Gå til innhold

Gjorde en test på en dame. Har hun førerkort?


twisted_

Anbefalte innlegg

Hvorfor tvile på at noen har førerkort egentlig? Det er ikke akkurat så veldig spesielt....

 

Noe av årsaken til at jeg tviler er at jeg ikke vet om hun oppgir riktig alder. Hun virker flere år yngre. Dessuten vet jeg ikke om hun tør å kjøre bil.

 

Har opprettet andre tråder om henne også, og fått støtte på at hun muligens lyver om hvor hun kommer fra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger man være programmerer, systemdesigner, elektronikk ingeniør, ha mastergrad innen digital signalbehandling for å bruke en mp3 spiller og ha meninger om den ?

 

 

Trenger man inngående kjennskap til den tekniske oppbygningen for å kjøre bil ?

 

 

Det er mye viktigere at man lærer seg trafikkreglene og oppfører seg skikkelig i trafikken en at man kan masse idiotiske puggeting som man aldri får bruk for.

 

 

I dag finnes det faktisk bilprodusenter som vil (prøve seg på å) nekte deg reklamasjon dersom du har gjort noe så elementært som å skifte olje selv. Det er en mannsalder siden veien til førerkortet ble skrevet, det må man ha i bakhode når man leser.

Lenke til kommentar

Hvis ei varsellampe på bilen min blinker rødt har jeg fått beskjed, av leverandør, om å kjøre tilside og ringe et nummer. Da kommer det noen fine Audi-folk og ordner det, og jeg får låne bil imens.

Tekniske greier med bilen har jeg ikke stor greie på, men bor heldigvis (og deler bil med) sammen med en som jobber hos en bilforhandler.

Lenke til kommentar
Trenger man være programmerer, systemdesigner, elektronikk ingeniør, ha mastergrad innen digital signalbehandling for å bruke en mp3 spiller og ha meninger om den ?

Nei, men heller ingen relevans til tema.

 

Trenger man inngående kjennskap til den tekniske oppbygningen for å kjøre bil ?

 

Burde kunne foreta sikkerhetskontroll, i hvert fall noen

 

Det er mye viktigere at man lærer seg trafikkreglene og oppfører seg skikkelig i trafikken en at man kan masse idiotiske puggeting som man aldri får bruk for.

 

Kjøring er definitivt viktigst, men dette er ikke idiotiske puggeting.

 

 

I dag finnes det faktisk bilprodusenter som vil (prøve seg på å) nekte deg reklamasjon dersom du har gjort noe så elementært som å skifte olje selv.

Dem om det, tvilsomt om de har noe de skulle sagt hvis man har gjort det på en forsvarlig måte.

 

Det er en mannsalder siden veien til førerkortet ble skrevet, det må man ha i bakhode når man leser.

 

Jeg har ikke vist til noen bok.

 

 

Hvis ei varsellampe på bilen min blinker rødt har jeg fått beskjed, av leverandør, om å kjøre tilside og ringe et nummer. Da kommer det noen fine Audi-folk og ordner det, og jeg får låne bil imens.

Tekniske greier med bilen har jeg ikke stor greie på, men bor heldigvis (og deler bil med) sammen med en som jobber hos en bilforhandler.

 

Du må være en morsom kunde å ha, hvis varsellampa lyser når du setter på brekket.

Lenke til kommentar
Ingen relevans for tema ?

 

Du trenger eksakt like lite kjennskap til en bil for å kunne bruke denne sikkert å riktig i dag som du trenger kjennskap til en mp3 spiller.

 

Det du trenger kjennskap til er trafikkregler og normal oppførsel i trafikken, ikke bilens tekniske oppbygning.

 

Hvilke likhetstrekk er det du finner da?

 

Man må ikke ha noe førerkort for å bruke mp3-spiller, og det er heller ingen krav om sikkerhetskontroll.

 

Du trenger faktisk noe tekniske kunnskaper om bilen, som vi har vært inne på.

Endret av twisted_
Lenke til kommentar
Har opprettet andre tråder om henne også, og fått støtte på at hun muligens lyver om hvor hun kommer fra.

Hyggelig fyr, du. Diskuterer med ei dame og oppretter tråder der du omtaler henne som løgner.

 

Ut fra dette konkluderer jeg at du ikke har lest og samtykket i betingelsene fra din nettleverandør om nettikette, og du ikke har tilgang til nettet. Allikevel klarer du å poste dette her, hvordan kan det henge sammen? ;)

Lenke til kommentar
Ingen relevans for tema ?

 

Du trenger eksakt like lite kjennskap til en bil for å kunne bruke denne sikkert å riktig i dag som du trenger kjennskap til en mp3 spiller.

 

Det du trenger kjennskap til er trafikkregler og normal oppførsel i trafikken, ikke bilens tekniske oppbygning.

 

Hvilke likhetstrekk er det du finner da?

 

Man må ikke ha noe førerkort for å bruke mp3-spiller, og det er heller ingen krav om sikkerhetskontroll.

 

Du trenger faktisk noe tekniske kunnskaper om bilen, som vi har vært inne på.

 

Hvilke tekniske kunnskaper trenger du utenom å vite at gassen er spol forover, bremsen er senere avspilling, giret er equalizer, og rattet er navigeringshjulet/spaken/knappene. For å kunne stille på equalizer må du holde menyknapp inne (clutch).

 

Det er faktisk ikke noe krav om sikkerhetskontroll for å ta førerkort, du roter i kortene. Sikkerhetskontroll er noe du kan bli spurt om, men klarer du det ikke styrker du ikke automatisk. Jeg ble spurt hvordan klimaanlegget virket jeg under min oppkjøring. Jeg sa.. nei denne bilen er så moderne at alt ordner seg av seg selv, dessuten har kjørelærer sakt at jeg ikke skal røre noe da han ikke vet hvordan han skal stille det inn igjen. Sensor sa... Ja hva vil du gjøre hvis jeg fryser da. Nei da får du bare fryse sa jeg.. eller så kan du trykke på hvilke kanpper du vil for meg.

 

En rundtur senere satt jeg med førerkotet i fanget ;)

Lenke til kommentar
Noe av årsaken til at jeg tviler er at jeg ikke vet om hun oppgir riktig alder. Hun virker flere år yngre. Dessuten vet jeg ikke om hun tør å kjøre bil.

 

Fikk en god latter av denne tråden :)

 

Kjenner mange som ikke vet NOENTING om bil, men som allikavel har lappen.

Redd du har dratt med deg en fjortenåring hjem fra byn nå? :p

Endret av Psykopatisk Kaffelefse
Lenke til kommentar
Har opprettet andre tråder om henne også, og fått støtte på at hun muligens lyver om hvor hun kommer fra.

Hyggelig fyr, du. Diskuterer med ei dame og oppretter tråder der du omtaler henne som løgner.

 

Ut fra dette konkluderer jeg at du ikke har lest og samtykket i betingelsene fra din nettleverandør om nettikette, og du ikke har tilgang til nettet. Allikevel klarer du å poste dette her, hvordan kan det henge sammen? ;)

 

Nei, det er litt av et mysterium. Jeg har ikke gjort noe galt i det hele tatt, men det er vel utenfor din fatteevne.

 

Det er faktisk ikke noe krav om sikkerhetskontroll for å ta førerkort, du roter i kortene. Sikkerhetskontroll er noe du kan bli spurt om, men klarer du det ikke styrker du ikke automatisk.

 

Du må prøve å følge med. Jeg har sagt at man ikke nødvendigvis stryker pga mangelfull sikkerhetskontroll.

Lenke til kommentar
Er vel samme for deg om hun har lappen eller ikke?

Hvorfor lage så stor sak ut av det? Du kan jo bare spørre henne rett ut om hun faktisk har billappen istedet for å poste msn loggen av deg og henne her på forumet. :)

 

Det er det samme for meg, og det har jeg allerede sagt. Du må også prøve å holde track.

 

Be nettflørten din om å vise lappen på webcam.

 

Ville vært lurt, takk for tipset...

 

tja, må bare...

 

kan mora di svaret på "hvis varsellampa i bilen lyser og vi VET at det IKKE er noe galt med noen av bremsekretsene, hva er da grunnen til at den lyser?"

 

Ganske sannsynlig, ja.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...