Gå til innhold

- Ikke alvorlig nok


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en liten følelse at mange av disse anmeldesene er småtteri og at de derfor ikke prioriterer det. Skulle det vise seg at det kom inn en anmeldelse på en som f.eks har skaffet til veie flere filmer før release og distrubierte disse, så er nok muligheten større for at Kripos ser på saken. Men om du kun sitter på gutterommet og har lastet ned den nyeste Indiana Jones filmen f.eks, ja da tror jeg virkelig at Kripos har bedre ting å foreta seg.

Nok av andre lumske forbrytelser i Norge som blir henlagt pga kapasitet.

 

I tillegg mener jeg at filmselskapene, etc. prioriterer helt feil. De burde fokusere mer på å kvitte seg med utro tjenere, osv. som deler ut dette før release og lignende fremfor å prøve å ta nedlasterene. Jo mer de klarer å beskytte filmen frem til den er i butikkhyllene, jo mer penger tjener de.

 

Og i Norge er det vel strengt tatt lov til å laste ned filmer og musikk til eget bruk, bare du ikke sprer det videre. :p

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Og i Norge er det vel strengt tatt lov til å laste ned filmer og musikk til eget bruk, bare du ikke sprer det videre. :p

 

Ok, nå er det nokk!

Jeg har alltid lurt på dette, om det er lov til å laste ned.. om det er lov til å dele, bla bla bla...

ER DET LOV TIL Å LASTE NED? (filmer, musikk, programmer, spill osv...) ????????

ER DET BARE DET Å LASTE OPP SOM ER ULOVELIG??

 

Håper det er noen som kan gi meg det riktige svaret, og please... vær sikkre før dere sier at det eventuelt er lov å laste ned!

 

Takk

Lenke til kommentar
Ok, nå er det nokk!

Jeg har alltid lurt på dette, om det er lov til å laste ned.. om det er lov til å dele, bla bla bla...

ER DET LOV TIL Å LASTE NED? (filmer, musikk, programmer, spill osv...) ????????

ER DET BARE DET Å LASTE OPP SOM ER ULOVELIG??

 

Håper det er noen som kan gi meg det riktige svaret, og please... vær sikkre før dere sier at det eventuelt er lov å laste ned!

 

Takk

Jeg er ikke 100% sikker, men jeg mener å huske at det er lov å laste ned film og musikk til eget bruk i Norge. Laste opp vet jeg er like ulovelig i Norge som alle land. Men merk deg at det er kun film og musikk jeg mener er lov å laste ned til eget bruk.

Spill og programvare er ulovelig å både laste ned og laste opp i Norge som alle andre land.

Lenke til kommentar
Ok, nå er det nokk!

Jeg har alltid lurt på dette, om det er lov til å laste ned.. om det er lov til å dele, bla bla bla...

ER DET LOV TIL Å LASTE NED? (filmer, musikk, programmer, spill osv...) ????????

ER DET BARE DET Å LASTE OPP SOM ER ULOVELIG??

 

Håper det er noen som kan gi meg det riktige svaret, og please... vær sikkre før dere sier at det eventuelt er lov å laste ned!

 

Takk

Jeg er ikke 100% sikker, men jeg mener å huske at det er lov å laste ned film og musikk til eget bruk i Norge. Laste opp vet jeg er like ulovelig i Norge som alle land. Men merk deg at det er kun film og musikk jeg mener er lov å laste ned til eget bruk.

Spill og programvare er ulovelig å både laste ned og laste opp i Norge som alle andre land.

 

Ok! Da regner jeg med at nedlasting er lovelig!

 

Men det hadde vært veldig fint om vi hadde fått sett en konkret paragraf i loven som omhandler dette temat! Kan sikkert sende mail til de som vet allt om dette!

 

Takk

Endret av bfplayer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...