Gå til innhold

Ekstremt lav FPS i CoD4 med HD 4870


swengjen

Anbefalte innlegg

Jeg hadde et 7950GX2-kort som tok kvelden her om dagen (bekreftet at det var GPU ved å installere et lånt kort). Hadde ikke akkurat planlagt ny pc nå, men jeg bestilte et nytt HD 4870 GS.

 

PC’en ser ut til å funke fint utenom i COD4. Online i COD4 får jeg maks 15 FPS!!! Har da skrudd av alt og satt oppløsning 800x600! :no: Det rare er at single-player ser ut til å funke greit på 1680x1050, uten at jeg har målt FPS der.

 

Har testa noen andre ting:

- 3dmark06: 9428 poeng. Stemmer vel bra med CPU’en min.

- HL2 stress test: ca. 75 FPS. Noe lavt? Denner er vel CPU-hungrig...

- Crysis demo GPU test: 35 FPS. Stemmer bra sammenlignet med 7950GX2

- BF2-funker greit online med FPS rundt 60

 

I BF2142 blir jeg kicka pga punkbuster. Feilmeldingen var noe med ”handshaking failure” på punkbusterB. Tror vel ikke dette har sammenheng med COD4-problemet… :hmm:

 

Dette har jeg prøvd:

- Nye drivere til GPU. Har prøvd CD’en som fulge med, 8.7 og 8.10.

- Rename config-fila i COD4 MP for å få lagd en ny

- Sjekka for hardware konflikter - ingen

- Kraftforsyningen til kortet (kommer nå via PCIe-koblingen i PSU, og to 4-pins kontakter via molex)

 

Nå begynner jeg å bli desperat!!! Eneste jeg kan komme på nå er ny installasjon av XP. Noen som har noen tips?

 

PS! For hardware se profilen min.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Står COD4 forsatt stillt inn til å bruke "dual video card" eller noe sånt? Er et valg som heter dette i spillet.

Har hatt problemer med at jeg får 16fps i cod4 med 9800gx2, men det var etter jeg alt+tab ut av spillet.

 

Er nok et eller annet med instillingene dine i cod4 eller i skjermkort driveren. Nøyaktig hva er vanskelig å si. Ville prøvd å slette profilene i cod som definerer grafikk instillinger, er usikker på om det er config_må som styrer dette.

Pass på at antialising instillingene i catalyst control center står til "application controlled" eller hva det heter.

 

Tror jeg også har hatt dette problemet selv, men husker ikke løsning dessverre.

Du skal uansett klare å kjøre spillet på ganske så høye instillinger med ditt oppsett.

Lenke til kommentar

Takk for tips MiRaCL! Skal sjekke de tingene senere i dag, men er rimelig sikker på at den ikke er stilt inn på ”Dual Video Card”. Tenker vel også jeg tar en formattering i kveld.

 

Når det gjelder hva man kan vente seg av ytelse med en eldre CPU kom jeg over denne testen:

 

http://www.tomshardware.co.uk/athlon-gamin...w-31395-13.html

 

Her har de altså testet litt eldre s939 AMD X2 CPU'er mot nyere skjermkort. Interessant lesning for oss som fortsatt sitter igjen med s939. ;) Riktignok 4850, men gir en god indikasjon. Uansett, jeg skal altså ikke ha noe problem med å kjøre høy oppløsning på max. detaljer.

Lenke til kommentar

Hvis noen der ute skulle være interessert i hvordan dette endte så hjalp det godt med en frisk installasjon av XP! :w00t:

 

Aner ikke hva det kan ha vært, men av en eller annen grunn får jeg opp mye bedre ping i serverbrowseren til CoD4. Hadde ganske høy ping på over 150 på de fleste serverne tidligere, mens jeg nå har langt flere rundt 50. Kan det ha vært problemer med nettverkskort? Konflikt med min nye GPU? Får jeg sannsynligvis aldri vite... ;)

 

EDIT: Sjekket forøvrig det du foreslo MiRaCL, uten resultat...

Endret av swengjen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...