Gå til innhold

Asus P5Q + RAID = Blåskjerm


MrGamlis

Anbefalte innlegg

Hei.

Er det noen som vet som det er mulig å kjøre et oppsett der man har 1 disk uten RAID og 2 disker som er speilet sammen? Jeg har satt opp et slikt system, men får blåskjem med oppstart av WinXP. Jeg har installert RAID drivere, men jeg begynner å lure på om det kanskje er slik at alle diskene må være i RAID settet uten at man kan mikse det? Her er mitt oppsett:

 

SATA port1: Harddisk 1 med OS

SATA port2: DVD drive

SATA port3: Harddisk 2 i RAID1

SATA port6: Harddisk 3 i RAID1

 

Kommer inn i RAID konfigureringen uten problemer, og har definert opp de to nevnte diskene til et RAID sett. Noen som har gjordt dette før?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du skal RAIDet så MÅ driveren være i OS'et ditt for at det skal funke.

Men om ditt P5Q har ekstra SATA porter (Utover de vanlige 6) så kan du mikse det til om du setter diskene du skal ha i RAID i de 6 blå / Svarte / røde (De som tilhører Intel, ICH10R) og OS disken på de 2 ekstra portene (Mener de er røde) så starter du opp med de ekstra portene i IDE modus (Vanlig non RAID) men ICH10R i RAID.

 

Da får du legge inn RAID driveren i OSet og da kan du flytte den til Intel hvis ønskelig eller du kan også sette det motsatt hvis ønskelig, du trenger dog 2 SATA kontrollere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...