Gå til innhold

Trommer på norske tribuner


Husam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Poenget er jo at de som bruker trommer gjør det fordi ingen hører hva de synger. Det er deres måte å få oppmerksommhet på. Derfor er trommer stusselig (med unntak av de større klubbene som en likvell hører - og da ser jeg ikke vitsen).

 

At RBK har problemer med å holdte en takt, ser jeg ikke at blir løst med trommer. For de fleste sangene deres er godt under 1/2 og da blir trommer bare komisk. "Ro - sen - bo - o - o - rg" - når Kjernen klarer å fullføre klubbnavnet har vi i Bergen synget "Byen é Bergen" tre ganger... satt veldig på spissen.

 

Nei, takke meg til den anglofile fankulturen. Å kopiere gale spanjoler i stillestående Norge fungerer mot sin hensikt.

Lenke til kommentar
Poenget er jo at de som bruker trommer gjør det fordi ingen hører hva de synger. Det er deres måte å få oppmerksommhet på. Derfor er trommer stusselig (med unntak av de større klubbene som en likvell hører - og da ser jeg ikke vitsen).

 

Grunnen til at vi bruker tromma, er for å få folk til å synge og hoppe. Hver gang vi hopper, slår gk på tromma i takt med hoppene. Når den stopper, stopper folk å hoppe, mange idioter stopper å synge også.

 

Tviler på noen bruker grunnen din som oppmerksomhet, må være Blåhvalene eller Lyn-folka i så fall :!:

Lenke til kommentar
Det er iallefall slik jeg ser det, for det er det eneste jeg hører. Sangen til de mindre lagene blir overdøvet av trommingen.

 

Det er mulig, men du skrev at det var hensikten med det, noe jeg mener er feil. Hvilken gruppering er du med i, siden dere åpenbart gjør det med nevnte hensikt?

Lenke til kommentar
Du vet da at jeg holder med Brann - og i Bergen synges det. Ordentlige sanger og ikke noe shalala tull/forzaforza "wanna be italians" eller røykhoste-versjoner av lagropet som våre venner i Trondheim så fint bedriver :)

 

Visste ikke det, trodde det var Stabæk eller Tromsø, at HenHau refererte til Henning Hauger :!:

 

Men tror fortsatt du har misforstått når det gjelder trommer. De brukes for å få folk til å bounce, ikke for å overdøve sangen.

 

Godt eksempel på det, som jeg regner med alle har sett før, men som fortjener å komme inn i tråden, er Eintracht-supporterne:

 

Endret av 7Bolanos
Lenke til kommentar
Men tror fortsatt du har misforstått når det gjelder trommer. De brukes for å få folk til å bounce, ikke for å overdøve sangen.

Intensjonen er nok god, og er det nok folk kan det fungere - i Spania, Italia, Tyskland (og Pompey i England) - men i lille Norge fungerer det ikke. Det er en grunn til at det stort sett er de mindre klubbene som benytter seg av trommer/megafon og i de værste tilfellene høytalere med ekstra jubling/musikk.

Lenke til kommentar
Men tror fortsatt du har misforstått når det gjelder trommer. De brukes for å få folk til å bounce, ikke for å overdøve sangen.

Intensjonen er nok god, og er det nok folk kan det fungere - i Spania, Italia, Tyskland (og Pompey i England) - men i lille Norge fungerer det ikke.

 

Funker bra her nede :p Får folk til å hoppe :D

Lenke til kommentar

Like så i Trondheim. Eneste grunnen til at ikke alle hopper på Lerkendal er fordi halvparten av Kjernen er overvektige og mette på pølser. ^^

Men sånn er det vel bare da. Supportergruppene uten trommer kan ikke se for seg å ha tromme, og vi mer trommer kan ikke se for oss en kamp uten. La gaulende bergensere gjøre det de kan best, mens spinnville trøndere kan få hoppe så klokkesvingen gynger. Vær glad det finnes variasjon i norsk supporterkultur, istedet for å syte.

Lenke til kommentar

Da har jeg hørt det også, spinnville trøndere. Jeg gjentar: "Ro - sen - bo - o - o - rg"... og da har piffen gått ut av dem...

 

Vi i Bergen synger, gauler, skriker og danser vi også, men vi trenger ikke et instrument for å lage stemning.

 

Edit: Variasjon er bra - for jeg må ærlig talt innrømme at jeg ikke blir særlig blid når noen stjeler en Brann-sang og lager stygg tekst til. Finn opp egne melodier, med en relatert tekst. Shalala og forzaforza er dumt - enkelt og greit.

Endret av HenHau
Lenke til kommentar

Det her har utviklet seg til å bli en diskusjon mellom kvaliteten på Brann og RBK supporterstemningen. Syntes du har ganske dårlige argumenter henhau og for store brann briller, kjernen skaper like mye trøkk og god stemning som brann supporterne. Tromma fungerer bra :)

Endret av Havard_92
Lenke til kommentar
Da har jeg hørt det også, spinnville trøndere. Jeg gjentar: "Ro - sen - bo - o - o - rg"... og da har piffen gått ut av dem...

 

Vi i Bergen synger, gauler, skriker og danser vi også, men vi trenger ikke et instrument for å lage stemning.

 

Finn opp egne melodier, med en relatert tekst. Shalala og forzaforza er dumt - enkelt og greit.

 

Hehe. Alle stjeler sanger. Bataljonen stjeler sanger de og. Kjernen er på vei opp, og stemninga på 16-mai er en forsmak på hva som ligger foran oss. Stemninga er sikkert bra i Bergen og. Aldri vært der. Men jeg sitter heller ikke og snakker dritt som noe jeg bare har sett på tv.

Lenke til kommentar

Jeg har da opplevd RBK i Bergen, men jeg ser poenget ditt. Jeg har ikke vært borte mot RBK, og det jeg hører fra Lerkendal er kun TV ja... men det er jo merkelig at alle skylder på TV når Brann er best der også.

 

EDIT: Det er forøvrig greit at en tar sanger fra andre kulturer, men det går en grense. Den dagen Bataljonen synger Forzaforza shalalala, synger ikke jeg med. Men det er det heller ingen fare for.

 

Det jeg i hovedsak kritiserte var at noen stjeler selvkomponerte sanger fra andre klubber i Norge og legger til tekst. Det er å gå over streken.

Endret av HenHau
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...