå er det ikke så veldig mange som utdanner den retningen noroff gjør. Jeg er enig og vil understreke dette. IKKE ta 1 års studier Du sitter ikke igjen med noen ting. Men 3 års utdanning (bachelor) via noroff er ikke noe en kan kalle mikke-mus utdanning. Det er litt lavt til en kommer på Monash University og da står du med en grad som trolig ikke hadde fått på en høgskole i norge. I tilfelle vil jeg vite hvor du lærer disse tinga i norge.

 

Høgskoler utdanner programmerer til spill. Noroff er den visuelle, animasjon og modelloppbyggingen. Det kreves mange for å lage ett spill og mange forskjellige kompetanser...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan er dine erfrainger med Noroff allyse? Hvilke kurs har du gått?

 

Har søkt Digital Animasjon neste år, men er litt usikker på om Noroff er noe å sattse på videre, i forhold til utenlands studier.

 

Gikk selv Multimedia Design studiet i år (Oslo), må si jeg ble litt skuffa når de bestemte seg for å bytte ut 3D Max med Carrara. Dessuten skrev de at man måtte ha Multimedia Design for å gå videre med Digital Animasjon, noe som i praksis er bare tull. Det eneste fra MMD som er litt nyttig videre er Photoshop (lage texturer) og kanskje premier (redigering), som vi har brukt 3 uker på tilsammen. Sitter igjen med følelsen av 80.000 rett i dass.

 

Må bare tilføye at jeg var veldig imponert over de 2 fyrene fra Digital Animasjon/Game Design som var innom og orienterte om studiet. Virka ekstermt dyktige, og la frem ett bra opplegg.

 

Har svart deg på PM hvordan du kan ta deg av denne situasjonen.

Lenke til kommentar
Har du noensinne hørt om en advokat som ble advokat for den gode lønna?
Ironi? :]

Nesten. Det finnes sikkert noen som har prøvd det, men de ble nok aldri advokater. Og ble de det, så må de ha holdt svært lav standard.

 

Er en person utelukkende interessert i penger kommer han ikke lengre enn til trygdekontoret. I dette tilfellet må han også være interessert i jus. Er han ikke det kan han bare glemme å bli advokat. Enhver jobb krever en drivkraft til å holde deg gående. Arbeidsglede er drivkraft. Entusiasme er drivkraft. Penger er bare kreditt.

Lenke til kommentar
Har du noensinne hørt om en advokat som ble advokat for den gode lønna?
Ironi? :]

Nesten. Det finnes sikkert noen som har prøvd det, men de ble nok aldri advokater. Og ble de det, så må de ha holdt svært lav standard.

Johnnie Cochran må være en særs idealistisk fyr med tanke på forsvaret av O.J Simpson.
Lenke til kommentar
Har du noensinne hørt om en advokat som ble advokat for den gode lønna?
Ironi? :]

Nesten. Det finnes sikkert noen som har prøvd det, men de ble nok aldri advokater. Og ble de det, så må de ha holdt svært lav standard.

Johnnie Cochran må være en særs idealistisk fyr med tanke på forsvaret av O.J Simpson.

Beklager for at jeg kanskje spør dumt nå, men hvem er det? :-?

 

Uansett: Du skjønner vel hva jeg mener?

Lenke til kommentar
Har du ikke hørt om O.J Simpson-saken? Det må være den mest tvilsomme frifinnelsen noen sinne.

Søkte litt på Google, så nå vet jeg hva den handler om. Synes faktisk jeg kan minnes saken vagt når jeg tenker meg nøye om, men det er ikke så mye. Stort sett bare at en Simpson var drapstiltalt. Jeg var tross alt 7 år gammel da frikjennelsen fant sted.

 

Jeg forstod det som at du mente Cochran er en skamløs pengejeger, men jeg er i så fall ikke helt enig. Også han må ha funnet glede i yrket sitt. Å forsvare skyldige er normalt for advokater. Det er en del av jobben. Alle har krav på en advokat, selv O. J. Simpson. Det kan kanskje virke som Cochran og hans kolleger mangler samvittighet, men slik er det ikke. De er mennesker, akkurat som oss. Jeg tror de fleste advokater er mer opptatt av rettferdighet enn penger.

 

Men jeg kan være enig i at det var en tvilsom frikjennelse.

Lenke til kommentar

Hvis ikke det er et eksempel på pengejag vet ikke jeg, tviler stygt på at ikke tykkelsen på bankboka til Simpson spilte inn. Tragisk, med tanke på sakene hvor det viser seg at uskyldige mennesker sitter på dødscelle (og det har vært et par slike). Disse har selvfølgelig ikke hatt råd til Cochran og hans kollegaer.

Lenke til kommentar
Hvis ikke det er et eksempel på pengejag vet ikke jeg, tviler stygt på at ikke tykkelsen på bankboka til Simpson spilte inn.

Vi er i ferd med å spore helt av, men jeg må få komme med én liten kommentar til.

 

Joda, Cochran tok sikkert saken på grunn av pengene, men jeg tviler på at han i utgangspunktet ble advokat for rikdom. Det var poenget mitt. La oss komme oss tilbake til spillutvikling nå! :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...