Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Farlig å leke seg med blodsukker måler?


lilko

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er viktig å sterilisere området med f.eks alkohol først.

Det er en del levende mikroorganismer på huden du helst ikke vil ha inn i blodet.

En liten flaske "Rene hender" som er å få kjøpt i mange butikker burde gjøre susen.

Dette dreper 99,9% av de sykdomsfremkallende mikroorganismene.

Lenke til kommentar

Trudde alle visste at eit åpe sår kan føre til infeksjon eg. Du klarer aldri få det heilt sterilt, men alkohol hjelper som nevnt over 99.9%.

 

Som sagt, du kan risikere infeksjon og død, worst case. Jo fleire stikk, jo større er faren. Det er heller ikkje noko du nødvendigvis merker og ser med det første.

 

Mitt tips: La være, det er potensielt farleg.

Lenke til kommentar

Du kan jo dø av å skrubbe opp kneet. Sannsynligheten er svært liten, men den er absolutt til stade og større enn av nokre små stikk. Det betyr ikkje at 30% av alle som skrubbar seg på kneet får infeksjon. Stikket er lite ja, men bakteriene er endå mindre, du ser dei ikkje ein gang.

Lenke til kommentar
Du kan jo dø av å skrubbe opp kneet. Sannsynligheten er svært liten, men den er absolutt til stade og større enn av nokre små stikk.

Nettopp. Man er helt hysterisk hvis man redd for å dø etter å skrubbet opp kneet, og derfor idiot hvis man tror man kan dø av å stikke seg med blodsukkermåler. Det skal i så fall være mange stikk, med mindre man er bløder da.

 

Nålen er så liten at jeg ikke engang begynner å blø, så tviler på at det er veldig farlig..

Det hørtes ut som en dårlig blodsukkermåler.

Lenke til kommentar

Poenget er at ingen går rundt og kaster seg på kne, det er eit resultat av eit fall eller ein form for sportslig aktivitet. Det er ikkje noko poeng i å gå rundt med ein blodsukkermålar og stikke seg. Om det ikkje kjem blod er det endå mindre poeng i det, lite vits med ein blodsukkermålar som ikkje får blod. Då kan du like godt gå rundt med ei nål og stikke deg, sjølv om eg heller ikkje ser poenget i dette.

Lenke til kommentar
Det er sant, men det er likevel ein realitet. Dessutan må du vel klare å lese det eg har skrive om at sjansen er forsvinnande liten?

Den sjansen er så forsvinnende liten at den grenser til det latterlige. Men hvis det er det du også mener, lar jeg det ligge med det.

Endret av -drugiS-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...