Gå til innhold

Er folkehøgskole kun et hvileår?


HaterDiskus

Anbefalte innlegg

Har alltid hatt inntrykk av at folkehøgskole er noe for de som ikke vet helt hva de vil. Et friår til å tenke på en måte.

Ja, det er et friår. Men man kan fortsatt lære noe.

 

Har flere venner som går på fhs, og jeg merker at jeg ler litt av dem. Er det feil av meg? Ser på det som bortkastet tid.

Det er ikke bortkastet tid hvis man har et fint år. Man skaffer seg gjerne mange nye venner for livet.

 

Vi snakker om et skolesystem med linjer som "Afrika, bistand/kultur" og "fotball og reise". Håpløst.

Det finnes også linjer som programmering, foto, media (filming, osv.), m.m. Hvis man for eksempel har lyst til å lære litt mer om fotografering, hvorfor ikke ta et år på FHS? Der er det absolutt null press for å bestå på noen eksamen eller noe slikt. Man lærer så mye man gidder. Dette blir da kombinert med det sosiale, opplevelsene, osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner godt at folk vil ta FHS. For meg var det ikke aktuelt å begynne rett på studier etter vgs, men FHS hadde jeg nok ikke tatt uansett. I mine øyne er det et dyrt friår med lav verdi senere. I stedet tok jeg militæret og var så heldig at jeg fikk oppfylt mine høyeste ønsker der. Hadde jeg ikke blitt innkalt der, ville jeg heller ha jobbet eller i aller verste fall begynt å studere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...