Gå til innhold

Ett døgn med N85


Anbefalte innlegg

Hei . Kan du forklare hvor man gjør dette. Fordi dette tror jeg ikke er mulig på denne.

bruker du aktiv ventemodus så har du fylt hele forsiden med alt formye info. Jeg har da valgt og bruke Ventemodus Tema Lodrett. Det fyller ikke hele skjermen

 

Jeg dekket dette i posten før din.

Opps .

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Smak og behag.. tilvenningsfase...

 

:!: :!: :!: :!: :!: :D:D:tease:

 

Wow.. seriøst? Hvordan tror du man som kunde vil oppleve den frasen fra selger hvis man kom innom og klaget på det kjøpte produktet? Skal love deg at hvis det var et produkt som kostet mer enn en tusenlapp (om det var mobiltelefon eller bil.. whatever) hadde jeg blitt ganske sinna. :mad::hrm::ph34r:

 

Edit: Verb delte seg i småbiter.

Endret av VinterUlv
Lenke til kommentar
Vel og bra at du kan forsvare telefonen med å si at alt er tilvenningsting eller personlige preferanser, men hva for en anmeldelse hadde det vært hvis forfatteren ikke skrev sine egene meninger om telefonen?

Det er greit med personlige preferanser, men en del av de er basert på uvitenhelt om produktet. Prøver poengtere disse i dette innlegget :-)

 

Hehe... så du mener at det vitner om uvitenhet om produktet dersom han synes at f.eks. vibreringen er for høylydt? Han kan jo selvfølgelig, og som du poengterte, skru av vibreringen, men man har vel kanskje ikke lyst til å gå rundt uten vibrering på telefonen sin? Det at vibreringen er for høylydt er etter hans mening et dårlig design, dårlig design er absolutt noe som trekkes frem i en test eller en oppsummering av et produkt.

 

Eneste saken jeg ser at mer kunnskaper kunne hjulpet på var dette med mulighet for firmware-oppdatering for å fikse BT...

Lenke til kommentar
Hehe... så du mener at det vitner om uvitenhet om produktet dersom han synes at f.eks. vibreringen er for høylydt?

Jeg skrev: "en del av de er basert på uvitenhelt om produktet" og disse punktene utdypet jeg senere i tråden :-)

 

Han kan jo selvfølgelig, og som du poengterte, skru av vibreringen, men man har vel kanskje ikke lyst til å gå rundt uten vibrering på telefonen sin? Det at vibreringen er for høylydt er etter hans mening et dårlig design, dårlig design er absolutt noe som trekkes frem i en test eller en oppsummering av et produkt.

Nivået av vibrering kan også styres fra firmware og kan hende blir justert ved første oppdatering. Sitter selv med en N85 nå og registrerer at den sikkert kan gi kvinner mer enn bare en telefonsamtale ;)

Lenke til kommentar
* Telefonen er slarkete i sliden, både når den er utslått og i normalposisjon.

N85 "gir etter" litt når du trykker midt på tlf i utslått tilstand. Dette blir smak og behag og er ikke en produksjonsfeil.

Tråden er en lesertest. Smak og behag - falt ikke i hans behag. Ugyldig.

* Tastene er grusomme, særlig tasteclusteret på forsiden. Det numeriske tastaturet får såvidt godkjent karakter.

Dette et også smak og behag. Tilvenningsfase.

 

Igjen, dette er en lesertest - en brukerundersøkelse, om du så vil. Dette falt tydelig og klart IKKE til hans "smak og behag". Tilvenningsfase eller ei; ugyldig.

 

* Vibreringen er så høylytt at det virker som om telefonen skal riste i stykker.

Dette et også smak og behag. Tilvenningsfase. Slå den av? ;-)

 

En funksjon laget direkte for håndholdte telefoner og er en nødvendighet i dagens samfunn burde IKKE måtte "slås av". Trådstarter, som mange andre, mener dette er for gale. Å slå den av er eneste valg. Ikke noe "smak og behag".

 

Jeg hadde tenkt at N85 skulle erstatte min E65

Etterfølgeren til E65 er E66 og ikke N85.

N-serie er for primært for underholdning

E-serie er primært for jobb

 

NB! Trenger du tips/hjelp med din N85, møt opp på Elkjøp Megastore på Lørenskog neste uke mellom 15 og 20.

Eventuelt ta kontakt via *unødvendig reklame*

 

Brukeren ønsket seg en avtager til sin Nokia E-series 65 men falt ikke under "erstatter". Enten det måtte være en E-series telefon eller en N-, så kan en telefon være erstatter. Argumentet er det samme som å si at en Audi A4 Limousine ikke kan være erstatter for Audi A4 Avant da Avant er stasjonsvogn.

 

 

Dog, brukeren har bare hatt telefonen i en dag. Smak og behag kan ta over et døgn. Mine innlegg kan sees som både ugyldig men samtidig gyldig.

 

Jeg synes Ole Irgens (trådstarter) burde ha latt vær å laget en tråd etter knapt et døgn. Anmeldelser kommer ikke ut dagen etterpå, men på den andre siden så kan det også si at produktet falt bort fra det leseren håpte, og ønsket seg, slik at det umiddelbart ble et dårlig kjøp.

 

Ole Irgens, jeg anbefaler deg selv en E71. Bare ikke knus den slik sin sønn gjorde med sin iPhone. :tease:

 

Mvh,

Carl R.

Lenke til kommentar
Tråden er en lesertest. Smak og behag - falt ikke i hans behag. Ugyldig.

I ettertid ser jeg meg enig i dette :-)

 

Igjen, dette er en lesertest - en brukerundersøkelse, om du så vil. Dette falt tydelig og klart IKKE til hans "smak og behag". Tilvenningsfase eller ei; ugyldig.

Igjen, i ettertid ser jeg meg enig i dette :-)

 

En funksjon laget direkte for håndholdte telefoner og er en nødvendighet i dagens samfunn burde IKKE måtte "slås av". Trådstarter, som mange andre, mener dette er for gale. Å slå den av er eneste valg. Ikke noe "smak og behag".

Var for rask på avtrekkeren her også. Er man avhengig av virbrasjon på mobilen er selvfølgelig ikke et alternativ å slå den av, men i motsetning til de to første kan dette rettes via firmware.

 

Brukeren ønsket seg en avtager til sin Nokia E-series 65 men falt ikke under "erstatter". Enten det måtte være en E-series telefon eller en N-, så kan en telefon være erstatter. Argumentet er det samme som å si at en Audi A4 Limousine ikke kan være erstatter for Audi A4 Avant da Avant er stasjonsvogn.

Du har forsåvidt rett her også, men som du vet handler mange ny mobil uten å sammenligne eget bruksområde med telefonens. Man bør alltid få tatt på og trykket litt, samt forhørt seg med en fagforhandler før man kjøper.

 

Jeg synes Ole Irgens (trådstarter) burde ha latt vær å laget en tråd etter knapt et døgn. Anmeldelser kommer ikke ut dagen etterpå, men på den andre siden så kan det også si at produktet falt bort fra det leseren håpte, og ønsket seg, slik at det umiddelbart ble et dårlig kjøp.

Delvis enig meg deg her. Litt tidlig ute, men det er hans førsteinntrykk som er faktoren her.

Jeg snakker daglig med Symbian brukere (eldre og ny versjon) og fellesnevneren er lite eller ingen kunnskap om mulighetene med nettopp denne familien av mobiler. Noen av trådstarters erfaringer hadde kanskje vært formulert anderledes hvis han viste manglene enkelt kunne utbedres :-)

Lenke til kommentar

Enkelte i denne tråden har svært vanskelig for å svelge det faktum at denne telefonen rett og slett er under pari. skjønner at det smerter et Nokiahjerte når noen kritiserer deres nye hjertebarn. Svaret på kritikken som blir gitt i enkelte tråder her er akkurat like personavhengige som trådstarters oppfatning, så hvorfor skulle noen legge mer vekt på dem enn på trådstarter? Nei, dette er tydeligvis en ny "mandags"mobil fra Nokia, og ingenting å forsvare.

Og takk til trådstarter for at du delte dine erfaringer med oss andre. Det blir lettere for meg å "diskvalifisere" denne, når noen spør meg om råd til kjøp av ny mobiltelefon.

Lenke til kommentar
Enkelte i denne tråden har svært vanskelig for å svelge det faktum at denne telefonen rett og slett er under pari. skjønner at det smerter et Nokiahjerte når noen kritiserer deres nye hjertebarn. Svaret på kritikken som blir gitt i enkelte tråder her er akkurat like personavhengige som trådstarters oppfatning, så hvorfor skulle noen legge mer vekt på dem enn på trådstarter? Nei, dette er tydeligvis en ny "mandags"mobil fra Nokia, og ingenting å forsvare.

Og takk til trådstarter for at du delte dine erfaringer med oss andre. Det blir lettere for meg å "diskvalifisere" denne, når noen spør meg om råd til kjøp av ny mobiltelefon.

 

Det skal ikke mer til en, en persons erfaring før du diskvalifisere.. Jeg personlig ville nok ventet på en skikkelig test fra Amobil eller Mobilen før jeg diskvalifiserte denne mobilen for en bekjent/kunde.. men jeg er jo nøytral til hvilket merke som produserer telefonen..

Lenke til kommentar

GSMarena.com ser ut til å være fornøyde med den også.

 

poe: At en person er misfornøyd med en telefon etter ett døgn med den, er jo like empirisk interessant som at jeg syntes at SE Xperia var altfor treg og hadde lite nytt i forhold til jobbtelefonen min HTC Touch Pro, etter tre timers trykking på den i forrige uke.

 

Har forvørig ingen interesse i N85, men det ser ut som en ok telefon i forhold til mye av det Nokia tilbyr for tiden.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor trådstarter er så missfornøyd med N85. Slark, knirking, hakking i menyer og ellers dårlige løsninger er jo som forventet av en ny Nokia. Men den har jo 3,5mm jack ;)

 

Helt enig. Synes trådstarter skal kjøpe seg en SE så han forstår hva han går glipp av! Da kommer han til å sette pris på sin Nokia etterpå, uansett hvor mye galt det nå skulle vært med den.

Lenke til kommentar

Enkelte innlegg er blitt redigert grunnet overdreven eller feil bruk av quotefunksjon. Vær vennlig å passe på å quote det du svarer på og ikke mer enn det. I utgangspunktet skal man ikke quote mer enn maks to innlegg bakover. Dette for å gjøre det mest mulig oversiktlig. Ved quoting av veldig mye tekst, eller om bruker finner det nødvendig å quote flere innlegg bakover så oppfordres man til å bruke skjul funksjonen.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor trådstarter er så missfornøyd med N85. Slark, knirking, hakking i menyer og ellers dårlige løsninger er jo som forventet av en ny Nokia. Men den har jo 3,5mm jack ;)

 

Helt enig. Synes trådstarter skal kjøpe seg en SE så han forstår hva han går glipp av!

 

Tja, han kan jo også prøve en HTC, Samsung, iPhone, Moto, eller Lg. Alt annet vil vel egentlig ose kvalitet sammenlignet med Nokia. Men morsomt å se at du endelig har tatt til fornuft, og er enig med meg ;)

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor trådstarter er så missfornøyd med N85. Slark, knirking, hakking i menyer og ellers dårlige løsninger er jo som forventet av en ny Nokia. Men den har jo 3,5mm jack ;)

 

Helt enig. Synes trådstarter skal kjøpe seg en SE så han forstår hva han går glipp av!

 

Tja, han kan jo også prøve en HTC, Samsung, iPhone, Moto, eller Lg. Alt annet vil vel egentlig ose kvalitet sammenlignet med Nokia. Men morsomt å se at du endelig har tatt til fornuft, og er enig med meg ;)

 

Helt enig, prøv en Sony Ericsson! :yes: På den annen side. Må du ha en Nokia, kjøp enten E66 eller E71. De ser meget gode ut som business-telefoner og de er godt bygd!!!

 

Jeg personlig skal kjøpe Sony Ericsson Xperia X1 når den kommer med norske taster. Dette ser ut som en meget god telefon i mine øyne og til mitt bruk. Jobb og underholdning...

Endret av hamrek
Lenke til kommentar

Viser seg at amobil ikke var uproffe da de viet førstesideplass til en brukertest på et forum, sånn for de som mente det. amobil driver jo en service for forbrukerene når de tester telefoner. Når de da velger å gjøre lesere observante på en lesertest fordi de mener at den inneholder erfaringer, som de etter alt å dømme er enig i, om en telefon som i aller høyeste grad er relevante for potensielle kjøpere, så synes jeg personlig det blir dumt at folk skal prøve å svartmale dette

Lenke til kommentar
Hehe... så du mener at det vitner om uvitenhet om produktet dersom han synes at f.eks. vibreringen er for høylydt?

Jeg skrev: "en del av de er basert på uvitenhelt om produktet" og disse punktene utdypet jeg senere i tråden :-)

 

- og jeg ser at du har gått tilbake på nesten alle punktene der du opprinnelig kritiserte meg for å være "uvitende" om mobilen. Det kunne være interessant om du oppsummerte din kritikk av min omtale av N85, der du er tydelig på de punktene som du faktisk er enig i er betydelige svakheter ved telefonen, og hvilke som er min angivelige "uvitenhet".

 

Mvh

 

Ole Irgens

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...