Gå til innhold

Guide: Tjen penger med Adsense


Anbefalte innlegg

1) hvis du ser på følgende bilde:

278452.jpeg

 

rød ring = selve annonsen, ja?

grønn firkant = 1x link unit, ja?

 

ellers var resten klart og tydelig.

 

så et nytt spørsmål:

 

- finnes det noen indirekte metoder om hvordan en kan be medlemmene sine klikke på reklamer? :p antar at det ikke er sånt, da alt som heter reklame er strengt forbudt..

 

takker for all hjelpen! :)

 

Bildet ditt er av kun annonsen (en såkalt ad unit). En link unit er en helt separat type annonse, som kun har lenker til diverse Google-søk.

 

Du kan ikke be dine medlemmer klikke på reklamer med Adsense. Da blir kontoen din stengt ganske fort...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Firefox og Adblock for alle penga...

dritavisen og hw.no ser jo ikkje ut med reklame.

 

Litt Of topic den der da vel...

 

Og hvis alle tenkte som deg så ville det snart ikke finnes noen flotte gratis tjenester slik som dette fantastiske forumet og lignende.

 

Det er fint lite som er gratis, og er annonseringen på et fornuftig nivå vil jeg faktisk våge å kalle det for en positiv side ved internett.

 

Man blir informert om ting, og kan velge selv hva man vil gjøre med det.

 

For å gå litt tilbake til hva dette handler om så bør jo Adsense være genialt for sånne reklame hatere som deg..

 

For hvis du leser på en side som omhandler fotoutstyr, så viser nemlig adsense reklame som de tror kan være relevant for deg. Og nettopp derfor mener jeg at adsense like mye er en informasjons deler som en reklamespreder...

 

Oppgrader heller linjen din isteden for å syte for mye.

Men det er helt klart sorte får og sider som drar dette noe langt. Det synes jeg så absolutt ikke hw.no gjør

Endret av R@ge
Lenke til kommentar
1) hvis du ser på følgende bilde:

278452.jpeg

 

rød ring = selve annonsen, ja?

grønn firkant = 1x link unit, ja?

 

ellers var resten klart og tydelig.

 

så et nytt spørsmål:

 

- finnes det noen indirekte metoder om hvordan en kan be medlemmene sine klikke på reklamer? :p antar at det ikke er sånt, da alt som heter reklame er strengt forbudt..

 

takker for all hjelpen! :)

 

Bildet ditt er av kun annonsen (en såkalt ad unit). En link unit er en helt separat type annonse, som kun har lenker til diverse Google-søk.

 

Du kan ikke be dine medlemmer klikke på reklamer med Adsense. Da blir kontoen din stengt ganske fort...

 

ja.. sant nok..

 

men da har eg vel forstått dette riktig:

 

eg kan f.eks ha 2x link units, 2x bilde annonser og 2x ad unit (den som har rød ring på bildet) på én, da følger eg 3+3 regelen sant?? e en smule forvirret over den der eg....

 

https://www.google.com/adsense/support/bin/...ic.py?topic=142 <-- prøvde å se der, men det hjalp meg ikje SÅ meget..

Lenke til kommentar
ja.. sant nok..

 

men da har eg vel forstått dette riktig:

 

eg kan f.eks ha 2x link units, 2x bilde annonser og 2x ad unit (den som har rød ring på bildet) på én, da følger eg 3+3 regelen sant?? e en smule forvirret over den der eg....

 

https://www.google.com/adsense/support/bin/...ic.py?topic=142 <-- prøvde å se der, men det hjalp meg ikje SÅ meget..

 

Nei, dette er ikkje rett. Du kan ha opp til tre bilde- og/eller tekstannonser tilsammen. I tillegg kan du ha opp til tre link units.

 

En ad unit kan vise enten bildeannonser eller tekstannonser (eller begge deler).

Lenke til kommentar

yes.. da tror eg at eg har forstått det her... omsider. :D

 

jeg kan 3 bilde- og/eller tekstannonser på en side, også kan eg ha 3 link units på samme siden, sant? eg kan ikje ha 4 av en også 2 av den andre.. det stemmer, ja? :)

 

også lurer eg på om eg kan ha 3+3 annonser for forum (f.eks www.domene.no/forum) også 3+3 annonser for selve forsiden (f.eks www.domene.no).. går det eller bryter eg TOS da, kanskje?

Lenke til kommentar
yes.. da tror eg at eg har forstått det her... omsider. :D

 

jeg kan 3 bilde- og/eller tekstannonser på en side, også kan eg ha 3 link units på samme siden, sant? eg kan ikje ha 4 av en også 2 av den andre.. det stemmer, ja? :)

Det er korrekt.

også lurer eg på om eg kan ha 3+3 annonser for forum (f.eks www.domene.no/forum) også 3+3 annonser for selve forsiden (f.eks www.domene.no).. går det eller bryter eg TOS da, kanskje?

Du kan ha annonser på så mange plaser du bare vil, så lenge du overholder regelen ovenfor. Aldri mer enn 3+3 på en sidevisning.

Lenke til kommentar
yes.. da tror eg at eg har forstått det her... omsider. :D

 

jeg kan 3 bilde- og/eller tekstannonser på en side, også kan eg ha 3 link units på samme siden, sant? eg kan ikje ha 4 av en også 2 av den andre.. det stemmer, ja? :)

Det er korrekt.

også lurer eg på om eg kan ha 3+3 annonser for forum (f.eks www.domene.no/forum) også 3+3 annonser for selve forsiden (f.eks www.domene.no).. går det eller bryter eg TOS da, kanskje?

Du kan ha annonser på så mange plaser du bare vil, så lenge du overholder regelen ovenfor. Aldri mer enn 3+3 på en sidevisning.

 

herlig herlig! :D så www.domene.no er en side hvor jeg kan ha 3 adsense-enheter + 3 link units, også kan jeg ha www.domene.no/forum hvor jeg kan ha 3 adsense-enheter + 3 link units også en tredje side www.domene.no/informasjon.php hvor jeg kan ha 3+3, sant? flotte greier! :D

Lenke til kommentar
Det er kult med hjemmeside, men om man skal ha "ordentlig" domene må man jo betale for det :thumbdown:

 

er det ingen måte man kan hoste sin egen side via sin egen pc?

Null problem å hoste fra egen PC, må bare sette opp f.eks. Linux med Apache, en del innstillinger og stille inn router til å videresende trafikken til den maskinen. Da vil du kunne skrive inn ekstern-IP-adressen i en nettleser og kunne gå inn på nettsiden din. Så kan det være en idé å kjøpe domene eller sette opp ivertfall et subdomene (f.eks. DynDNS) så folk ikke trenger å huske IP-adressen.

 

Men det spørs om det lønner seg å hoste på denne måten. Det er litt arbeid og det koster for strømmen, pluss trafikken du får i nettet ditt. Kanskje et billig Web-hotell er alternativ?

Lenke til kommentar
Bør en kjøpe et domene for å bruke dette eller fungerer det på slike gratis side også?

 

 

Det funker meget fint på gratis sider. Sjekk hjemmesiden min på profilen jeg har laget. adressen er www.computerbuilding.synthasite.com

 

legg merke til "synthasite" i domene. På synthasite.com kan du lage din egen side og eneste forskjell på dette og "vanlige" domener er den lille ".synthasite" i URL'en

Lenke til kommentar
Er det umulig å bruke adsense hvis man er under 18?

 

Ja visst! Jeg er 14, men har mer reklame på min side enn Viasat4 har i løpet av programmet sitt!

 

Der er lett da, men man får ikke betalt før man har tjent over 100 USD! Og jeg da: med mine 0,5$

 

Om du bruker den derre "synthasite" greien som jeg har gjort er det en egen liten "Google Adsense" under widgetene. Der klipper du inn koden du fikk fra google.

Lenke til kommentar

Du har laget en Google adsnse konto?

 

Da går du til adsense setup-fanen på forsiden din...

Der trykker du på "Adsense for content" og velger "ad unit" og så hva slags reklame du skal ha

 

velg at det derre pisset og trykk "fortsett"

På "Channels" kan du bare gi faen og trykke fortsett

 

Så "submit and get code"

 

 

Så trykker du på den lange teksten ingen forstår og trykker Ctrl + C på tastaturet

Koden skal se slik ut:

<script type="text/javascript"><!--

google_ad_client = "pub-9227742741390593";

/* 728x90, created 11/1/08 */

google_ad_slot = "7425525575";

google_ad_width = 728;

google_ad_height = 90;

//-->

</script>

<script type="text/javascript"

src="http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js">

</script>

 

 

 

Så går du på hjemmesiden din (vet ikke om du bruker synthasite eller hva) og kopierer denne inn under en slags "html-ad"-knapp eller noe sånt

 

OM du er på Synthaste velger du synthasites egne "Google adsense" knapp og limer inn koden der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...