Gå til innhold

beste spill-skjermkort for 1500-2000kr som rocker... Tips?


It's me

Anbefalte innlegg

Jeg har slått høyre armen ut av ledd, noe som fører til å måtte bruke venstre hånd :( men som gjør at jeg slipper tentamen :D . Ellers tar det 100år å skrive på data, pluss jobbing i og på kabinett går TREGT!!!

 

Uannsett, det jeg trenger er en trøstegave, og jeg skal derfor kjøpe meg det beste grafikkortet for mellom 1500-2000kr. Absolutt maksimum 2000, helst nærmere 1500kr da jeg også ønsker dvdbrenner og ny skjerm.

 

PC'en forøvrig er: Epox 4SDA5+ (8x AGP), Twinmos 256 DDR-ram og en P4 2,4 @ 2,7 cpu. Bruker nå GF4 MX400 64mb ram som gir meg ca 2500 poeng i 3Dmarks 2001se. Denne poengsummen håper jeg å øke masse :D med ett nytt skjermkort. Hva kan jeg håpe på?

 

Hvilket kort bør jeg gå for?

 

Har sett på et: AGP ATI Radeon 9500 128mb Sapphire bulk for 1480 kr hos PCMAX (inklusiv porto da jeg kan hente kortet).

 

Tv-inn med opptak er et pluss. Hva bør jeg kjøpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har ikke noe erfaring med ATI Radeon 9500 , men med et G-Force Ti 4600 kan du vel forvente rundt 10000-11000.... Jeg har det kortet og jeg er strålende fornøyd  :D Jeg ga 1900 for det.

 

Det kan kanskje være litt vanskelig å få tak i det da...

 

Litt i overkant av max beløpet på 1500-2000 kr???

 

Forøvrig en J*vlig pris på det kortet :lol::lol::lol:

Lenke til kommentar
støtter forresten 9500 DX9?

Ja, her er hva du burde gå for:

 

Connect3D ATI Radeon 9500 PRO skjermkort

8X AGP, 128MB DDR-RAM, VGA/TV/DVI

 

Standard 256MB PC2700 DDR SDRAM

184pins 333Mhz

 

TOTALT: 2003Kr hos mpx.no

 

Kjøpte nettopp 512mb standard PC2700 ram derfra selv og fikk twinMOS ram, vil tro at du får det samme om du bestiller nå.

 

Forøvrig er 9500 pro et meget godt kjøp til 1700kr da det støtter directx9, er overlegent (ovenfor geforce4 TI 4xxx serien) på AA/AF samtidig som det koster det samme. Har Pentium 4 2.4 ghz og 9500 pro selv, er sjeleglad jeg valgte det kortet ;)

Lenke til kommentar
jeg har ikke noe erfaring med ATI Radeon 9500 , men med et G-Force Ti 4600 kan du vel forvente rundt 10000-11000.... Jeg har det kortet og jeg er strålende fornøyd  :D Jeg ga 1900 for det.

 

Det kan kanskje være litt vanskelig å få tak i det da...

 

Litt i overkant av max beløpet på 1500-2000 kr???

 

Forøvrig en J*vlig pris på det kortet :lol::lol::lol:

 

*lol*tror nok du har missforstått litt her....det jeg mente var at han kunne forvente seg 10000-11000 poeng i 3D Marks 2001 :wink:

 

sorry at jeg formulerte meg litt feil,hehe :smile:

Lenke til kommentar

Jeg må bare kommentere den der :

 

Jeg har slått høyre armen ut av ledd, noe som fører til å måtte bruke venstre hånd men som gjør at jeg slipper tentamen .

 

Lærerinnen sa eneste gyldig grunn til å slippe eksamen er sykdom!

Ola løftet hånden opp og sa hva med seksuell utmatelse?

Lærerinnen : Da får du skrive med venstre hånden!

 

Pelle :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...