Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjeeeelp, jeg sitter fast i loadscreen til Bios...HASTER


Anbefalte innlegg

Jeg kommer ingen vei, allt jeg ser er Platiniummerket (som da alltid kommer opp ved start)

press <DEL> to run bios setup osv... men ingenting funker...

 

dette gjelder da et "MSI K8N SLI PLATINIUM".

 

det skjedde under et forsøk ved overklokking. men har tatt reset.

 

jeg kom to ganger in på setup (helt tilfeldig) og satte den til "fail safe" uten hell..

 

den andre gangen klikket hele setup'en.... og nå er jeg fast.. Hjeeeelp hva gjør jeg?

 

jeg har også prøvd den fine røde knappen på Hovedkortet og så har jeg prøv å ta ut batteriet å sette det inn igjen.. allt dette uten hell.! noen ideer? har jeg ødelagt noen komponenter?

 

dette haster..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får du ikke lenger et pip i oppstarten, men som var der før?

 

Mulig at noe er svidd ja, i fbm. overklokkingen. Prøv å ribbe systemet maksimalt for å redusere antall mulige feilkilder. Bruk bare 1 ram-brikke (prøv i ymse spor), 1 hdd, 1 optisk drev. Er det mulig, prøv et annet skjermkort.

 

Dette er jo en litt gammel maskin. Har CPU ny goop/kjølepasta? Evt. legge på nytt.

Lenke til kommentar

MSI har noen klønete bios default instillinger (har moddet en del MSI bioser i sin tid..).

 

Du må gjøre følgende:

Kople bort strøm fra hovedkortet helt (strøm fra PSU).

Resette cmos i 30.sekunder

Tilbakestille cmos jumper og kople til PSU strøm

Kople til et PS/2 tastatur.

Første boot etter resett og med PS/2 tastatur gå inn i cmos setting og gjøre "Load Optimized Defaults" etterfulgt av F10 for save.

 

CPU kan være som den er mht montering/pasta , da du ikke har gjort noen endring på dette føre det frøs seg.

Dog har du fremdeles problemer med å poste systemet etter å ha gjort det over - gjør samme en gang til men med kun 1.stk ram brikke i DIMM1 slotten.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
MSI har noen klønete bios default instillinger (har moddet en del MSI bioser i sin tid..).

 

Du må gjøre følgende:

Kople bort strøm fra hovedkortet helt (strøm fra PSU).

Resette cmos i 30.sekunder

Tilbakestille cmos jumper og kople til PSU strøm

Kople til et PS/2 tastatur.

Første boot etter resett og med PS/2 tastatur gå inn i cmos setting og gjøre "Load Optimized Defaults" etterfulgt av F10 for save.

 

CPU kan være som den er mht montering/pasta , da du ikke har gjort noen endring på dette føre det frøs seg.

Dog har du fremdeles problemer med å poste systemet etter å ha gjort det over - gjør samme en gang til men med kun 1.stk ram brikke i DIMM1 slotten.

 

Gjorde som du sa og nå fikk jeg tak i boot :) Takker og bukker :) ""Back To Warhammer: Age Of Reckoning"" :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...