Gå til innhold

SkryteSkryte tråd.. Min stue pc (OC)


Anbefalte innlegg

ikke si du vil ha et slikt leketøy?:)

 

Hehe, tenkte bare å skryte litt av hvordan det er å være meg hjemme for tiden:)

Er storfornøyd med nedlastingshastigheten hjemme på 2,1mb/s (20mbit) og en maskin som yter meget godt:) + en 24" fullHD spilleskjerm og en 42"(fullHD) koblet til pcen til å se film på

 

Dessverre tok min nye 1tb disk kvelden rett etter jeg mottok den, så den er på tur til komplett. må nøye meg med en rekke 250/300gb disker til den kommer tilbake.

En Raptor har jeg liggende i hyllen, så om noen vil ha det får dere skrike ut.. jeg har ikke plass til den:P

 

post-169666-1225729640_thumb.jpg

 

En liten performance test i CSS.. spillet jeg liker spille når det ikke er så mye annet å gjøre:)

post-169666-1225730666_thumb.jpg

 

 

Dere må gjerne legge inn deres skryte pc også:)

Endret av SLiks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HAha, jaja. Jeg synes den er helt perfekt for mitt behov, og du finner ikke et spill, en film eller er program for en vanlig stuepc i dag som denne ikke kan kjøre fullt ut:)

Men jeg regna med kritisering ja. haha.

Den er ikke så superstille, da den er på luft. men når maskina idler eller brukes til film, så er viftene på minimum og det bråker slettes ikke mye (høres ikke omentrent) Gaming f.eks crysis har jeg litt guffe på viftene, men man kan ikke si man merker noe støy nei.

 

Nvidia er ikke klokkevenlig, men jeg skal like se deg dra så mye utnyttelse av CF/CFX på et intel kort som jeg får gjort i SLi med mitt nvidia. jeg trenger faktisk ikke mer enn 2gb ram. (2000mhz ddr3)

Vista er knall det så lenge du har pc til å drive det.

Lenke til kommentar
Hvem sier det er pirat? ;)

Jeg kan da eie lisens på produktene ved å ha kjøpt de over nettet f.eks?

btw. så er det delingen av pirat vare som er ulovlig og ikke nedlasting.

 

Om du trur at du ikkje bryt lova ved å laste ned, så trur du nok dessverre feil. Og at du har kjøpt lisens på filmar utgitt av ymse piratgrupper ser eg på som svært lite sannsynleg. (ref. SEPTiC, SiNNERS, REFiNED etc.)

 

Dessuten kjem det tydleg fram av screenshotet at du har ei fin opplastingshastighet på nærmare 2 mbit ;)

Endret av Humbo
Lenke til kommentar
Hvem sier det er pirat? ;)

Jeg kan da eie lisens på produktene ved å ha kjøpt de over nettet f.eks?

btw. så er det delingen av pirat vare som er ulovlig og ikke nedlasting.

 

Om du trur at du ikkje bryt lova ved å laste ned, så trur du nok dessverre feil. Og at du har kjøpt lisens på filmar utgitt av ymse piratgrupper ser eg på som svært lite sannsynleg. (ref. SEPTiC, SiNNERS, REFiNED etc.)

 

Dessuten kjem det tydleg fram av screenshotet at du har ei fin opplastingshastighet på nærmare 2 mbit ;)

 

joda, men hva laster jeg opp? ;)

laster ned flere filmer som ikke er kommet med i screenshot. Hvem laster jeg opp til? det ser man vel faktisk ikke.

btw. har 3,8mbit ut linje.

Lenke til kommentar
Bit Che. Kjempeprogram til Linux distoer og word dokumenter.

 

Takk for tipset:) kjører faktisk dual boot med ubuntu og xp også, men de var på disken som tok kvelden. Vista har jeg vel mest bare brukt for dx10 spill og 3dmark vantage:)

leter etter noen med torrentleech konto jeg:P hadde gjort hverdagen enda lettere:P

Lenke til kommentar

En PC er ikke perfekt før den er lydløs - uavhengig av indre spesifikasjoner!

 

Den er ikke så superstille, da den er på luft. men når maskina idler eller brukes til film, så er viftene på minimum og det bråker slettes ikke mye (høres ikke omentrent) Gaming f.eks crysis har jeg litt guffe på viftene, men man kan ikke si man merker noe støy nei.

Det at pc-en kjøres på luft er ikke noe argument for at den bråker. Å få en lydløs pc med luftkjøling er null problem :)

 

Nvidia er ikke klokkevenlig, men jeg skal like se deg dra så mye utnyttelse av CF/CFX på et intel kort som jeg får gjort i SLi med mitt nvidia.

Om Nvidia-kort ikke er klokkevennlige - hva er det da?? :p

De fleste av mine Nvidia-kort har klokket ganske greit. Spesielt 8800GT som klokket grisebra.

 

jeg trenger faktisk ikke mer enn 2gb ram. (2000mhz ddr3)

Vista er knall det så lenge du har pc til å drive det.

Av det jeg har lest og hørt, så blir Vista en del raskere og responsivt av å gå fra 2GB til 4GB, så jeg syns ikke du kan skryte av systemet ditt før du har fått dette på plass :wee:

Lenke til kommentar
Om Nvidia-kort ikke er klokkevennlige - hva er det da??

De fleste av mine Nvidia-kort har klokket ganske greit. Spesielt 8800GT som klokket grisebra

Jeg snakker her om nvidia baserte hovedkort, og hvor klokkevenlige de er. beklager missforståelsen.

 

Av det jeg har lest og hørt, så blir Vista en del raskere og responsivt av å gå fra 2GB til 4GB, så jeg syns ikke du kan skryte av systemet ditt før du har fått dette på plass

 

Nytter ikke å bare lese vet du! Vista kjører knirkefritt med alle programmer på 2gb. Da jeg oppdaterte/kjøpte nytt system gikk jeg fra 2gb til 2gb ram. Det var det en grunn til.

 

Det du sier med en perfekt må være lydløs er nok mye smak og behag:)

 

hehe. Du har rett i at 88gt kort er fine kort.

jeg kjører to av dem i SLi og dette gir meg p13330 i vantage, og kjører crysis warhead 1920X1200 så og si knirkefritt med entusiast grafikken og på min Vista.

gtx280 amd 4870x2 osv. er ikke nødvendig. og 8800gt er undervurdert!:)

De kjører forresten 700/1700/1000 nå

Lenke til kommentar

8800GT er noen kort for seg selv ja :) Fikk selv mitt opp i 850/1900/2000 etter en liten økning i volt. Med standard volt klarte kortet 750/1800/1950. Dette var vel og merke på vann.

 

Min forrige pc bråkte ganske mye, og når jeg nå sitter med min lydløse pc, kan jeg ikke fatte og begripe at jeg holdt ut med den gamle maskinen. Det er som å "være" i nirvana - rolig og fredfullt :)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke volt modda korta noe jeg. kjører de på luft også.. er Asus standard 8800gt kort med g92 gpu og 512mb minne.

Men det er med den alternative kjøleren til asus:)

 

Jeg klarer meg fint med det lille støyet jeg har nå.. er vel mest prosessorvifta mi som lager lyd. Mulig jeg kjører ned fra 4ghz til 3,6elns bare for å kunne koble av vifta og kjøre passivt:)

 

Kjøres på et 790i ultra hovedkort forresten. og jeg kjører nå passiv kjøling på NB. Bytta ut den drittkjølern med en ny:)

Gikk fra 50c vifte til 45c passiv faktisk.. utrolig dårlige kjøleløsninger fra xfx.

Endret av SLiks
Lenke til kommentar

Funker det der. Bare for å slenge seg på lasset så kjører jeg selv en Q6600 @ 3,6GHz i min stue-pc og multiboot for å få spilt av alt av hd / blu-ray og dvd materiale, 4GB ram osv. Maskinen er koblet til en 37" LCD TV og en projektor som kaster bilde på et 105" lerret,(TV'en blir ganske lite brukt). Har ikke noe særlig med harddisk plass i min stue pc, siden det fungerer utmerket å spille av alt som er rett fra min filserver som etter hvert har fått ganske mange TB. Og forresten så har jeg 30Mbit fiber :whistle:

Lenke til kommentar
Funker det der. Bare for å slenge seg på lasset så kjører jeg selv en Q6600 @ 3,6GHz i min stue-pc og multiboot for å få spilt av alt av hd / blu-ray og dvd materiale, 4GB ram osv. Maskinen er koblet til en 37" LCD TV og en projektor som kaster bilde på et 105" lerret,(TV'en blir ganske lite brukt). Har ikke noe særlig med harddisk plass i min stue pc, siden det fungerer utmerket å spille av alt som er rett fra min filserver som etter hvert har fått ganske mange TB. Og forresten så har jeg 30Mbit fiber :whistle:

 

Det hørtes smooth ut:) Har ikke tatt meg råd til projektor ennå.. men kommer vel med tiden det også. Først trenger jeg ny leilighet hvor det er avstand nok for projektor da:P

akkurat nå har jeg bare en liten leilighet hvor 42" er mer enn stort nok:)

Btw, så drepte nesten dama meg for at jeg "sløste" så mye penger på pc/nett/tv:P Men selv er hun gal etter å se film på 42" med meg^^

Skal også nevnes at jeg har et rimelig greit suround anlegg som pumper under film og musikk:)

 

30mbit fiber er digg:) er det hastigheten på fibernettet utfor sone? eller er det intern hastighet?

Endret av SLiks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...