Gå til innhold

Helv.... Komplett, selger bare dr...!!!


123453

Anbefalte innlegg

Jeg har også dårlig erfaring med en eller annen vifte fra Komplett. Har montert vifter og cpuer utallige ganger. Så overtok jeg en Athlon 1000 og en komplett vifte fra en fyr. Og den forpulte søplevifta var jo så fucked opp å sette på KT7A kortet mitt at CPUen daua! Amds cpuer skulle hatt shim fra fabrikken!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel på tide å skille snørr og barter her nå?

Komplett kan da vel ikke noe for at det finnes vellykkede og mindre vellykkede løsninger på festeklips og kjøleblokker?? Ei heller er det vel riktig å gi dem skylden om noen er uheldige / klønete med montering eller demontering? :razz:

 

Kanskje de bør slutte med salg av AMD-prosessorer også, de går jo bare istykker....

Lenke til kommentar

en jeg kjenner skulle sette på kjøler knuste core'en.

bruk shims.

han brant også en 1,4ghz monterte kjøleribbe klemmene feil

Besøk hjemmesiden min der er en knust 1,1ghz på bilder linken, en som knuste core'en så tok broren hans den med ut på gata med hammer og klikka litt.

www.kjøling.cjb.net

Lenke til kommentar

Jeg var veldig redd for å knuse core'n min en periode, så jeg gikk til innkjøp av en shim. Monterte den, og det var like før alt gikk opp i røyk, enten var den for tjukk eller ikke helt flat. Så vidt det var kontakt mellom CPU og HS... Burde ha sjekka detta først kanskje, men nå ligger den godt gjemt i ei skuff, ettersom jeg ikke helt forstår åssen jeg skulle få den helt flat. Ikke noe brekt core ennå :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-23 23:29, Lakesis skrev:

Bare et lite spørsmål:

Hva er shims?

Skal muligens bygge meg en AMD basert PC til våren/sommeren. Trenger jeg shims?



 

En shim er en liten plate man legger mellom cpu og kjøleribbe, slik at kjøleribben får kontakt med hele cpuen i stedet for bare coren.

Dette kan forebygge knusing av kjernen, men er slett ikke nødvendig. Ikke forstå det slik at du knuser coren uten shim, for det gjør du sannsynligvis ikke, men hvis du er av det nervøse slaget, kan det være greit med litt "støtte" underveis..

Lenke til kommentar

killerost skriver:

 

Og den forpulte søplevifta var jo så fucked opp å sette på KT7A kortet mitt at CPUen daua! Amds cpuer skulle hatt shim fra fabrikken!!!

 

NEI og atter NEI amd skulle ikke hatt shim fra fabrikken, tror jeg skal sende dem en mail og forklare at de må sende med noen sterke briller og

bruksanvisning i kjempe format. (spes. for Norske forhold)

 

Nå har jeg sett så mange innlegg her med amd som har knust kjerne at jeg tviler v e l d i g sterkt på at dette skyldes amd cpu'er.

 

Beklager.

 

 

SR1Data.KonsulentTjenester.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-24 00:38, SR1Data skrev:


Nå har jeg sett så mange innlegg her med amd som har knust kjerne at jeg tviler v e l d i g sterkt på at dette skyldes amd cpu'er.



 

Er ikke det litt bakvendtland tenking? Normalt så sier man at dersom det er en eller noen få som ødelegger noe så er det ikke produsentens feil, men dersom det er mange så er det produsenten som har lagd en dårlig vare.

 

Med din tankegang så er det folks behandling av IBM's 75GXPer som gjør at dem går i stykker ettersom det er så mange som får dem ødelagt.

 

:roll:

 

_________________

FTP (200+ GB XXX, divX, progz, appz, gamez og mp3z. Ratio: ingen) : IP:207.46.133.140 port:21 L/P: anonymous/email (dvs en email adresse, ikke skriv "email")

 

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-01-26 16:26 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...