Gå til innhold

DVB-T ubrukelig med digitalt bakkenett?


Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte meg et dvb-t kort for litt siden og rtok meg ikke tid til å teste det før i går. Fikk ikke inn noen kanaler og etter å ha googlet litt, fant jeg ut at det ikke viirker med kabelnettet. jeg har en liten bordantenne, men får ingenting inn med den heller. er kan jeg ikke få inn noenting på dette kortet? hva med vcr-spiller eller radio? er det noe håp med dekoder/rikstv?

har hørt at forskjellen på -c og -t er båndbredde kontra refleksjoner. altså er mitt kort sikret mot å ta inn flere kanaler på samme frekvens, men har dårlig båndbredde. Finnes det noen triks som gjør at jeg kan få inn kabel-tv? andre drivere etc?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
... har hørt at forskjellen på -c og -t er båndbredde kontra refleksjoner. altså er mitt kort sikret mot å ta inn flere kanaler på samme frekvens, men har dårlig båndbredde.

Du bør nok friske opp den kunnskapen, det høres ut som du har kommet helt skjevt ut der.

 

Tror nok ikke du kan bruke DVB-T på kabelnett. Det er dessuten vesentlige forskjeller på DVB-T kort som ble solgt for et år siden og de som brukes på det norske bakkenettet. Så det er av vesentlig betydning hvilket kort du har.

 

http://avforum.no/forum/digitalt-bakkenett...dia-center.html

http://avforum.no/forum/digitalt-bakkenett...dia-center.html

Lenke til kommentar

Jeg bruker et DVB-T kort (USB) av type Pinnacle nanoStick 73e (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344954) som fungerer helt flott på en nyere laptop (Core2Duo, T7250 2GHz) under Windows XP. Litt startplunder med å få inn kodek for H264 men det gikk fort over. Den er reisevennlig og tar greit inn alle "freeview" kanaler dvs NRK1/2/3, men mangler jo kortleser for resten. Men det fungerer selvsagt bare på riksTV bakkesendt, ikke på Get og kabelTV ellers. T står for Terrestrial som er "bakkenett".

 

Noen som har erfaring med å bruke kortleser på slike USB løsninger for å få inn krypterte signaler?

 

Og er det bare Pinnacle sin 73e som har ferdig software for riksTV eller er det andre ? Ikke alle DVB-T tar inn norsk RiksTV har jeg skjønt. Eller tar jeg feil ?

Lenke til kommentar
Jeg bruker et DVB-T kort (USB) av type Pinnacle nanoStick 73e (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344954) som fungerer helt flott på en nyere laptop (Core2Duo, T7250 2GHz) under Windows XP. Litt startplunder med å få inn kodek for H264 men det gikk fort over. Den er reisevennlig og tar greit inn alle "freeview" kanaler dvs NRK1/2/3, men mangler jo kortleser for resten. Men det fungerer selvsagt bare på riksTV bakkesendt, ikke på Get og kabelTV ellers. T står for Terrestrial som er "bakkenett".

 

Noen som har erfaring med å bruke kortleser på slike USB løsninger for å få inn krypterte signaler?

 

Og er det bare Pinnacle sin 73e som har ferdig software for riksTV eller er det andre ? Ikke alle DVB-T tar inn norsk RiksTV har jeg skjønt. Eller tar jeg feil ?

 

Jeg har også en Pinnacle DVB-T nanostick og den fungerer IKKE med RiksTV siden alle kanalene som RiksTV sender i bakkenettet er kryptert. Det fungerer bare med NRKs TV og radiokanaler som egentlig ikke har noe som helst med RiksTV/betal-tv å gjøre.

Lenke til kommentar
Jeg har også en DVB-T USB-stikke og får ikke inn en dritt med sånn liten bordantenne. Må kople til tak-antenna.

 

Det må jeg også. Man må vel bo ekstremt nær en sender dersom innendørsantenne skal fungere bra. Det kan hjelpe med en aktiv innendørs antenne da. Har en slik fra Terratec som drives av spenning fra USB porten men den fungerer heller ikke hjemme hos meg pga. at signalet ikke er sterkt nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...