Gå til innhold

Gaaah. The Matrix Reloaded Soundtrack & Score


Lch

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I alle fall Rage Against The Machine..

Det var en god følelse i slutten av 1eren med RATM i alle fall!

 

Men all denne helsikkens nu-metalen... Liker ikke det..

 

Nåja, RATM er jo en av numetalens gudfedre. ;)

 

Kebab: Flopp? Bah. Husk at brødrene W hadde trilogien klar før de lagde The Matrix. Dette er ingen standard oppfølger, det er del 2 av superhelttrilogien.

Lenke til kommentar
I alle fall Rage Against The Machine..

Det var en god følelse i slutten av 1eren med RATM i alle fall!

 

Men all denne helsikkens nu-metalen... Liker ikke det..

 

Nåja, RATM er jo en av numetalens gudfedre. ;)

 

Kebab: Flopp? Bah. Husk at brødrene W hadde trilogien klar før de lagde The Matrix. Dette er ingen standard oppfølger, det er del 2 av superhelttrilogien.

Får håpe det

Lenke til kommentar
Kebab: Flopp? Bah. Husk at brødrene W hadde trilogien klar før de lagde The Matrix. Dette er ingen standard oppfølger, det er del 2 av superhelttrilogien.

DEt er bare piss ... The matrix ble laget som en vente film .. ingen ante at den skulle bli så populær .. derfor har det tatt så lang tid før Nr2 kommer ..

Lenke til kommentar

neineinei kebab, det er en trilogi, har alltid vært en trilogi, og skulle fra starten av bli en trilogi :) (forresten, har du sett The Matrix: Revisited? Der ser du jo at de spiller inn 2`ern og starten på 3`ern (selvfølgelig uten og avsløre noe av de..) før 1`ern er ferdig!

Så det så :)

Lenke til kommentar

DEt er bare piss ...   The matrix ble laget som en vente film ..  ingen ante at den skulle bli så populær .. derfor har det tatt så lang tid før Nr2 kommer ..

 

Du tar skammelig feil. Brødrene W hadde hele greia klar før de lagde Bound. Den måtte de lage for å bevise at de faktisk kunne lage film. Se The Matrix: Revisited eller les litt om dem.

Lenke til kommentar

VISSTE at linkin park kom til å være en del av soundtracket!  

 

Eh? For håpe at 'låten' de har på platen, kommer etter både rulletekst og Revolutions-traileren. :p

 

Ja, du leste riktig. Det følger en trailer for Revolutions etter rulleteksten på Reloaded.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Okidoki, der var The Matrix Reloaded OST i hus, to fiiiine cder. :)

 

Jeg tenkte jeg kunne skrive et par ord om det. Først får jeg komme ut av skapet og si at jeg er en ihuga scorefan. Score er selve filmmusikken, den som en eller annen komponist skriver. Eksempler er James Horner, Danny Elfman, John Williams og Hans Zimmer. Tenk bare på Star Wars-musikken, f.eks The Imperial March.

 

Jeg har både soundtracket og scoren fra The Matrix, da kom de ut på separate cder. Her er det en blanding, dessverre. Jeg ville gjerne hatt en cd med separat score.

 

Disc 1

01. Linkin Park - Session

 

Jeg er ingen fan av Linkin Park, men denne låten høres absolutt ikke ut som det andre jeg har hørt av dem. Instrumentalt og veldig snodig. Faktisk ganske kul. Like overrasket av denne som jeg ble av Rob D - Clubbed To Death på Matrix-soundtracket. Kommer til å dabbe med hodet hvis jeg hører denne på kino. Vanskelig å få den til å passe inn en plass i filmen, dog.

 

02. Marilyn Manson - This Is the New Shit

 

Hva skal man si. Standard Marilyn Manson. Ingen sommerhit, akkurat. Platte tekster, og i det hele tatt en nokså kjip affære. Refrenget er den kuleste delen.

 

03. Rob Zombie - Reload

 

Han bruker vokoder på vokalen her og der. Ellers er den ganske tøff. Vokoder takler jeg ikke. Takk og farvel.

 

04. Rob D - Furious Angels

 

Eh? Hva? Dette høres jo nesten ut som Clubbed To Death, bare remikset og tweaket litt? Skuffet, SKUFFET!

 

05. Deftones - Lucky You

 

For de som ikke kjenner til Deftones, så kan man kanskje si at de, i tillegg til f.eks Anthrax, RATM og KoRn, er opphavet til numetal. Kjip og kjedelig låt med sytete vokal.

 

06. Team Sleep - Passportal

 

Rolig instrumental med litt hardere partier inni mellom. Nokså svevende drømmelåt. Kul.

 

07. P.O.D. - Sleeping Awake

 

Pføy, tenkte jeg når jeg så POD på tracklisten. Det er faktisk ikke så galt. Refrenget er egentlig ganske fengende. Jeg nynner faktisk på det av og til.

*hm hm dreeaming of ziooon awake hm hmm*

(skamme seg)

 

Videoen finnes på Matrix-hjemmesiden, forresten.

 

08. UnLoco - Bruises

 

Aldri hørt om dem. Høres ut som om de vil gjøre Deftones-låta på Matrix-soundtracket på nytt. Vel, nesten.

 

09. Rage Against The Machine - Calm Like A Bomb

 

RATM. 'Nuff said. Har du ikke en skive med RATM, gå og kjøp en nå. Nå!

 

10. Oakenfold - Dread Rock

 

Bah. Trancydancy. Ikke særlig fan av slikt.

 

11. Fluke - Zion

 

Fluke har en absurd bra låt som heter Atom Bomb (noen husker kanskje den fra Playstation-spillet Wipeout). Denne er ikke like bra, men helt grei.

 

12. Dave Matthews - When The World Ends

 

Ikke hørt om denne karen heller. Sikkert låten som slutter av filmen.

 

Disc 2

01. Don Davis - Main Title

 

Jihaaaad! Frysninger. :)

Skummel og dramatisk, med frenetiske strykere. Dette liker jeg. Må spilles høyt.

 

02. Don Davis - Trinity Dream

 

Se over, bare med frenetiske blåsere.

 

03. Juno Reactor - Tea House

 

Ligner på musikken fra Morpheus vs Neo-treningen i Matrix, sikkert gjort med overlegg. Dette klippet ligger også en plass på internett. Jeg skal ikke spoile noe, men klippet er ganske tøft, i likhet med dette sporet.

 

04. Rob D - Chateau

 

Litt James Bondy. Ikke en stor fan. Blir sikkert tøffere å lytte til etter filmen. Der skjer mye snacks i slottet.

 

05. Juno Reactor vs Don Davis - Mona Lisa Overdrive

 

Jeg skjønner meg ikke på dette. Nettopp derfor jeg ville ha score på egen cd, urørt av tranceheads...

 

06. Don Davis vs. Juno Reactor - Burly Brawl

 

Se over. Denne er mye tøffere, dog. Blir sikkert tøffetøff på kino. De som vet hva Burly Brawl er, vet nok hva jeg mener. ;)

 

07. Don Davis - Reloaded Suite

 

17m 35s med score. Veldig, veldig fint. Det kunne tross alt vært verre.

 

Alt i alt: For de spesielt interesserte (meg) og fansen (meg igjen :) ), i grunn. Lytt før du kjøper, om ikke annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...