Gå til innhold

Multimedia harddisk aktuelt alternativ for stue-pc?

Argyros

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser Pixmania aveterer for multimedia harddisker denne helgen;

- MEMUP Ekstern harddisk MediaPlayer MediaDisk LX 3.5" 500 GB USB 2.0 (1396,-)

- DVICO Ekstern mediaplayer harddisk TViX M-3100U 750 Gb USB 2.0 (1937,-)

- STOREX Ekstern harddisk mediaplayer mpix 357HD 1 Tb USB 2.0 (2380,-)

Jeg har tydeligvis sovet i timen de siste årene, for dette har gått meg hus forbi.. Det står at de er "Kompatibel med de nyeste audio- og video-formatene". Har litt vondt for å tro at disse billige boksene kan fungere til å dekode x264 1080p tilfredsstillende f.eks... :/

Noen som har erfaring med noen slike bokser? Noe som er brukende?

Jeg har lenge sett på forskjellige stue-pc-alternativer men klarer ikke helt å bestemme meg for noen fullgod løsning. Dette kunne kanskje fungert som en rimelig løsning i d minste til bedre alternativer blir tilgjengelig her på berget (f.eks. mp45-dr)..

Edit: Etter å ha skrevet innlegget fant jeg denne: DVICO Ekstern mediaplayer harddisk TViX HD M-7000A 1 Tb USB 2.0 (5538,-) - som visstnok skal takle mkv-filer med full hd. Her begynner derimot prisen å bli noe stiv igjen, og utifra teksten å bedømme høres det ut som den ikke inkluderer en 1TB hdd som skal være støttet.. (Litt merkelig å skrive begrensning på hvor stor sata-disk den støtter, men men..).

Hvor grensen går her mellom multimedia harddisk og SFF-barebone er jeg litt usikker på..

Uansett. Erfaringer, tanker og forslag rundt dette vil være ytterst interessant og mottas med takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HAr brukt 1000-vis av kroner på sånne produkter uten å bli fornøyd. Vurder nøye de forskjellige alternativer, les om de på forskjellige forum og se hva andre brukre sier om produktene. Legg særlig vekt på hvor flinke produsenten er til å komme ut med nye SW-versjoner etc.

Et forum hvor jeg har funnet mye informasjon er:

http://www.mpcclub.com/

Selv har jeg hoppet av det sporet og gått inn for HTPC, litt dyrere kanskje enn det dyreste alternativet, men mye mer fleksibelt.

Mvh

DolKbg

Skrevet

Ja det var i grunn tanken min også at dette antageligvis blir en smule for begrenset og når prisen blir relativt høy om man skal ha en god nok til å kjøre 1080p fra x264 osv likevel så blir det nok HTPC på meg også. Så da får jeg heller se nærmere på hvordan jeg kan få integrert CAM for dvd-c (GET) og håpe jeg snart får tilgang på noen kjekke kort :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...