Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lav fps i WoW, med HD 4870


Anbefalte innlegg

Hei,

 

som nevnt i trådtittel, har jeg et fps-problem i WoW. Jeg har en stabil fps på rundt 35-40, noe jeg mener er altfor lavt til å være et av de kraftigste skjermkortene på markedet. Jeg får i ny og ne en fps-drop ned mot 15 fps. Jeg har prøvd å sette ned video settings i wow, slå av AA og veldig mange andre ting, men ingen ser ut til å funke. Kan nevne at jeg ikke har tilsvarende problemer i noen andre spill/programmer, og at blant annet CS: Source kjører glatt.

 

Bruker de nyeste Catalyst-driverne, og kjører Windows XP SP3.

 

Specs:

ATi HD 4870

Intel C2D E6600 @ 3.2 GHz

OCZ PC6400 4-5-4-15 2 GB

 

 

På forhånd takk for svar.

Endret av Craves
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pga at blizzard akkurat har lansert noen nye grafikk oppdateringer, så er ikke alt 100% working enda. Jeg hørte at pga wotlk grafikken så vil man kunne merke lavere fps enn hva man vanligvis ville hatt. Dette er seff noe de hotfixer. Bare gi litt tid.
Kan for så vidt nevne at det også var sånn før patchen.
Lenke til kommentar
Jeg har et 9800GTX kort, og det hender også her at FPS dropper ned mot 10-15, men stort sett ligger det ganske stabilt på 50-120 litt ann på området..

Har du prøvd å endre ytelsesinnstillingene til skjermkortet inne på Catalyst? (eller er det bare Nvidia som har denne funksjonen?)

 

10-15?????? Sitter med et 8800 GTS 512, og har aldri vært i nærheten av så lav fps.

Lenke til kommentar

Nå har ikkje jeg spillt WOW noen gang, men kan det tenkes at 2 gb ram er litt lite med et spill som dette? Er jo ganske mange spillere på skjermen til tider..

 

Ellers så kan det jo være greitt å sjekke bakgrunsprosesser i windows. Kan jo tenkes at du har masse jalla ting som kjører i bakgrunnen.

Lenke til kommentar
Nå har ikkje jeg spillt WOW noen gang, men kan det tenkes at 2 gb ram er litt lite med et spill som dette? Er jo ganske mange spillere på skjermen til tider..

 

Ellers så kan det jo være greitt å sjekke bakgrunsprosesser i windows. Kan jo tenkes at du har masse jalla ting som kjører i bakgrunnen.

Har kjørt wow glatt med en 3-4 år gammel pc med 1 gb ram og gammelt agp skjermkort.

Så tror ikke rammen er problemet i denne sammenhengen.

Høres ut som et software problem.

Endret av bOnka
Lenke til kommentar
Nå har ikkje jeg spillt WOW noen gang, men kan det tenkes at 2 gb ram er litt lite med et spill som dette? Er jo ganske mange spillere på skjermen til tider..

 

Ellers så kan det jo være greitt å sjekke bakgrunsprosesser i windows. Kan jo tenkes at du har masse jalla ting som kjører i bakgrunnen.

Har kjørt wow glatt med en 3-4 år gammel pc med 1 gb ram og gammelt agp skjermkort.

Så tror ikke rammen er problemet i denne sammenhengen.

Høres ut som et software problem.

Noen forslag til hva slags software som kan forårsake problemet? Ble litt forbedret da jeg senket videosettings til medium, men fortsatt ikke i nærheten av hva den bør yte.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2135415

Har HD4870x2 selv og merker at wow ikke henger helt med i svingene med 8x AA.

Tror ikke det har noe spesielt med grafikkortet å gjøre, skylder på dårlig kodet spill / ustabile drivere.

Kjører fallout3/crysis2/farcry2/red alert3 med alt på maks, så tviler på at et gammelt spill ville krevd så mye ellers.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
@ steammachine: WoW har ikke support for Crossfire så du får lik ytelse som om du har 1 3870 :-)

 

ikke for å være slem men jeg trur ikke han har crossfire er nok bare et kort alla 3870x2 :)

3870x2 har internt crossFire så han har crossfire ;)

 

wow utnytter da de "interne" crossfire settingsa for en kolega av meg har klin lik pc som meg utenom at han har 4870x2 og jeg har 4870 han har ca 20-30 fps mere en meg

Lenke til kommentar
@ steammachine: WoW har ikke support for Crossfire så du får lik ytelse som om du har 1 3870 :-)

 

ikke for å være slem men jeg trur ikke han har crossfire er nok bare et kort alla 3870x2 :)

3870x2 har internt crossFire så han har crossfire ;)

 

wow utnytter da de "interne" crossfire settingsa for en kolega av meg har klin lik pc som meg utenom at han har 4870x2 og jeg har 4870 han har ca 20-30 fps mere en meg

 

det kan skyldes andre grunner. har fått bekreftet dette fra blizzard også

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...