Gå til innhold

Dobbelt betalt ved forsinkelse på baggasje?


sdf123

Anbefalte innlegg

Jeg har forsikring gjennom Europeiske på forsinkelse på bagasje, 2000kr om bagasjen ikke har nådd deg innen 4timer. Ser nå at på mitt Gebyrfi.no kreditt kort har jeg også den forsikringen, kan jeg da få dobbelt opp om bagasjen blir borte eller kan jeg like så godt kutte ut Europeiske sin ettersom den på Gebyrfri.no er gratis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gebyrfri sin reiseforsikring er ikke (spesielt) bra. Jeg har lest igjennom vilkårene selv (og blei litt sjokkert over hvor lite den dekker), og valgte heller å benytte meg av den andre forsikringen jeg har gjennom Sparebank 1 da en skade oppstod på reise. Men selvfølgelig; den er jo gratis og man får jo i tillegg opptil 45 dagers betalingsutsettelse med på kjøpet. Eller omvendt :p

Lenke til kommentar

Det jeg har hørt fra bekjente i forsikringsselskap er at man ved forsinket bagasje, i motsetning til andre utbetalinger, kan slåes sammen om man har flere reiseforsikringer.

 

Du melder i såfall kravet til ett av forsikringsselskapene (jeg ville valgt Europeiske), så ordner de eventuelt med det andre forsikringsselskapet. Vil anbefale at du ringer minst ett av forsikringsselskapene og spør, det er den eneste måten å være sikker på hvor mye du kan handle for.

Lenke til kommentar

når du legger inn et erstatningskrav så skal man oppgi hvilke andre utbetalinger du har fått. Feks får man (eller fik i alle fall) et lite kontantbeløp hos enkelte flyselskap dersom bagasjen er midlertidig borte. Et slik beløp skal altså oppgies når du retter kravet.

 

Det er ingen ting i veien å rette et krav mot et forsikrikngsselskap dersom man er ute for noe som en forsikring dekker, selvom man er dekket fra flere hold. Dersom man derimot unlater å oppgi alle forhold så er det svindel. Dersom man oppgir alle forhold så er det opp til forsikringsselskapet å bestemme hva de ønsker å utbetale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...