Gå til innhold

Oversikt over Netbooks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Spørsmålet her er om noen har oversikt over netbooks som er i salg her i landet. Prisen skal være lavest mulig siden jeg kun skal jobbe på den. Jobb vil si å skrive og ha tilgang til internett, så noe kraftige saker trenger jeg ikke. Design er derimot viktig.

Har sett litt på Asus EEE, Acer Aspire One og MSI, men lurer på om det er noen andre produsenter som selger netbooks.

Så til spørsmålet. Kan du hjelpe meg?

- Steffen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde ikke bruke disse som hovedmaskin til å arbeide på. Tastaturet og skjermen er ganske enkelt for lite til dette. Oversikt får du kanskje ved å gå til prisguiden.no og søke på bærbare rangert etter laveste pris.

Skrevet

Ja, men jeg trenger ikke noe stort og dyrt for å jobbe, så da tenker jeg på en liten og lett PC som er rask i oppstart, og lett å få med seg rundt omkring.

Skal ta en titt i prisguiden :)

Skrevet

Selv bruker jeg MSI Wind som en skolemaskin, og da blir det en del skriving - noe jeg syns den fungerer flott til. Tastaturet er av de større på netbook'ene i og med at maskinen har en skjerm på 10", noe som også bidrar til en levelig opplevelse.

Det skal dog sies at jeg ikke tenker meg om to ganger når jeg er hjemme; da er den stasjonære et mye bedre valg, men det er prisen man betaler for mobilitet. PÅ wikipedia har du også en oversikt over alle netbooks så langt med sammenliging av spesifikasjoner, dog er mange av disse utilgjengelige i Norge.

Mvh,

Caliber

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...