Gå til innhold

Hvordan vise et vindu før windowslogin med vbscript?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg driver og mekker på et script som skal kunne oppdatere en pc (win xp) mot windows update samt legge inn en del programmer i silent modus. Underveis i oppdateringsprosessen vil det bli nødvendig med en restart av systemet. Scriptet må deretter kunne fortsette uten at en bruker trenger å gjøre noe og her kommer problemet. Jeg tenker at scriptet kan adde seg til task sheduler slik at den kan starte før login. Problemet er at jeg vil ha opp et vindu som forteller litt om hva som skjer. Dette viser seg å være vanskelig. Noen som har en ide? Kanskje en bedre måte å løse dette på?

 

Edit: Jeg pakker hele greia inn i en hta-applikasjon for å få et vindu, men en cmdboks fungerer og.

Endret av The_Viper@EFNET
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tar jeg ikke helt feil er det en mulighet for det som ofte brukes av rootkits, antivirus, checkdisk e.l. hvis jeg ikke husker helt feil.

 

Det er en registry nøkkel, men jeg er dessverre nesten helt blank på hva den het og hvor den ligger... så alt i alt var kanskje ikke dette den mest nyttige posten :S

 

Jeg får bare poste på nytt hvis det kommer tilbake til meg i en drøm eller noe.

Lenke til kommentar

@Backup: Takker, det fungerte faktisk veldig bra. Når jeg gjorde det på denne måten dukket HTA-vinduet opp over loginvinduet og jeg hadde en interface :) Nå må jeg bare få scriptet til å adde seg her men det ser ut til at jeg da må redigere scripts.ini i system32\GroupPolicy\Machine\Scripts.

 

Finnes nok flere lure måter: Jeg kunne vel bare deaktivert adminpassordet og satt windows til å automatisk logge seg inn. Da ville scriptet blitt vist.

 

Takk for alle gode råd :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...