Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mac går i svart etter en XP installasjon


Anbefalte innlegg

Jeg partireserte disken min til 200 GB til Mac OS X, og 32 (Standard) til Windows.

Så satte jeg i XP Home Edition CD`en i dataen.

Dermed valgte jeg partiresert disk nummer 3, der det sto bootcamp.

Når installasjonen var ferdig så skrudde Macen seg av, og startet igjen med svart skjerm.

Det går heller ikke ann å ta ut cd`en til XP ut av Macen.

 

Svart skjerm med en blinkene strek, og det går ikke ann å ta ut CDen.

 

Hva gjør jeg nå?

Endret av TeknoMagasinet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjønte ikke helt hva du mente her. Partisjonerte du en 200GB harddisk med både Mac OS X og Windows? Fint om du utdyper litt.

 

Jeg partisjonerte disken på macen med en fordeling på 200 GB til Mac OS X og 32 til Windows.

 

Så installerte jeg windows, og dermed så vil ikke cden ut.

 

Skjermen er svart med en blinkene hvit strek oppe i hjørnet.

 

Jeg kommer ikke lenger uansett hva jeg gjør. Kan ikke bruke maskinen.

Lenke til kommentar

det som har skjedd er at den ikke har fått installert XP riktig, og venter på at den skal starte, default action er å boote Bootcamp-installeringen.

 

 

hold inne "alt" når du starter maskinen, så får du velge hvilket OS du skal starte...

 

ang XP i bootcamp, så er det en liten partisjon du må fjerne for å få det til å fungere... er ei stund siden jeg gjorde dette selv, men se litt på mac1.no for mer informajson og hjelp med maskinen :)

 

håper du finner ut av dette

 

 

edit: la til første avsnitt etter å ha tenkt meg litt om

Endret av morvag
Lenke til kommentar
det som har skjedd er at den ikke har fått installert XP riktig, og venter på at den skal starte, default action er å boote Bootcamp-installeringen.

 

 

hold inne "alt" når du starter maskinen, så får du velge hvilket OS du skal starte...

 

ang XP i bootcamp, så er det en liten partisjon du må fjerne for å få det til å fungere... er ei stund siden jeg gjorde dette selv, men se litt på mac1.no for mer informajson og hjelp med maskinen :)

 

håper du finner ut av dette

 

 

edit: la til første avsnitt etter å ha tenkt meg litt om

 

Dette tror jeg vil medføre riktighet. Etter at du har installert win. vil den automatisk boote i Windows, og siden alt ikke har gått helt riktig for seg under installasjonen vil den sansynligvis ikke bote i xp. Hold inne alt og velg mac osx. Da kan du ut cden, slette partisjonen og prøve pånytt.

Endret av kakesjef
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...