Bearar Skrevet 3. november 2008 Rapporter Del Skrevet 3. november 2008 Aprilia er et helv.. å skru på hvis det er noe. Hvor har du dette fra? Hvor mange Apriliaer har du skrudd på, og hva har du gjort med dem? For det første, så eier jeg en Aprilia Sr50 Ditech, og den har jeg skrudd en hel masse på. Har også skrudd på 4 andre scootere før, så jeg har sammenligningsgrunnlag. På min egen Aprilia er det meste skrudd på, bare at jeg har latt sylinder, stempel, veiv være i fred. Har også skrudd på RX og RS. RX var rimelig grei å skru på, der byttet jeg pakninger. RS syns jeg var ganske så jævlig å skru på for å si det mildt. Der var det clutch som skulle byttes, ble litt klussete å komme til. Kan også nevnes at gutta på verkstedet til MC-deler skyr Aprilia som pesten. - Og det er vel ikke uten grunn? Så, får jeg høre hvor mange Apriliaer DU har skrudd på og hva DU har gjort på dem? Rs har (hadde iallefall) vel samme motorsystem som f.eks motorhispania (a6), så den er ikke noe værre å skru på, faktisk veldig grei å ha med å gjøre. Det er god plass når du får av kåpene, noe som i og for seg er fort gjort. I min tid hadde jeg trimsylinder\forgasser\svane etc på den, og da gjorde den en 110\120 på flat mark. Jeg er 176 høy, og hadde ingen problemer med sittestilling. Litt sliten i ryggen første dagene bare. Dette med at de er balleknusere har jeg aldri opplevd, men en venn som hadde sm rullet over dem støtt og stadig. Det var ikke den aller værste sykkeln å kjøre "offroad" med, men langt ifra den beste. Jeg kom meg da fram.. Daniel_91: Hvor mye man må legge seg i svingene har med hvor stor fart man har. . Hæ? Har jeg skrevet noe om å legge seg i svinger? Meste er skrudd på unntatt motoren? Du kan ikke utdype litt da? Å skru motor på RS (50) er som alle andre racere. Clutchen er vel noe av det letteste å komme til, er jo bare skru av ene sidekåpa. Hva MC-deler mener bryr jeg meg lite om, jeg lurte bare på hvilket grunnlag du har for å si at Aprilia er et helvete å skru på. Hva annet har du skrudd på som er så mye bedre egentlig, og hva har du gjort? Hva har du å sammenligne med? Har ikke skrudd så mye på Aprilia sine større sykler, men har bytta eksos, gasser og dyse på en MX 50. Sylinder og veiv på en RS 50, Sylinder, veiv, eksos, gasser på RS 125. Ellers er det småting som samtlige kåpdeler som er demontert, frontramme og bakramme. Også hjullager og drev/kjede. Min erfaring er at RS (iallfall 125-en) er veldig lette å komme til på og generelt skru på. Am6motoren i RS50 er ikke vanskeligere akkurat. Lenke til kommentar
mjo101 Skrevet 4. november 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. november 2008 Har funnet ut at det blir sm sykkel... har sett litt på derbi senda , en del venner har den, men syntes den blir så liten. yamaha dt liker jeg bare ikke. har lurt litt på om jeg skal kjøpe en suzuki smx siden de er kjent for å være lite tull med. Har noen noe tips til sm sykler som ser større ut enn 50cc? Lenke til kommentar
pc-slave Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 Kjøp deg fantic cabalero 50 har en fantic caballero 125 selv virker som en god og solid sykkel er kansje ikke det mest kjente merke men får meg så er det kjent på grunn av at jeg kjører trial og fantic har produsert veldig mange trial sykkler med god kvalitet. Så kan anbealle deg og kjøpe en http://www.secma.no/showDetails.aspx?Produ...;Category=Moped Lenke til kommentar
pcogpc Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 *HOST* kjøp Rieju RS2 Pro *HOST* Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 *HOST* Han har sagt han skal ha sm sykkel, og RS2 er racing *HOST* Fantic er jo svindyr. Se på Rieju MRX, de skal være ganske gode sykkler. Er bare å slenge på sm dekk hvis det ikke er fra før.. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 Suzuki SMX Lenke til kommentar
mjo101 Skrevet 7. november 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. november 2008 Kjøp deg fantic cabalero 50 har en fantic caballero 125 selv virker som en god og solid sykkel er kansje ikke det mest kjente merke men får meg så er det kjent på grunn av at jeg kjører trial og fantic har produsert veldig mange trial sykkler med god kvalitet.Så kan anbealle deg og kjøpe en http://www.secma.no/showDetails.aspx?Produ...;Category=Moped Steike den var fin..! Derbi, yamaha aprilia og suzuki kan bare gå å legge seg, for den varr rett å slett forbana rå..! Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 7. november 2008 Rapporter Del Skrevet 7. november 2008 Ser ikke hva som er så rått med den, syns den ser simpel ut. Men det er hver sin smak Lenke til kommentar
Turbo sindre Skrevet 7. november 2008 Rapporter Del Skrevet 7. november 2008 (endret) Ordentlige Marzocchi dempere på den da. Skikkelig sm "støkk" Noen som veit hvem som har laga motoren? Edit: er Minarelli motor i den Endret 7. november 2008 av Turbo sindre Lenke til kommentar
bjornw7 Skrevet 7. november 2008 Rapporter Del Skrevet 7. november 2008 Anbefaler Motorhispania Furia Supermotard! Gode å kjøre! =) Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 8. november 2008 Rapporter Del Skrevet 8. november 2008 Ordentlige Marzocchi dempere på den da. Skikkelig sm "støkk" Noen som veit hvem som har laga motoren?Edit: er Minarelli motor i den Spørs om det er SKIKKELIGE Marzocchi dempere eller billige Marzocchi dempere. Alle "store" merker har billigvarianter også Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 8. november 2008 Rapporter Del Skrevet 8. november 2008 Marzocchi er ikke så ekstremt spesielt da.. Det er nok AM6 motor i den, drøssevis av trim. Nesten 30 000 for en moped? Lenke til kommentar
pc-slave Skrevet 8. november 2008 Rapporter Del Skrevet 8. november 2008 Italienerene som lager fantic bruker bare det råste av bremser, dempere motoren har de laget selv men på 2007 modellen har yamaha motor det er 125 da men er ikke helt sikker på mopeden. Den er kanskje litt dyr men det kommer an på hvor mye penger du vil legge i da. Men hissig er den hvertfall. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 8. november 2008 Rapporter Del Skrevet 8. november 2008 (endret) Motoren er helt vanlig AM6. Demperne er greie, ikke noe særlig utenom det vanlige. Bremsene er kanskje gode.. Vet ikke noe særlig hvilke som er på. Edit : Fant ut at det var Grimeca Bremser på den, samme merke som Honda SFX har.. Lett å se at det er en fanboy i denne topicen ja Selv synes jeg den ser ut som en vanlig, ribba moped.. Stygge tankdeksler og stygg lykt. Endret 8. november 2008 av .Butthead. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå