Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Racing eller sm sykkel ?


mjo101

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En så liten racing sykkel tror jeg blir kjedelig, spesielt hvis du skal kjøre orginalt.

 

Med SM sykkel kan du leke deg mye mer uten å være så redd for å ødelegge den.

Pluss at den er litt høyere så den tar ikke så fort nedi om du skal/må ta snarveier.

 

Personlig synes jeg at 50ccm racing sykkler er ubehagelige å sitte på og balleknusere til tusen.

Lenke til kommentar
En så liten racing sykkel tror jeg blir kjedelig, spesielt hvis du skal kjøre orginalt.

 

Med SM sykkel kan du leke deg mye mer uten å være så redd for å ødelegge den.

Pluss at den er litt høyere så den tar ikke så fort nedi om du skal/må ta snarveier.

 

Personlig synes jeg at 50ccm racing sykkler er ubehagelige å sitte på og balleknusere til tusen.

Signed

 

Anbefaler Yamaha DT :)

Lenke til kommentar

50cc racingsykler ser jo så utrolig tragisk ut. Fatter ikke at noen hverken orker å kjøre en, eller innbiller seg at det ser bra ut når de gjør det. Må vel slenge på en god anbefaling til Rieju når jeg frst poster. Var storfornøyd med min MRX. Ut med et par plomber (ingen sveising var nødvendig), og så gjorde den rundt 90. Kunne sikkert fått den opp i mer uten store problemer, med litt trimdeler. God kvalitet på min tohjuling, og har vel bare hørt godord fra bekjente som hadde dem også. SMX er vel en litt mer asfaltvei-vennlig versjon uten noen særlige andre forskjeller, så den vil vel være mer nyttig om man ikke skal ta en tur eller tre i skogen.

 

En fyr jeg kjente hadde Derbi Sanda - den var ubehjelpelig treg og tydelig dårligere drag enn MRX-en.

Lenke til kommentar

Rs har (hadde iallefall) vel samme motorsystem som f.eks motorhispania (a6), så den er ikke noe værre å skru på, faktisk veldig grei å ha med å gjøre. Det er god plass når du får av kåpene, noe som i og for seg er fort gjort. I min tid hadde jeg trimsylinder\forgasser\svane etc på den, og da gjorde den en 110\120 på flat mark. Jeg er 176 høy, og hadde ingen problemer med sittestilling. Litt sliten i ryggen første dagene bare. Dette med at de er balleknusere har jeg aldri opplevd, men en venn som hadde sm rullet over dem støtt og stadig. Det var ikke den aller værste sykkeln å kjøre "offroad" med, men langt ifra den beste. Jeg kom meg da fram..

 

Daniel_91: Hvor mye man må legge seg i svingene har med hvor stor fart man har. .

Endret av cozmos
Lenke til kommentar
Aprilia er et helv.. å skru på hvis det er noe.

Hvor har du dette fra? Hvor mange Apriliaer har du skrudd på, og hva har du gjort med dem?

For det første, så eier jeg en Aprilia Sr50 Ditech, og den har jeg skrudd en hel masse på. Har også skrudd på 4 andre scootere før, så jeg har sammenligningsgrunnlag. På min egen Aprilia er det meste skrudd på, bare at jeg har latt sylinder, stempel, veiv være i fred.

 

Har også skrudd på RX og RS. RX var rimelig grei å skru på, der byttet jeg pakninger.

 

RS syns jeg var ganske så jævlig å skru på for å si det mildt. Der var det clutch som skulle byttes, ble litt klussete å komme til.

 

Kan også nevnes at gutta på verkstedet til MC-deler skyr Aprilia som pesten. - Og det er vel ikke uten grunn?

 

Så, får jeg høre hvor mange Apriliaer DU har skrudd på og hva DU har gjort på dem?

 

Rs har (hadde iallefall) vel samme motorsystem som f.eks motorhispania (a6), så den er ikke noe værre å skru på, faktisk veldig grei å ha med å gjøre. Det er god plass når du får av kåpene, noe som i og for seg er fort gjort. I min tid hadde jeg trimsylinder\forgasser\svane etc på den, og da gjorde den en 110\120 på flat mark. Jeg er 176 høy, og hadde ingen problemer med sittestilling. Litt sliten i ryggen første dagene bare. Dette med at de er balleknusere har jeg aldri opplevd, men en venn som hadde sm rullet over dem støtt og stadig. Det var ikke den aller værste sykkeln å kjøre "offroad" med, men langt ifra den beste. Jeg kom meg da fram..

 

Daniel_91: Hvor mye man må legge seg i svingene har med hvor stor fart man har. .

Hæ? Har jeg skrevet noe om å legge seg i svinger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...